Que estàs buscant?
B5_Que els estudiants hagin desenvolupat aquelles habilitats d'aprenentatge necessàries per empendre estudis posteriors amb un alt grau d'autonomia
E18_Conèixer l'estructura organitzativa i les funcions d'una oficina de projectes
Assignatura emmarcada en la matèria de Metodologia de Projectes. L’assignatura pretén capacitar l’estudiant en la realització de projectes d’enginyeria, tant en els processos de desenvolupament de la solució tècnica com en la gestió de les diferents fases del projecte. En aquesta assignatura s’estudien les primers fases del cicle de vida d’un projecte d’enginyeria, en concret la generació d’idees i l’enginyeria bàsica. A banda dels continguts teòrics estudiats, els estudiants desenvolupen en grup un avantprojecte industrial, incloent la identificació del problema, els estudis de viabilitat, i la planificació i pressupostació del desenvolupament de l’enginyeria de detall que realitzaran a l’assignatura de Gestió de Projectes II de quart curs.
L'aula (física o virtual) és un espai segur, lliure d'actituds masclistes, racistes, homòfobes, trànsfobes i discriminatòries, ja sigui cap a l'alumnat o cap al professorat. Confiem que entre totes i tots puguem crear un espai segur on ens puguem equivocar i aprendre sense haver de patir prejudicis d'altres.
Títol contingut 1:Tipologia i cicle de vida de projectes
Títol contingut 2: Avantprojecte o projecte preliminar
Títol contingut 3: Planificació de projectes
Títol contingut 4: Oficina tècnica
La qualificació final és la suma ponderada de les qualificacions de les activitats
Activitat 1 - Identificació d'un problema a resoldre (Entrega Avantprojecte 1): 15 %
Activitat 2 - Anàlisis de viabilitat d'un projecte d'enginyeria (Entrega Avantprojecte 2): 30 %
Activitat 3 - Planificació i pressupostació d'un projecte d'enginyeria (Entrega Avantprojecte 3) : 15 %
Activitat 4 - Examen final: 40 %
L’assistència a les sessions teòriques i de laboratori, i el lliurament dels informes corresponents de les activitats 1, 2 i 3 és condició necessària per a l’avaluació de l’assignatura.
La nota de l'activitat 1 es acumulativa a les activitats 2 i 3, per tant la seva nota pot variar en l'entrega de les activitats posteriors.
La nota de l'activitat 2 es acumulativa a l'activitat 3, per tant la seva nota pot variar en l'entrega de l'activitat posterior.
Serà potestatiu dels docents impartidors de l’assignatura decidir sobre la possibilitat d’afegir activitats que permetin la recuperació de les activitats suspeses.
És obligatòria la realització de totes les activitats per a obtenir la qualificació final de l’assignatura. L’algorisme de càlcul de la nota només s’aplica si la nota de l’Activitat 4 és major o igual a 4, en cas contrari l’assignatura resta suspesa.
L’examen de recuperació només dona opció a aprovar l’assignatura, com a molt, amb una nota de 5, excepte en el cas en que la nota mitjana ponderada de les 3 primeres activitats sigui igual o superior a 8. En aquest cas la nota final correspondrà a la nota mitjana ponderada de totes les activitats de l’assignatura (l’examen de recuperació correspon a l’activitat 4, i la seva nota haurà de ser major o igual a 4).
Per a les activitats 1, 2 i 3, si els resultats de la seva avaluació no és satisfactori, o els docents ho consideren oportú podran convocar als integrant d’un grup a la realització d’una prova d’avaluació individualitzada.
HORINE, Gregory. (2010). Gestión de proyectos. Anaya.
GIMÉNEZ, Miquel; HORRILLO, Julián. (2024). Materials de l’assignatura de Gestió de Projectes I. TecnoCampus. Mataró.
PROJECT MANAGEMENT INSTITUTE. PMBOK (2013). Guía de los Fundamentos para la Gestión de Proyectos.
BURTON, Celia; MICHAEL, Norma. (1992). A practical Guide to Project Management. Kogan Page. London.
DÍAZ, Ángel. (2010). El arte de dirigir proyectos. Ra-ma
CASTRO, Manuel; COLMENAR, Antonio.; CRUZ, Francisco Javier; SANCRISTOBAL, Elio. (2010), Gestión de Proyectos con Microsoft Project 2010. Ra-ma
DAVENPORT, Thomas.; PRUSAK, Laurence. (1998). Working Knowledge: How organizations manage what they know. Harvard Business School Press.
ROSENAU, Milton. (1998). Succesful Project Management: a step-by-step approach with practical examples. 3a Edició. John Wiley.