Que estàs buscant?
E1. Demostrar coneixements de la història dels videojocs i analitzar els videojocs referents amb arguments fonamentats en base a criteris d'avaluació contextualitzats en el marc històric i cultural.
E2. Dissenyar les mecàniques, regles, estructura i narrativa de videojocs seguint els criteris de jugabilitat i balanceig per oferir la millor experiència de joc possible.
E3. Identificar el tipus de jugador i dissenyar l'experiència de joc segons les característiques psicològiques del mateix.
G1. Demostrar tenir i comprendre coneixements avançats de la seva àrea d'estudi que inclouen els aspectes teòrics, pràctics i metodològics, amb un nivell de profunditat que arriba fins a l'avantguarda del coneixement.
G4. Comunicar informació, idees, problemes i solucions a un públic especialitzat com no especialitzat.
T1. Comunicar en un tercer idioma, que serà preferentment l'anglès, amb un nivell adequat de forma oral i per escrit i d'acord amb les necessitats que tindran els graduats i graduades.
T2. Treballar com a membre d'un equip interdisciplinari ja sigui com un membre més o realitzant tasques de direcció amb la finalitat de contribuir a desenvolupar projectes amb pragmatisme i sentit de la responsabilitat, assumint compromisos i tenint en compte els recursos disponibles.
Aquesta assignatura persegueix proporcionar els coneixements teòrics i pràctics fonamentals per dotar de so de qualitat qualsevol producció de videojoc. S’estudiaran les característiques fonamentals del so i la manera de descriure’l, breu repàs per la història del so en audiovisuals, la tecnologia necessària per enregistrar i crear so, els elements sonors principals dels videojocs i també coneixements relacionats amb el copyright i drets d’ús.
L'assignatura consta de sessions teòriques i sessions pràctiques al laboratori d'informàtica i a l'estudi d'audio. Per assolir els coneixements l'assignatura s'avalua amb els treballs sorgits de les sessions pràctiques, les proves individuals fetes durant el curs i l'examen final.
Conceptes fonamentals de so i música
1.1 Que és el so?
1.2 Estètica sonora
1.3 Textures sonores
1.4 Elements musicals bàsics i el seu reconeixement.
1.5 La cerca d'una sonoritat. Com descrivim un so?
1.6 ADD (Audio Design Document)
Impacte de la música i el so en l'experiència de joc
2.1 Breu introducció als diferents corrents i estètiques musicals.
2.2 L'origen de la música com a acompanyant de la imatge.
2.3 Com afecta el so al jugador?
2.4 Fatiga auditiva.
2.5 Estètica sonora dels videojocs del S. XXI
Tecnologia bàsica
3.1 Maquinari i programari essencial
3.2 Fonaments d'edició i manipulació d'àudio digital
3.3 Workflow del compositor musical dedicat al videojoc.
FMOD
4.1 Funcions bàsiques- Ordre i gestió.
4.2 Logic tracks
4.3 Automatització de volum i efectes
4.4.Equalització
4.5 Reverberació
4.6 Flanger
4.7 Delay
4.8 FMOD Instruments, ús pràctic.
4.9 Diàlegs i gestió de la localització en FMOD
4.10 Problemes comuns del tractament sonor i musical en FMOD.
Elements sonors fonamentals
5.1 Diàlegs
5.2 Efectes sonors (SFX)
5.3 Ambients (Backgrounds)
5.4 Música
Integració de so i música en la programació de videojocs
La nota de cada alumne es calcularà seguint els següents percentatges:
A1. Pràctica de laboratori: Introducció a la gestió sonora d'un projecte (ADD). 10%
A2. Pràctica de laboratori: Introducció a l'escolta activa. 10%
A3. Pràctica de laboratori: Introducció a FMOD, aspectes teòrics. 10%
A4. Treball en grup: Gestió i integració de sons i música en un projecte. 30%
A5. Examen final 40%
Nota final: A1 0,1 + A2 0,1+ A3 0,1 + A4 0,3 + A5 0,4
Consideracions:
S'ha d'obtenir una nota superior a 5 en l'examen final per a aprovar l'assignatura i sumar els resultats de les altres activitats. Una activitat no lliurada o lliurada amb retard i sense justificació (citació judicial o assumpte mèdic) compte com un 0.
És responsabilitat de l'alumne evitar el plagi en totes les seves formes. En el cas de detectar un plagi, independentment del seu abast, en alguna activitat correspondrà a tenir una nota de 0. A més, el professor comunicarà al director de departament la situació perquè es prenguin mesures aplicables en matèria de règim sancionador .
El professor podrà demanar una presentació personalitzada de les activitats ja sigui per a aclarir aspectes generals o per a individualitzar les qualificacions dels estudiants.
Recuperació:
Cal obtenir una nota superior a 5 en l'examen final de recuperació per a aprovar l'assignatura.
La nota de l'examen de recuperació s'aplicarà només a la nota de l'activitat A5.
En cas de superar la recuperació, la nota final màxima de l'assignatura serà de 5.
Marks, Aaaron (2017). "The Complete Guide to Game Audio". A K Peters/CRC Press
Phillips, Winifred (2017) "A Composer's Guide to Game Music". MIT Press
Horowitz, Steve, Looney, Scott R (2014). “The Essential Guide to Game Audio: The Theory and Practice of Sound for Games”. Focal Press
Sweet, Michael (2014). “Writing Interactive Music for Video Games:A Composer's Guide”. ADDISON WESLEY
AVID. "Protools 101 v12". AVID
Rose, Jay. (2009). “Audio postproduction for film and vídeo 2nd ed.”. Elsevier.