Informació general


Tipus d'assignatura: Obligatòria

Coordinador: Judith Turrión Prats

Trimestre: Tercer trimestre

Crèdits: 6

Professorat: 

Roberto Dopeso Fernández

Idiomes d'impartició


  • English

Consulta els horaris dels diferents grups per saber l'idioma d'impartició de classes. Tot i que el material pot estar en qualsevol dels tres idiomes.

Competències


Competències bàsiques
  • CB1. Que els estudiants hagin demostrat posseir i comprendre coneixements en una àrea d'estudi que parteix de la base de l'educació secundària general, i se sol trobar a un nivell que, si bé es recolza en llibres de text avançats, inclou també alguns aspectes que impliquen coneixements procedents de l'avantguarda del seu camp d'estudi.

  • CB5. Que els estudiants hagin desenvolupat aquelles habilitats d'aprenentatge necessàries per a emprendre estudis posteriors amb un alt grau d'autonomia.

Competències específiques
  • CE4. Convertir un problema "empíric" en un projecte de recerca i elaborar conclusions.

Competències generals
  • CG2. Ser capaç de generar idees i solucionar problemes, tant de manera individual com col·lectiva.

  • CG3. Ser capaç d'innovar desenvolupant una actitud oberta davant del canvi i estar disposats a reevaluar els vells models mentals que limiten el pensament.

  • CG4. Ser capaç d'integrar els valors de la justícia social, la igualtat entre homes i dones, la igualtat d'oportunitats per a tots i especialment per a les persones amb discapacitat, de manera que els estudis de Turisme i Gestió de l'Oci contribueixin a formar ciutadans i ciutadanes per a una societat justa, democràtica i basada en la cultura del diàleg i de la pau.

Competències transversals
  • CT1. Comunicar amb propietat de forma oral i escrita en les dues llengües oficials a Catalunya.

  • CT2. Mostrar disposició per a conèixer noves cultures, experimentar noves metodologies i fomentar l'intercanvi internacional.

  • CT3. Formular raonaments crítics i ben argumentats, emprant per a això terminologia precisa, recursos especialitzats i documentació que avali aquests arguments.

  • CT4. Mostrar habilitats emprenedores de lideratge i direcció, que reforcin la confiança personal i redueixin l'aversió al risc.

  • CT5. Dominar les principals aplicacions de les eines informàtiques i les noves tecnologies per a l'activitat acadèmica ordinària.

  • CT6. Desenvolupar tasques de manera autònoma amb una correcta organització i temporalització del treball acadèmic.

  • CT7. Desenvolupar la capacitat d'avaluar les desigualtats per raó de sexe i gènere per dissenyar sol·lucions.

Descripció


Planificació i desenvolupament d'un procés d'investigació de mercats. Conèixer quins són els principals mètodes d'investigació de mercats a nivell quantitatiu i qualitatiu. Utilitzar els coneixements adquirits per tenir capacitat de planific ar, organitzar, realitzar i presentar un projecte d'investigació de mercat en l'àmbit empresarial, incloent el disseny de la recerca i les fonts de dades. Procediments de pla de mostreig, recol·lecció de dades, anàlisi de dades i elaboració d'informes. Utilitzar el resultats obtinguts per a que siguin de guia en la presa de decisions dins de l'àmbit empresarial. 

 

 

Continguts


  1. Introducció a la Investigació de Mercats
    1. Investigació Màrqueting: el concepte
    2. Sistema de màrqueting i la investigació de mercats
    3. Classificació d’investigació de mercats
    4. Procés de investigació de mercats
  2. Disseny de la investigació
    1. Definició del problema
    2. Enfocament de la recerca
    3. Disseny de la recerca
      1. Components
      2. Tipus de disseny de recerca
      3. Reptes Associats
  3. Mètodes de Recollida de Dades
    1. Tipus de Dades
    2. Dades Secundàries
    3. Dades Primàries
      1. La mostra: disseny i procediments
        1. Pla de mostreig
        2. Tècniques de mostreig
        3. Mida de la mostra
      2. Dades primàries quantitatives: mètodes
        1. L’enquesta
        2. El mètode observacional
        3. Experiments
        4. Disseny del qüestionari
        5. Introducció al MatchForm
      3. Dades primàries qualitatives: mètodes
        1. Grup Focals
        2. Entrevistes en profunditat
        3. Tècniques indirectes
  4. Anàlisi de dades i presentació dels resultats
    1. Preparació de les dades
    2. Anàlisi de dades quantitatives
    3. Anàlisi de dades qualitatives
    4. Presentació de les dades

Sistema d'avaluació


  • Examen: 40% (SE4 ). Cal obtenir una nota igual o superior a 5 per superar el curs.
  • Projecte: 40% (SE2 - SE3 ). 
  • Avaluació contínua: 20% (SE1 - SE2 - SE3 ). Inclou: tests de lectures, participació en debats, exercicis i casos d’estudi, i altres activitats proposades.

Al període de recuperació (dia, hora i aula: TBA) només es podrà recuperar la part de la nota de l’examen. Un/a alumne/a que no s'hagi presentat a la primera convocatòria, NO pot presentar-se a recuperació.  El 60% de la nota (projecte i avaluació contínua) NO és recuperable (excepte en casos excepcionals i degudament justificats es podrà recuperar la nota del projecte).  

En cap cas l’estudiantat pot rebre ajuda de tercers per cap activitat d’avaluació del curs; i en cas de produir-se el/la estudiant perdrà tot el dret a continuar amb les avaluacions que quedin de l’assignatura. En cas de no comprensió de la resolució qualsevol activitat de l'avaluació, es podrà citar a el/la estudiant posteriorment i realitzar-li un examen oral sobre aquella l’activitat d’avaluació. Aquelles qu?estions que no es sàpiguen justificar es poden penalitzar en la nota final.


( ) Llegenda:         

  • SE1. Participació a les activitats plantejades dins l'aula 
  • E2. Treballs individuals i/o en grup 
  • SE3. Exposicions 
  • SE4. Examen final 

Bibliografia


Bàsic

Malhotra, Naresh K. (5ª ed.). Investigación de mercados: Un enfoque práctico. Prentice Hall.

Talaya, Álvaro E., & Collado, Antonio M. (2014). Investigación de mercados. ESIC Editorial.

Complementary

(MNB) Malhotra, Naresh K. and David F Birks (2007) Marketing Research: An Applied Approach. Italy: Pearson/Prentice Hall.

(FKT) Feinberg, Fred M., Thomas C. Kinnear, and James R. Taylor. (2013) Modern Marketing Research: Concepts, Methods, and Cases. Stamford: Cengage Learning