Que estàs buscant?
Els materials podran proporcionar-se tant en català com en castellà o anglès.
E13. Aplicar la visió sobre el negoci, el màrqueting i les vendes, l'anàlisi econòmic i el coneixement tècnic per a la producció de videojocs.
E14. Liderar equips de dissenyadors, artistes o desenvolupadors per a la consecució dels objectius especificats en el temps previst, de forma estructurada segons la metodologia establerta per a la gestió del projecte.
G1. Demostrar tenir i comprendre coneixements avançats de la seva àrea d'estudi que inclouen els aspectes teòrics, pràctics i metodològics, amb un nivell de profunditat que arriba fins a l'avantguarda del coneixement.
G2. Resoldre problemes complexos del seu àmbit laboral, mitjançant l'aplicació dels seus coneixements, l'elaboració d'arguments i procediments, i l'ús d'idees creatives i innovadores.
T2. Treballar com a membre d'un equip interdisciplinari ja sigui com un membre més o realitzant tasques de direcció amb la finalitat de contribuir a desenvolupar projectes amb pragmatisme i sentit de la responsabilitat, assumint compromisos i tenint en compte els recursos disponibles.
L’assignatura de Producció de Jocs tracta del procés, planificació i gestió de la producció de videojocs en el marc de la matèria de Producció i Negoci. Es treballa des de la visió d'un joc fins a la descripció i estimació de les tasques a realitzar per tal de produir-lo. L’assignatura consta de sessions teòriques, workshops i sessions de treball en equip. Per assolir els coneixements l’assignatura s’avalua per un costat la planificació de la producció de videojocs per grups i per un altre els coneixements teòrics de manera individual, tant amb exercicis a classe com a l'examen final.
Tema 1: Introducció
1.1 Fases de desenvolupament
1.2 L’equip
1.3 Tipus de producció: Indie vs AAA
Tema 2: Etapes
2.1 Pre-producció
2.2 Producció
2.3 Post-producció
Tema 3: Planificació
3.1 Conceptes bàsics
3.2 Roadmap i calendari
3.3 Pressupost
3.4 Riscos, suposicions, problemes i dependències
3.5 Eines
Tema 4: Priorització
4.1 Conceptes bàsics
4.2 Reptes al prioritzar
4.2 Mètodes de priorització
Tema 5: Metodologies de producció
5.1 Agile vs Waterfall
5.2 Equips
La nota de cada alumne es calcularà seguint els següents percentatges:
A1. Exercicis a classe: Workshops 20%
A2. Treball en grup (3) : Planificació de la producció d'un videojoc en Waterfall 40%
A3. Examen final 40%
Nota final = A1 0,2 + A2 0,4 + A3 0,4
Consideracions:
- Cal obtenir una nota superior a 5 a l’A3 examen final per a aprovar l’assignatura.
- Una activitat no entregada o lliurada amb retard i sense justificació (citació judicial o assumpte mèdic) compta com un 0.
- És responsabilitat de l’alumne evitar el plagi en totes les seves formes. En el cas de detectar un plagi en alguna activitat correspondrà a tenir una nota de 0. A més, el professor comunicarà a Direcció de Departament la situació per a que es prenguin mesures aplicables en matèria de règim sancionador.
Recuperació:
- Cal obtenir una nota superior a 5 a l’examen de recuperació per a aprovar l’assignatura.
- La nota de l’examen de recuperació s’aplicarà només a la nota de l’activitat A3 en el càlcul de la nota final.
- L'activitat A1 no es pot recuperar.
- En cas de suspendre l'activitat A2 es pot tornar a entregar en convocatòria de recuperació amb la possibilitat d'obtenir una nota màxima de 5.
Chandler, Heather Maxwell. The game production handbook. Jones & Bartlett Publishers, 2009.
Patton, Jeff, and Peter Economy. User story mapping: discover the whole story, build the right product. O'Reilly Media, Inc., 2014.