Que estàs buscant?
CB1. Que els estudiants hagin demostrat posseir i comprendre coneixements en una àrea d'estudi que parteix de la base de l'educació secundària general, i se sol trobar a un nivell que, si bé es recolza en llibres de text avançats, inclou també alguns aspectes que impliquen coneixements procedents de l'avantguarda del seu camp d'estudi.
CB2. Que els estudiants sàpiguen aplicar els seus coneixements al seu treball o vocació d'una forma professional i posseeixin les competències que solen demostrar-se per mitjà de l'elaboració i defensa d'arguments i la resolució de problemes dins de la seva àrea d'estudi.
CE2. Analitzar els impactes que genera el turisme en els seus aspectes econòmics, socials i mediambientals i aportar solucions innovadores.
CG2. Ser capaç de generar idees i solucionar problemes, tant de manera individual com col·lectiva.
CG3. Ser capaç d'innovar desenvolupant una actitud oberta davant del canvi i estar disposats a reevaluar els vells models mentals que limiten el pensament.
CT1. Comunicar amb propietat de forma oral i escrita en les dues llengües oficials a Catalunya.
CT2. Mostrar disposició per a conèixer noves cultures, experimentar noves metodologies i fomentar l'intercanvi internacional.
CT3. Formular raonaments crítics i ben argumentats, emprant per a això terminologia precisa, recursos especialitzats i documentació que avali aquests arguments.
CT4. Mostrar habilitats emprenedores de lideratge i direcció, que reforcin la confiança personal i redueixin l'aversió al risc.
CT5. Dominar les principals aplicacions de les eines informàtiques i les noves tecnologies per a l'activitat acadèmica ordinària.
CT6. Desenvolupar tasques de manera autònoma amb una correcta organització i temporalització del treball acadèmic.
CT7. Desenvolupar la capacitat d'avaluar les desigualtats per raó de sexe i gènere per dissenyar sol·lucions.
L'aula (física o virtual) és un espai segur, lliure d'actituds masclistes, racistes, homòfobes, trànsfobes i discriminatòries, ja sigui cap a l'alumnat o cap al professorat. Confiem que entre totes i tots puguem crear un espai segur on ens puguem equivocar i aprendre sense haver de patir prejudicis d'altres.
Tema 1. La sostenibilitat turística
1.1. Dimensió del sector turístic
1.2. El turisme sostenible
1.3. Canvi en les preferències de la demanda turística
1.4. La cadena de valor del turisme. Exemples de bones pràctiques
1.5. Avaluació mediambiental del turisme
Tema 2. Avaluació de l'impacte del turisme
2.1. Introducció
2.2. Metodologies per a l'avaluació d'impactes
- Tema 1: 2/3 de la nota i Tema 2: 1/3 de la nota
- Participació en activitats plantejades a l'aula, treballs individuals i en grup: 40%
- Exposicions: 10%
- Examen: 50%
Cada part té una nota mínima de 4. A la recuperació es podran recuperar totes les parts excepte els treballs en grup.
Raya Vílchez, Josep Maria i Moreno-Torres, Ivan (2013). “Guia pràctica 9: introducció a l'avaluació econòmica”. Col.lecció Ivalua de guies pràctiques. Ivalua.
Raya, Josep Maria; Martínez-Garcia, Esther i Celma, Dolors (2018). Economic and social yield of investing in hiking tourism: the case of Berguedà, Spain. Journal of Travel & Tourism Marketing, 35(2), 148-161.
Rico, Anna., Martínez-Blanco, Julia, Montlleó, M., Rodríguez, Gustavo., Tavares, Nuno., Arias, A.lbert, y Oliver-Solà, Jordi (2019). Carbon footprint of tourism in Barcelona. Tourism Management, 70, 491-504.
Taks, Marijke; Késenne, Stefan; Chalip, Laurnence; Green, B.Christine i Martyn, Scott (2011). "Economic Impact Analysis Versus Cost Benefit Analysis: The Case of a Medium-Sized Sport Event”. International Journal of Sport Finance, 6, 187-203.
Barajas, Ángel; Salgado, Jesica i Sánchez, Patricio (2012). "Problemática de los estudios de impacto económico de eventos deportivos." Estudios de economía aplicada 30(2), 441-462.
De Rus Mendoza, Ginés (2008). "Análisis Coste-Beneficio: Evaluación económica de políticas y proyectos de inversión". Barcelona: Ariel.
Fernández de Córdova, Juana Catalina. (2017). Propuesta de un sistema de indicadores de sostenibilidad turística para destinos urbanos. ARA: Revista de Investigación en Turismo, 7(1), 41-51.
Sancho, Amparo; Garcia, Gregorio i Rozo, Edna. (2007). Comparativa de indicadores de sostenibilidad para destinos desarrollados, en desarrollo y con poblaciones vulnerables. Annals of Tourism Research, 9(1), 150-177.
Andersson, Tommy D., y Lundberg, Erik. (2013). Commensurability and sustainability: Triple impact assessments of a tourism event. Tourism management, 37, 99-109.