Que estàs buscant?
CB1. Que els estudiants hagin demostrat posseir i comprendre coneixements en una àrea d'estudi que parteix de la base de l'educació secundària general, i se sol trobar a un nivell que, si bé es recolza en llibres de text avançats, inclou també alguns aspectes que impliquen coneixements procedents de l'avantguarda del seu camp d'estudi.
CB2. Que els estudiants sàpiguen aplicar els seus coneixements al seu treball o vocació d'una forma professional i posseeixin les competències que solen demostrar-se per mitjà de l'elaboració i defensa d'arguments i la resolució de problemes dins de la seva àrea d'estudi.
CE6. Avaluar els potencials turístics i l'anàlisi prospectiva de la seva explotació a través de models de gestió innovadors.
CG2. Ser capaç de generar idees i solucionar problemes, tant de manera individual com col·lectiva.
CG3. Ser capaç d'innovar desenvolupant una actitud oberta davant del canvi i estar disposats a reevaluar els vells models mentals que limiten el pensament.
CG4. Ser capaç d'integrar els valors de la justícia social, la igualtat entre homes i dones, la igualtat d'oportunitats per a tots i especialment per a les persones amb discapacitat, de manera que els estudis de Turisme i Gestió de l'Oci contribueixin a formar ciutadans i ciutadanes per a una societat justa, democràtica i basada en la cultura del diàleg i de la pau.
CT1. Comunicar amb propietat de forma oral i escrita en les dues llengües oficials a Catalunya.
CT2. Mostrar disposició per a conèixer noves cultures, experimentar noves metodologies i fomentar l'intercanvi internacional.
CT3. Formular raonaments crítics i ben argumentats, emprant per a això terminologia precisa, recursos especialitzats i documentació que avali aquests arguments.
CT4. Mostrar habilitats emprenedores de lideratge i direcció, que reforcin la confiança personal i redueixin l'aversió al risc.
CT5. Dominar les principals aplicacions de les eines informàtiques i les noves tecnologies per a l'activitat acadèmica ordinària.
CT6. Desenvolupar tasques de manera autònoma amb una correcta organització i temporalització del treball acadèmic.
CT7. Desenvolupar la capacitat d'avaluar les desigualtats per raó de sexe i gènere per dissenyar sol·lucions.
La base de l’èxit en el sector turístic és el producte. Amb tot, els reptes que implica una societat com l’actual, dinàmica, diversa i multicapa, obliga als agents públics i privats que treballen en aquest sector a oferir productes ben elaborats, altament jerarquitzats i adaptats a les tendències socials que els diferents segments d’usuaris demanden.
L'aula (física o virtual) és un espai segur, lliure d'actituds masclistes, racistes, homòfobes, trànsfobes i discriminatòries, ja sigui cap a l'alumnat o cap al professorat. Confiem que entre totes i tots puguem crear un espai segur on ens puguem equivocar i aprendre sense haver de patir prejudicis d'altres.
Tema 1 Turisme i producte turístic. Evolució, conceptes, components i classificació
1.1 Catalogació dels diferents continents i àrees geogràfiques turístiques
1.2 Europa com a destinació turística. Evolució del continent
1.3 Recursos turístics d’Europa: espais naturals, manifestacions culturals, obres tècniques o científiques, folklore, grans esdeveniments
1.4 Grans recursos turístics mundials
Tema 2 Identificació i estratègia
2.1 El comprador del producte. Tipologies de client.
2.2 Turisme i societat.
2.3 Tipus de producte turístic: classificacions i nous segments.
2.4 Segments d’usuaris i situació de mercat. La selecció del públic objectiu.
2.5 Estratègia de posicionament de mercat
Tema 3 El producte turístic
3.1 Del recurs al producte
3.2 Definició i característiques
3.3 Producte base
3.4 Producte perifèric
3.5 Productes de base derivats
3.6 Productes complementaris
Tema 4 Disseny i creació de productes turístics
4.1 Selecció de recursos disponibles
4.2 Metodologia de creació de productes
4.3 Estructura del producte: descripció, característiques i preu
4.4 Costos de producció i viabilitat econòmica
4.5 Comercialització i màrqueting
SE1. Actitud i participació:10% de la nota final. No recuperable.
SE2. Activitats, exercicis i anàlisi de cas: 20% de la nota final. No recuperable.
SE.3 Treball assignatura: 20% de la nota final. No recuperable.
SE.4 Prova final: 50% de la nota final.
Barrado, Diego A. Geografía mundial del turismo, Ed. Síntesis, Madrid, 2015
Jesús, G.S. (2018). Diseño de productos turísticos. Madrid: Paraninfo, 2018
Díaz, Beatriz. Diseño de productos turísticos. Madrid: Síntesis, 2011
Mesplier, Alain i Duraffour, Pierre. Geografía del turismo en el mundo, Síntesis, Madrid, 2000
Iglesias, J.Ramón. Comercialización de productos y servicios turísticos. Madrid: Síntesis, 2007