Que estàs buscant?
RAE3 - Identificarà els aspectes psicològics i socials en la relació fisioterapeuta-pacient comprenent el resultat en l'estat de salut o malaltia de les persones, famílies i comunitat.
RAE4 - Incorporarà tècniques d'assertivitat i habilitats socials aplicant-les, en l'educació per a la salut en els usuaris al llarg de tota la vida, en la realització dels seminaris pràctics.
RAE5 - Serà capaç d'identificar els factors que intervenen en situacions de treball en equip i de lideratge, en les activitats teòriques i/o pràctiques en les quals es treballi en aquesta modalitat.
RAE10 - Identificarà els problemes psicològics i físics derivats de la violència de gènere realitzant la detecció precoç, l'assistència, i la rehabilitació de les víctimes d'aquesta manera de violència en els seminaris pràctics, la simulació i les pràctiques acadèmiques externes.
Aquesta assignatura pretén relacionar la fisioteràpia i la pedagogia, entenent aquesta darrera com una disciplina important per al millor desenvolupament del treball del fisioterapeuta. Es mostrarà, a través de diferents activitats (emmarcades a la perspectiva de gènere), la importància i la necessitat d'integrar les competències d'ambdues disciplines, per tal d'assolir de la millor manera els objectius propis de la fisioteràpia.
La distribució dels continguts teòrics i/o pràctics de l'assignatura, es podran consultar al cronograma i seccions de l'aula virtual corresponent abans del seu inici.
Aquesta assignatura vetlla per introduir la perspectiva de gènere en el seu contingut i desenvolupament. A més, els objectius estan alineats amb els objectius de desenvolupament sostenible (ODS) de l'Agenda 2030 de les Nacions Unides.
L'aula (física o virtual) és un espai segur, lliure d'actituds masclistes, racistes, homòfobes, transfobes i discriminatòries, ja sigui a l'alumnat o al professorat. Confiem que entre totes i tots puguem crear un espai segur on puguem equivocar-nos i aprendre sense haver de patir prejudicis dels altres.
1. Modalitats d'atenció educativa
2. L'educació i la fisioteràpia
3. La socialització
4. El procés educatiu
5. La comunicació
6. Objectius i avaluació
7. La sessió dirigida
8. L'aprenentatge vivenciat
9. La gamificació
10. Integració dels continguts treballats
Aquesta assignatura podrà considerar en la seva proposta d'avaluació els següents indicadors detallats a la taula següent:
Sistema d'avaluació | Ponderació |
---|---|
SE1. Portafoli electrònic | 10-40 % |
SE2. Exposició oral | 20-50 % |
SE3. Examen | 30-60 % |
SE4. Auto-avaluació | 5-30 % |
SE5. Avaluació entre iguals (2P2) o co-avaluació | 5-30 % |
Total | 100% |
S'utilitza un sistema de qualificació quantitativa (de 0 a 10) i qualitativa (suspens, aprovat, notable, excel·lent, matrícula d'honor) segons RD 1125/2003.
L'assignatura tindrà activitats d'avaluació i recuperació d'acord amb a la guia docent i el pla d’aprenentatge de l’assignatura, publicats a la seva aula virtual i que establiran els requisits necessaris per poder-hi concórrer.
D'acord amb la normativa UPF vigent, podran concórrer al procés de recuperació tots els estudiants que, havent participat a les activitats d'aprenentatge i avaluació durant el trimestre, hagin obtingut la qualificació de suspens de l'assignatura corresponent en l'avaluació trimestral. No hi podran concórrer els que no hagin participat en les activitats d'aprenentatge i avaluació o hagin renunciat a l'avaluació. Si la qualificació és de "no presentat/da", no podrà optar a la recuperació i per tant l'assignatura s'haurà de tornar a cursar íntegrament al curs acadèmic següent.
En cas de còpia, plagi o ús il·legítim de la intel·ligència artificial generativa en qualsevol activitat avaluativa, cal consultar la Normativa d’avaluació dels ensenyaments de Grau i Màster del Centre Universitari TecnoCampus.
Blázquez, Domingo (2013). Diez competencias docentes para ser mejor profesor de educación física. Barcelona. INDE.
Chiva, Oscar i Martí, Manuel (coord.). (2016). Métodos pedagógicos activos y globalizadores. Conceptualización y propuestas de aplicación. Barcelona: Graó.
Butler, David Sheridan & Moseley, G. L. (2013). Explicando el dolor (2a ed.). Noigroup.
Serrano. (2003). El Regal de la comunicació. Ara Llibres.
Blázquez Sánchez, Domingo. (2021). ¿Cómo evaluar bien?: educación física. INDE.
Neurociencias, didáctica y pedagogía: aportes a la escuela de hoy. (2018). Bonum.
Víctor M. Martín solbes, & Eduardo S. Vila Merino. (2015). IGUALDAD DE GÉNERO Y PEDAGOGÍA/EDUCACIÓN SOCIAL: UN ENCUENTRO ONTOLÓGICO. In Género, Educación y Convivencia (1st ed., p. 167–). Dykinson.