Que estàs buscant?
CE21: Prendre decisions comercials per l'anàlisi i diagnòstic de mercats.
CT1: Que els estudiants coneguin una tercera llengua, que serà preferentment l'anglès, amb un nivell adequat de forma oral i per escrit i d'acord amb les necessitats que tindran les graduades i els graduats en cada titulació.
CT2: Que els estudiants tinguin capacitat per a treballar com a membres d'un equip interdisciplinari ja sigui com un membre més, o realitzant tasques de direcció amb la finalitat de contribuir a desenvolupar projectes amb pragmatisme i sentit de la responsabilitat, assumint compromisos tenint en compte els recursos disponibles.
Descripció de l’assignatura:
Assignatura emmarcada en la matèria d’organització d’empreses. L’assignatura pretén introduir a l’alumne en els conceptes, principis i fonaments bàsics del màrqueting industrial. En primer lloc es revisen els conceptes bàsics relacionats amb la funció de màrqueting de l’empresa i els processos de negoci associats, destacant les diferències entre el màrqueting B2B i el B2C. A continuació s’estudien als aspectes bàsics del màrqueting industrial, el màrqueting digital i el màrqueting internacional, en el context dels mercats industrials i de la internacionalització de l’empresa industrial. Finalment es presenta amb detall el contingut del
Títol contingut 1: Introducció al màrqueting (RA1, RA2, RA3, RA4, RA5, RA7) |
Dedicació: 8 |
Grup Gran: 4 Grup Petit: Aprenentatge autònom: 4 |
|
Descripció |
|
||
Activitats vinculades |
- ACTIVITAT 5: Examen |
||
Títol contingut 2: Màrqueting de mercats industrials (RA1, RA2, RA3) |
Dedicació: 38 |
Grup Gran: 8 Grup Petit: 3 Aprenentatge autònom: 27 |
|
Descripció |
|
||
Activitats vinculades |
-ACTIVITAT 1: MARKETING MIX D’UN PRODUCTE INDUSTRIAL. ESTUDI DE MERCAT. -ACTIVITAT 2: PLA DE MARKETING. -ACTIVITAT 5: Examen |
||
Títol contingut 3: Màrqueting digital (RA4, RA5) |
Dedicació: 22 |
Grup Gran: 6 Grup Petit: 3 Aprenentatge autònom: 13 |
|
Descripció |
|
||
Activitats vinculades |
-ACTIVITAT 2: PLA DE MARKETING. -ACTIVITAT 5: Examen |
||
Títol contingut 4: Internacionalització de l’empresa industrial (RA3, RA4, RA5, RA6) |
Dedicació: 38 |
Grup Gran: 9 Grup Petit: 6 Aprenentatge autònom: 23 |
|
Descripció |
|
||
Activitats vinculades |
-ACTIVITAT 2: PLA DE MARKETING. -ACTIVITAT 3: PLANTEJAMENT D’ESCENARIS EN LA INTERNACIONALITZACIÓ (ASPECTES CULTURALS). - ACTIVITAT 5: Examen |
||
Títol contingut 5: El Pla de màrqueting industrial (RA2, RA3, RA4, RA7) |
Dedicació: 44 |
Grup Gran: 9 Grup Petit: 8 Aprenentatge autònom: 27 |
|
Descripció |
|
||
Activitats vinculades |
-ACTIVITAT 2: PLA DE MARKETING. -ACTIVITAT 4: TALLER DE NEGOCIACIÓ: QUÈ ÉS I QUÈ NO ÉS. -ACTIVITAT 5: Examen |
||
Sistema de qualificació (avaluació)
ACTIVITATS |
PES |
EXÀMENS |
60% |
EXERCICIS |
10% |
PRÀCTIQUES |
30% |
L’assistència a les sessions teòriques i de laboratori, i el lliurament dels informes corresponents de les activitats és condició necessària per a l’avaluació de l’assignatura.
Serà potestatiu dels docents impartidors de l’assignatura decidir sobre la possibilitat d’afegir activitats que permetin la recuperació de les activitats suspeses.
És obligatòria la realització de totes les activitats per a obtenir la qualificació final de l’assignatura. L’algorisme de càlcul de la nota només s’aplica si la nota mitjana ponderada de les Activitats Exàmens és major o igual a 4. En cas contrari l’assignatura resta suspesa.
L’examen de recuperació només dona opció a aprovar l’assignatura amb una nota de 5, excepte en el cas en que la nota mitjana ponderada de les 4 primeres activitats sigui igual o superior a 8. En aquest cas la nota final correspondrà a la nota mitjana ponderada de totes les activitats de l’assignatura (l’examen de recuperació correspon només a les activitats Exàmens).
Per a les altres activitats, si el resultat de la seva avaluació no és satisfactori, o els docents ho consideren oportú podran convocar a integrants d’un grup a la realització d’una prova d’avaluació individualitzada.
Dwyer, F.R.; Tanner, J.F. (2007):. Marketing Industrial. Conexión entre la estrategia, las relaciones y el aprendizaje. Mc GrawHill, Madrid.
García, G. (2008). Estrategias de internacionalización de la empresa. Madrid: Pirámide.
KOTLER, P., AMSTRONG, G. (2018). Principles of Marketing. 17th Global Edition, Pearson.
Rodríguez Ardura, I. (2014). Marketing digital y comercio electrónico. Editorial Pirámide.
Kotabe, Masaaki, and Kristiaan Helsen (2004). Global Marketing Management, 3rd edition, New York: John Wiley & Sons.