Que estàs buscant?
Les classes s'impartiran en català i/o castella. Alguns continguts i recursos poden presentar-se en anglès.
E8. Representar de forma visual conceptes i/o dades per a la ideació i creació de videojocs.
G3. Reunir i interpretar dades rellevants (normalment dins de la seva àrea d'estudi) per emetre judicis que incloguin una reflexió sobre temes rellevants d'índole social, científica o ètica.
G4. Comunicar informació, idees, problemes i solucions a un públic especialitzat com no especialitzat.
G5. Desenvolupar les habilitats d'aprenentatge necessàries per emprendre estudis posteriors amb un alt grau d'autonomia.
T2. Treballar com a membre d'un equip interdisciplinari ja sigui com un membre més o realitzant tasques de direcció amb la finalitat de contribuir a desenvolupar projectes amb pragmatisme i sentit de la responsabilitat, assumint compromisos i tenint en compte els recursos disponibles.
A Introducció a l'expressió artística, assignatura de la matèria de Creació Artística, els alumnes aprendran a utilitzar el dibuix com a mètode expressiu i de comunicació. Des d’esbossar un personatge fins a dissenyar un escenari en perspectiva a mà alçada o definir un storyboard que expliqui una cinemàtica del joc. L’assignatura consta de classes magistrals, càpsules de video i presentacions, i estudi de casos.
Tema 1. Introducció a la direcció d'art: aplicant la creativitat
1.1. Referents VS. plagi
1.2. Com ser creatius
1.3. Cerca de referents
1.4. Justificació estètica
Tema 2. Creació i representació: el paisatge, l’entorn i el disseny d’escenaris.
2.1. Dibuix al natural de paisatge.
2.2. La perspectiva.
2.3. Definir les regles estètiques d'un món i els seus objectes.
2.4. Tècniques d'esbós ràpid en color.
Tema 3. Comunicació i expressió: de l’esbós a la creació de personatges.
3.1. El dibuix a mà alçada: la importància del croquis i els apunts ràpids.
3.2. La morfologia de la figura humana
3.3. Espai i volum. Composició gràfica.
3.4. Apunts i representació d'accions i moviment.
Tema 4. Seqüències i acció: el storyboard i la narració figurativa.
4.1. Anàlisis de grans autors del storyboard.
4.2. Blocking i seqüències cinemàtiques.
4.3. Plans de càmera.
4.4. Dibuix de personatge i escenari com a conjunt.
A1. Exercici: Creació d'un món: esbossos, il·lustració 10%
A2. Exercici: Creació d'un personatge principal: esbossos i poses d'acció 10%
A3. Treball en grup: Storyboard d'una seqüència cinemàtica 30%
A4. Examen Final : 50%
Nota final: A1 0,1 + A2 0,1 + A3 0,3 + A4 0,5
Consideracions:
- Cal obtenir una nota superior a 5 a l’examen final per a aprovar l’assignatura.
- Tota activitat avaluable comptarà amb una part de creativitat que cal aprovar per poder optar a aprovar el còmput de l'exercici. En cas de suspendre aquesta part, només s'avaluarà i es comptabilitzarà la part creativa.
- Una activitat no entregada o lliurada amb retard i sense justificació (citació judicial o assumpte mèdic) compta com un 0.
- És responsabilitat de l’alumne evitar el plagi en totes les seves formes. En el cas de detectar un plagi, independentment del seu abast, en alguna activitat correspondrà a tenir una nota de 0. A més, el professor comunicarà a la Cap d’estudis la situació per a que es prenguin mesures aplicables en matèria de règim sancionador.
Recuperació:
- Cal obtenir una nota superior a 5 a l’examen final de recuperació per a aprovar l’assignatura.
- La nota de l’examen de recuperació s’aplicarà només a la nota de l’activitat A4.
Halligan, F. (2015). The art of movie storyboards: Visualising the action of the world's greatest films. Lewes: Ilex Gift.
Loomis, A. (2012). Creative illustration. London: Titan Books.
Rinzler, J. W. (2014). Star Wars storyboards. Harry N. Abrams.
Hogarth, B. (1996), Dynamic figure drawing, Watson Guptil Publications
http://www.safestyle-windows.co.uk/secret-door/
http://www.osfcostumerentals.org/stock/index.html
Gurney, J. (2009). Color and Light – A Guide for the realist painter. Andrews McMeel Publishing.