Que estàs buscant?
El material pot estar en català, castellà o anglès.
CB2. Que els estudiants sàpiguen aplicar els seus coneixements al seu treball o vocació d'una forma professional i posseeixin les competències que solen demostrar-se per mitjà de l'elaboració i defensa d'arguments i la resolució de problemes dins de la seva àrea d'estudi.
CB3. Que els estudiants tinguin la capacitat de reunir i interpretar dades rellevants (normalment dins de la seva àrea d'estudi) per a emetre judicis que incloguin una reflexió sobre temes rellevants d'índole social, científica o ètica.
CE8. Dirigir diferents tipus d'entitats turístiques definint objectius, estratègies, polítiques comercials i gestionant els recursos financers.
CG1. Ser capaç de treballar en equip, participant activament en les tasques i negociant davant opinions discrepants fins a arribar a posicions de consens, adquirint així l'habilitat per a aprendre conjuntament amb altres membres de l'equip i crear nous coneixements.
CG4. Ser capaç d'integrar els valors de la justícia social, la igualtat entre homes i dones, la igualtat d'oportunitats per a tots i especialment per a les persones amb discapacitat, de manera que els estudis de Turisme i Gestió de l'Oci contribueixin a formar ciutadans i ciutadanes per a una societat justa, democràtica i basada en la cultura del diàleg i de la pau.
CT1. Comunicar amb propietat de forma oral i escrita en les dues llengües oficials a Catalunya.
CT2. Mostrar disposició per a conèixer noves cultures, experimentar noves metodologies i fomentar l'intercanvi internacional.
CT3. Formular raonaments crítics i ben argumentats, emprant per a això terminologia precisa, recursos especialitzats i documentació que avali aquests arguments.
CT5. Dominar les principals aplicacions de les eines informàtiques i les noves tecnologies per a l'activitat acadèmica ordinària.
CT6. Desenvolupar tasques de manera autònoma amb una correcta organització i temporalització del treball acadèmic.
CT7. Desenvolupar la capacitat d'avaluar les desigualtats per raó de sexe i gènere per dissenyar sol·lucions.
L'assignatura d'Administració d'empreses suposa una primera presa de contacte amb el món de la gestió empresarial i estudia el paper de l’empresa i els empresaris a la societat.
Permet comprendre els principals indicadors econòmics i socials per avaluar el funcionament de l'empresa, per a continuació centrar-se en els principis bàsics de la gestió empresarial: direcció, organització, planificació i control.
Tema 1: L’empresa i la seva administració
1.1. Concepte d’empresa i administració
1.2. Tipus d’empreses
1.3. Reptes actuals per a l’administració de les empreses
1.4. Valoració econòmica del funcionament de l’empresa
1.4.1. La productivitat
1.4.2. La rendibilitat
1.4.3. El punt mort
Tema 2: La planificació empresarial
2.1. La previsió i l’anàlisi de l’entorn
2.2. Concepte de planificació: Diferents nivells de planificació
2.3. Tipus de plans
2.3.1. Plans permanents
2.3.2. Plans temporals
Tema 3: El control a l'empresa
3.1. Els sistemes d’informació per al control
3.2. El procés de control
3.2.1. Les variables crítiques i els indicadors de gestió
3.2.2. El registre de resultats
3.2.3. L’anàlisi de desviacions
3.2.4. Les accions correctores
3.3. La funció del control
Tema 4: L'organització de l'empresa
4.1. Definició i disseny de l’estructura organitzativa
4.2 Les parts de l’organització
4.3. L’organigrama: disseny horitzontal i vertical
4.4. Noves visions organitzatives
4.5. Els mecanismes de coordinació
Tema 5: La direcció de l'empresa
5.1. Principis, funcions i realitat de la tasca directiva
5.2. Variables que condicionen la funció de direcció
5.2.1. La motivació dels treballadors
5.2.2. Els estils de direcció
5.2.3. Lideratge i Gènere
5.3. Lideratge inclusiu
La nota final de l'assignatura es conformarà mitjançant la ponderació de notes de diferents activitats d'avaluació continuada, les quals s'aniran plantejant durant el curs, més l'examen final:
AVALUACIÓ CONTINUADA (60% de la nota)
EXAMEN FINAL (40% de la nota)
L'examen final constarà de diferents preguntes teoricopràctiques. S'haurà d'obtenir una puntuació mínima de 5 punts sobre 10 en l'examen final: aquest examen constarà de diferents parts avaluatives i s'haurà d'obtenir com a mínim una puntuació d'un 4 a cadascuna d'aquestes parts i que la nota mitjana de les notes de les diferents parts sigui com a mínim de 5 punts.
Prova de recuperació
Estudiants repetidors
Els estudiants repetidors poden escollir durant la primera setmana de curs entre fer el recorregut normal o bé fer l'examen parcial corresponent a l’avaluació continuada (20% de la nota) i el final (80% de la nota). En el cas que no diguin res durant la primera setmana de curs, s’entén que seguiran l'avaluació continuada com la resta d'estudiants.
ROBBINS, Stephen. P. and COULTER, Mary. C. (2020): Management (Global Edition). Pearson. 15th edition
Osterwalder, A., Pigneur, Y., Clark, T., & Vázquez, L. (2011). Generación de modelos de negocio : un manual para visionarios, revolucionarios y retadores (Primera edición). Deusto.
Osterwalder, A.. (2015). Diseñando la propuesta de valor : cómo crear los productos y servicios que tus clientes están esperando. Deusto.
GIL ESTALLO, Maria Angeles, GINER DE LA FUENTE, F (2013), Cómo crear y hacer funcionar una empresa. Madrid. Ed. Esic. 9a edició.