Que estàs buscant?
RAE5 - Serà capaç d'identificar els factors que intervenen en situacions de treball en equip i de lideratge, en les activitats teòriques i/o pràctiques en les quals es treballi en aquesta modalitat.
L’objectiu general de l'assignatura és adquirir els coneixements, habilitats i competències bàsiques per desenvolupar projectes creatius i innovadors. Aquests projectes no són exclusius de la figura de l'empresari, sinó que es poden integrar en el dia a dia de qualsevol professional de la Salut que treballa per compte aliena. Per això, l'actitud innovadora estarà impregnant totes les iniciatives de les diferents sessions, per tal que l'alumnat entengui que tothom, sense excepció, pot tenir la seva quota de creativitat i innovació.
Coneixerem les competències necessàries per generar noves iniciatives empresarials per compte propi (emprenedoria) o aliena (intraemprenedoria). Les competències emprenedores ajudaran als estudiants a identificar i crear oportunitats de mercat transformant idees en possibles negocis.
Coneixerem com desenvolupar un projecte i, de manera més concretam, com fer-ho en un context professional de l'àmbit de la Salut.
Per últim, l'assignatura pretén que els alumnes entenguin que una actitud innovadora els fa millors professionals i, per tant, els converteix en persones més valuoses tant pels propis pacients com per les empreses que els contractin.
La distribució dels continguts teòrics i/o pràctics de l’assignatura, es podran consultar al cronograma i seccions de l’aula virtual corresponent abans del seu inici.
Aquesta assignatura vetlla per introduir la perspectiva de gènere en el seu contingut i desenvolupament. A més els objectius estan alineats amb els Objectius de Desenvolupament sostenible (ODS) de l’Agenda 2030 de les Nacions Unides.
L'aula (física o virtual) és un espai segur, lliure d'actituds masclistes, racistes, homòfobes, trànsfobes i discriminatòries, ja sigui cap a l'alumnat o cap al professorat. Confiem que entre totes i tots puguem crear un espai segur on ens puguem equivocar i aprendre sense haver de patir prejudicis d'altres.
1. L'ACTITUD EMPRENEDORA. L'emprenedoria no és una actitud exclusiva de l'entorn empresarial. Tampoc és una habilitat màgica amb la que neixen uns quants escollits. L'emprenedoria és una manera de fer que totes i tots desenvolupem, moltes vegades sense adonar-nos, al llarg de la nostra vida i en diferents contexts.
2. LA CREATIVITAT COM A MANERA DE SER/FER. Constantment en el nostre dia a dia prenem decisions que, de manera més o menys conscient i més o menys elaborada, ens obliguen a reafirmar, qüestionar, replantejar, elaborar...idees, funcionaments, creences... La creativitat és una habilitat pròpia de la cognició humana i, com a tal, es pot desenvolupar.
3. LA IDEA I LA NECESSITAT. EL PUNT DE PARTIDA. En una societat tant complexa com la nostra, els projecte d'èxit són aquells que parteixen d'una necessitat detectada en l'entorn. Detectar aquestes necessitats serà, doncs, fonamental.
4. DESENVOLUPAMENT D'UN PROJECTE. En essència, desenvolupar un projecte té una mateixa pauta, ja sigui aquest empresarial, educatiu, esportiu, personal... Conèixer les diferents fases en les que el projecte es desenvolupa serà important per a concloure'l amb èxit.
5. CONEIXEMENTS BÀSICS PEL DESENVOLUPAMENT D'UN PROJECTE EN EL CONTEXT EMPRESARIAL. Les empreses són contexts molt concrets, que tenen un idioma propi, unes necessitats determinades, unes eines específiques i uns reptes molt importants. Familiaritzar-se de manera bàsica amb aquests elements és útil, no només per a desenvolupar un projecte empresarial, sinó també per a generar noves iniciatives dintre d'un projecte ja consolidat.
6. LA INNOVACIÓ EN L'ÀMBIT DE LA SALUT. En l'actualitat, pràcticament no hi ha cap àmbit professional qualificat que no estigui obligat a una actualització constant. L'àmbit de la Salut no és una excepció, i els professionals que hi treballen han d'escollir entre l'esforç d'innovar i conèixer les últimes tendències o deixar-se endur per la comoditat de quedar-se enrere (amb el que comporta pel seus pacients).
Aquesta assignatura podrà considerar en la seva proposta d'avaluació els següents indicadors detallats a la taula següent:
Sistema d'avaluació | Ponderació mínima | Ponderació màxima |
SE1. Portafoli electtrònic | 10% | 40% |
SE2. Exposició Oral | 20% | 50% |
SE 3.Examen | 30% | 60% |
SE4. Autoevaluació | 5% | 30% |
S'utilitza un sistema de qualificació quantitativa (de 0 a 10) i qualitativa (suspens, aprovat, notable, excel·lent, matrícula d'honor) segons RD 1125/2003.
Les assignatures tindran activitats d'avaluació i recuperació d'acord amb a la guia docent i el pla d’aprenentatge de l’assignatura, publicats a la seva aula virtual i que establiran els requisits necessaris per poder-hi concórrer.
D'acord amb la normativa UPF vigent, podran concórrer al procés de recuperació tots els estudiants que, havent participat a les activitats d'aprenentatge i avaluació durant el trimestre, hagin obtingut la qualificació de suspens de l'assignatura corresponent en l'avaluació trimestral. No hi podran concórrer els que no hagin participat en les activitats d'aprenentatge i avaluació o hagin renunciat a l'avaluació. Si la qualificació és de "no presentat/da", no podrà optar a la recuperació i per tant l'assignatura s'haurà de tornar a cursar íntegrament al curs acadèmic següent.
En cas de còpia, plagi o ús il·legítim de la intel·ligència artificial generativa en qualsevol activitat avaluativa, cal consultar la Normativa d’avaluació dels ensenyaments de Grau i Màster del Centre Universitari TecnoCampus.
Amabile, T. M. (1988). A model of creativity and innovation in organizations. Research in organizational behavior, 10(1), 123-167
Blank, S. G. (Steven G., & Dorf, B. (2013). El Manual del emprendedor : la guía paso a paso para crear una gran empresa. Gestión 2000.
Ries, E., & San Julián Arrupe, F. J. (2012). El Método Lean Startup : cómo crear empresas de éxito utilizando la innovación continua. Deusto.
Liñán, F.; Fayolle, A. (2015). A systematic literature review on entrepreneurial intentions: citation, thematic analyses, and
research agenda. International Entrepreneurship and Management Journal. vol. 11, no 4, p. 907-933
Miller, P., Brankovic, A. (2011) “Building a creative culture for Innovation.” IESE Insight, No 11, Fourth Quarter 2011, pages 51-58
Ostelwalder A. & Peigner, Y. (2010) Business Model Generation: a handbook for visionaries, game changers and challengers. Wiley published de Bono, Edward. (1994)
El pensamiento creativo: el poder del pensamiento lateral para la creación de nuevas ideas. Paidós Ibérica (12ª ed). Barcelona