Que estàs buscant?
Català/Castellà. Alguns recursos complementaris en Anglès.
CB2. Que els estudiants sàpiguen aplicar els seus coneixements al seu treball o vocació d'una forma professional i posseeixin les competències que solen demostrar-se per mitjà de l'elaboració i defensa d'arguments i la resolució de problemes dins de la seva àrea d'estudi.
CB3. Que els estudiants tinguin la capacitat de reunir i interpretar dades rellevants (normalment dins de la seva àrea d'estudi) per a emetre judicis que incloguin una reflexió sobre temes rellevants d'índole social, científica o ètica.
CE8. Dirigir diferents tipus d'entitats turístiques definint objectius, estratègies, polítiques comercials i gestionant els recursos financers.
CG1. Ser capaç de treballar en equip, participant activament en les tasques i negociant davant opinions discrepants fins a arribar a posicions de consens, adquirint així l'habilitat per a aprendre conjuntament amb altres membres de l'equip i crear nous coneixements.
CG4. Ser capaç d'integrar els valors de la justícia social, la igualtat entre homes i dones, la igualtat d'oportunitats per a tots i especialment per a les persones amb discapacitat, de manera que els estudis de Turisme i Gestió de l'Oci contribueixin a formar ciutadans i ciutadanes per a una societat justa, democràtica i basada en la cultura del diàleg i de la pau.
CT1. Comunicar amb propietat de forma oral i escrita en les dues llengües oficials a Catalunya.
CT2. Mostrar disposició per a conèixer noves cultures, experimentar noves metodologies i fomentar l'intercanvi internacional.
CT3. Formular raonaments crítics i ben argumentats, emprant per a això terminologia precisa, recursos especialitzats i documentació que avali aquests arguments.
CT4. Mostrar habilitats emprenedores de lideratge i direcció, que reforcin la confiança personal i redueixin l'aversió al risc.
CT5. Dominar les principals aplicacions de les eines informàtiques i les noves tecnologies per a l'activitat acadèmica ordinària.
CT6. Desenvolupar tasques de manera autònoma amb una correcta organització i temporalització del treball acadèmic.
CT7. Desenvolupar la capacitat d'avaluar les desigualtats per raó de sexe i gènere per dissenyar sol·lucions.
Les societats dels països del nostre entorn geogràfic i econòmic estan experimentant - i ho seguiran fent en els propers anys- transformacions significatives en els models de treball i oci. En general, es preveu que el temps d’oci i les necessitats de gestionar el nostre benestar vagin en augment, en totes les societats, però particularment en aquelles amb un nivell de desenvolupament social i econòmic més gran. Aquesta realitat convida a anticipar amb detall les forces o motors més probables que impulsaran aquests canvis, a imaginar escenaris plausibles i a detectar noves oportunitats de negoci en l’àmbit de l’oci i el lleure que ara com ara potser no són prou evidents o tot just comencen a intuir-se.
L'aula (física o virtual) és un espai segur, lliure d'actituds masclistes, racistes, homòfobes, trànsfobes i discriminatòries, ja sigui cap a l'alumnat o cap al professorat. Confiem que entre totes i tots puguem crear un espai segur on ens puguem equivocar i aprendre sense haver de patir prejudicis d'altres.
La nota final de l’assignatura es conformarà per la suma de diferents activitats d’avaluació continuada, organitzades en 3 blocs:
a. Participació activa individual. 6 Tasques d’estudi de casos i cerca d’exemples i 1 prova parcial curta (30%)
b. Treball pràctic senzill, grupal, que mostri l’aplicació dels conceptes treballats en un model de negoci de benestar innovador (40%)
c. Examen final (30%)
Requisits per aprovar:
- una mitjana igual o superior a 5 en el càlcul conjunt dels tres blocs
- una nota igual o superior a 3 en el bloc de participació activa individual
- una nota igual o superior a 5 a l'examen final. Important: tan sols l'examen final és recuperable.
The Global Wellness Economy: Looking Beyond COVID (2021) Global Wellness Institute https://globalwellnessinstitute.org/
Puertas, Xavier (2007). Gestión del ocio en el ámbito turístico. Editorial Síntesis.
Smith, M. & Puczko, L., (2009) Health and wellness tourism, Amsterdam ; Boston ; London : Elsevier/Butterworth-Heinemann.
Turiel, A. (2022) Sin energia: pequeña guia para el gran descenso. Alfabeto
Bauman, Zygmunt (2003). Modernidad líquida. Editorial del Fondo de Cultura económica.
https://globalwellnessinstitute.org/
https://www.worldleisure.org/