Que estàs buscant?
L'assignatura es realitza en anglès. Tots els treballs i exercicis, així com l'idioma de comunicació a classe es realitzen en anglès.
E14. Liderar equips de dissenyadors, artistes o desenvolupadors per a la consecució dels objectius especificats en el temps previst, de forma estructurada segons la metodologia establerta per a la gestió del projecte.
G3. Reunir i interpretar dades rellevants (normalment dins de la seva àrea d'estudi) per emetre judicis que incloguin una reflexió sobre temes rellevants d'índole social, científica o ètica.
G4. Comunicar informació, idees, problemes i solucions a un públic especialitzat com no especialitzat.
T1. Comunicar en un tercer idioma, que serà preferentment l'anglès, amb un nivell adequat de forma oral i per escrit i d'acord amb les necessitats que tindran els graduats i graduades.
El curs introdueix a l’estudiant a la teoria i pràctica de la comunicació oral i escrita i en una diversitat de contextos, que poden variar des de l’escriptura d’un informe formal fins a una xerrada informal amb un inversor. L’estudiant adquirirà la comprensió de les regles de comunicació que regeixen cada context i aprendrà a comunicar-se amb la màxima eficàcia. El curs pretén que l’estudiant identifiqui el seu propi estil comunicatiu i que l’estudiant el desenvolupi i adapti a cada context. Al mateix temps, el curs té com a objectiu millorar les capacitats comunicatives de l’estudiant al màxim nivell exposant als estudiants a entorns reals i simulats.
L'assignatura es contextualitza en l'àrea de Producció i Negoci del Grau en Disseny i Producció de Videjocs. El contingut de l'assignatura comença amb una introducció a les teories de comunicació, seguida de la revisió dels fonaments de la comunicació escrita, visual i oral. Es tracta també l'expressió corporal en la comunicació i les tècniques de persuasió i d'storytelling. L'assignatura té un caire teorico-pràctic: l'estudiant ha de posar en pràctica la comunicació escrita, oral i corporal en diferents contextos, aplicant els coneixements adquirits en les sessions magistrals. Les diferents activitats estan dissenyades per a que l'estudiant desenvolupi i millori la seva capacitat comunicativa. El feedback a l'alumne per part del professor i de la resta de companys és una eina clau per a millorar les competències comunicatives de l'estudiant. L'assignatura no requereix de coneixements o assignatures prèvies, més enllà d'un nivell d'anglès mínim per a poder-se comunicar oralment en aquest idioma.
La nota de l'assignatura es calcula:
La major part de les activitats es presentaran a classe, amb una preparació prèvia per part de l'estudiant. A l'inici del curs, els estudiants coneixeran el calendari d'aquestes activitats juntament amb els seus terminis. En la majoria dels casos, si un estudiant no presenta a classe una activitat determinada, no hi haurà una segona oportunitat per presentar. En alguns casos especials, es permetrà als estudiants poder lliurar un vídeo gravat o informe escrit on podran practicar l'activitat perduda. No obstant això, la nota serà penalitzada si es lliura fora del termini establert. Si un estudiant no assisteix a una de les activitats i no la pot lliurar, la nota de l'activitat serà 0. Els estudiants necessiten tenir almenys 4/10 en les seves activitats per passar el curs.
El projecte comunicatiu s'ha de desenvolupar al voltant d'algun dels temes dels Objectius de Desenvolupament Sostenible (ODS) seleccionats en l'assignatura.
L'assistència a classe és obligatòria. Si l'estudiant assisteix menys del 70% de les classes sense causa justificada, no aprovarà el curs, independentment del seu rendiment en les activitats.
Pease, A., & Pease, B. (2017). The Definitive Book of Body Language: How to Read Others' Attitudes By Their Gestures. Pease International.
Watzlawick, P. (2011). Pragmatics of Human Communication. WW Norton & Co.
Cicerón. El Orador (2001). Clásicos de Grecia y Roma. Alianza Editorial.
Berckan, B., Krause, C., Röder, U. (2005). El arte de hablar en público. Cómo ganar respeto con serenidad. Barcelona: Integral.
Núñez, A. (2007). !Será mejor que lo cuentes! Los relatos como herramientas de comunicación. Storytelling. Barcelona: Empresa Activa.
Kerr, C (2002). Death by Powerpoint: How to Avoid Killing You Presentation and Sucking the Life Out of Your Audience, Your Effective Tip-Kit for the Effective Use of Powerpoint. Execuprov Pr
Studer, J. (1996). Oratoria, el arte de hablar, disertar, convencer. Madrid: Editorial El Drac S.L.
Heinrichs, J. (2007). Thank You for Arguing. What Aristotle, Lincoln, and Homer Simpson can teach us about the art of persuasion. New York: Three Rivers Press.
Duarte, N. (2010). Resonate: Present Visual Stories that Transform Audiences. John Wiley and Sons.
Carnegie, D. (2016). Cómo ganar amigos e influir en las personas. CreateSpace Independent Publishing Platform.
Morris, D. (2016). El mono desnudo. Debolsillo.
Heath, C., & Heath, D. (2010). Made to Stick: Why Some Ideas Take Hold and Others Come Unstuck, Random House Lcc Us.
Ramon-Cortés, F. (2012). L’illa dels 5 fars. Un recorregut per les claus de la comunicació. Pòrtic. Atrium.