Informació general


Tipus d'assignatura: Obligatòria

Coordinador: Juan José Pons López

Trimestre: Segon trimestre

Crèdits: 4

Professorat: 

David Del Río Angulo
Oscar Sahun Reguant 

Idiomes d'impartició


  • Català
  • Castellano

Els materials podran proporcionar-se tant en català com en castellà o anglès. 

Competències


Competències específiques
  • E12. Aplicar la iniciativa emprenedora i la innovació per a la creació de nous videojocs i línies de negoci.

  • E14. Liderar equips de dissenyadors, artistes o desenvolupadors per a la consecució dels objectius especificats en el temps previst, de forma estructurada segons la metodologia establerta per a la gestió del projecte.

Competències generals
  • G1. Demostrar tenir i comprendre coneixements avançats de la seva àrea d'estudi que inclouen els aspectes teòrics, pràctics i metodològics, amb un nivell de profunditat que arriba fins a l'avantguarda del coneixement.

  • G2. Resoldre problemes complexos del seu àmbit laboral, mitjançant l'aplicació dels seus coneixements, l'elaboració d'arguments i procediments, i l'ús d'idees creatives i innovadores.

  • G3. Reunir i interpretar dades rellevants (normalment dins de la seva àrea d'estudi) per emetre judicis que incloguin una reflexió sobre temes rellevants d'índole social, científica o ètica.

  • G4. Comunicar informació, idees, problemes i solucions a un públic especialitzat com no especialitzat.

  • G5. Desenvolupar les habilitats d'aprenentatge necessàries per emprendre estudis posteriors amb un alt grau d'autonomia.

Competències transversals
  • T2. Treballar com a membre d'un equip interdisciplinari ja sigui com un membre més o realitzant tasques de direcció amb la finalitat de contribuir a desenvolupar projectes amb pragmatisme i sentit de la responsabilitat, assumint compromisos i tenint en compte els recursos disponibles.

Descripció


L'assignatura de Lideratge i Gestió d'equips té com a principal objectiu la formació de futurs professionals que hauran de treballar en equip i formar part d'una cultura d'empresa.

Profunditzarem en l'essència del concepte de lideratge, amb una vessant molt pràctica que els serveixi per descobrir-se a ells mateixos.

Pretenem que realment serveixi als alumnes per saber com comportar-se en un entorn laboral real i altament competitiu com són els videojocs.

Durant les sessions, es realitzarà un seguit d'activitats avaluatives a classe on es pretén assolir els coneixements d'aquell bloc o apartat.
 

 

Continguts


LIDERATGE

 

1. Concepte de líder 

1.1. Què és un líder? 

1.2. Característiques d’un líder

1.3. Definició de lideratge

1.4. Les 4 estratègies de lideratge

1.5. Tipologies de líders

1.6. Estils i actituds de lideratge

1.7. Lideratge basat en resultats

 

2. Direcció a l’empresa

2.1. Funcions de direcció

2.2. Tres eixos de la direcció

2.3. Presa de decisions i negociacions

 

GESTIÓ D'EQUIPS

 

3. RRHH i cultura empresa

3.1. Evolució dels RRHH

3.2. Cultura d’empresa i clima laboral

3.3. Relacions interpersonals a l'empresa

3.4. Gestió i valoració del lloc de treball

3.5. Selecció de personal

 

4. Intel·ligència emocional i motivació

4.1. Tipologies de persones

4.2. Gestionar el Talent

4.3. Intel·ligència emocional per a influir en les persones

4.4. Motivació

 

5. Gestió del temps i estrès laboral

5.1. Gestió del temps

5.2. Estrès i salut laboral

5.3. Aportacions a la psicologia de les organitzacions

Sistema d'avaluació


La nota de cada alumne es calcularà seguint els següents percentatges:

A1. Exercicis a classe: Dinàmiques i activitats de lideratge 25%

A2. Treball en grup: Pla d'incentius, retributiu i de beneficis 30%

A3. Examen final: 45%

Nota final = A1 0,25 + A2 0,30 + A3 0,45

 

Consideracions:

  • Cal obtenir una nota superior a a l’examen final per a aprovar l’assignatura.
  • Una activitat no entregada o lliurada amb retard i sense justificació (citació judicial o assumpte mèdic) compta com un 0.
  • És responsabilitat de l’alumne evitar el plagi en totes les seves formes. En el cas de detectar un plagi, independentment del seu abast, en alguna activitat correspondrà a tenir una nota de 0. A més, el professor comunicarà a la Direcció de Departament la situació per a que es prenguin mesures aplicables en matèria de règim sancionador.

Recuperació:

  • Cal obtenir una nota superior a 5 a l’examen final de recuperació per a aprovar l’assignatura.
  • La nota de l’examen de recuperació s’aplicarà només a la nota de l’A3.

Bibliografia


Bàsic

Keith, C. (2012). Agile game development with Scrum. Johanneshov: TPB.

Irish, D. (2005). The game producer's handbook. Boston, MA: Thomson Course Technology.