Que estàs buscant?
L'assignatura s'imparteix en català, però tant les aportacions a classe com els treballs es poden fer en català, en castellà o en anglès.
Els materials podran proporcionar-se tant en català com en castellà o anglès.
E1. Demostrar coneixements de la història dels videojocs i analitzar els videojocs referents amb arguments fonamentats en base a criteris d'avaluació contextualitzats en el marc històric i cultural.
E2. Dissenyar les mecàniques, regles, estructura i narrativa de videojocs seguint els criteris de jugabilitat i balanceig per oferir la millor experiència de joc possible.
E3. Identificar el tipus de jugador i dissenyar l'experiència de joc segons les característiques psicològiques del mateix.
E5. Escriure les especificacions d'un joc i comunicar-les eficaçment a l'equip d'artistes i desenvolupadors i d'altres membres involucrats en la creació i desenvolupament del joc.
G1. Demostrar tenir i comprendre coneixements avançats de la seva àrea d'estudi que inclouen els aspectes teòrics, pràctics i metodològics, amb un nivell de profunditat que arriba fins a l'avantguarda del coneixement.
G3. Reunir i interpretar dades rellevants (normalment dins de la seva àrea d'estudi) per emetre judicis que incloguin una reflexió sobre temes rellevants d'índole social, científica o ètica.
G4. Comunicar informació, idees, problemes i solucions a un públic especialitzat com no especialitzat.
T2. Treballar com a membre d'un equip interdisciplinari ja sigui com un membre més o realitzant tasques de direcció amb la finalitat de contribuir a desenvolupar projectes amb pragmatisme i sentit de la responsabilitat, assumint compromisos i tenint en compte els recursos disponibles.
L’assignatura Disseny de Jocs I és la via d’entrada de l’alumne en el rol del dissenyador de jocs digitals. Els continguts estan orientats a ampliar l’horitzó creatiu de l’alumne per a poder començar a documentar correctament i de forma professional les idees que més tard es convertiran en un joc. Per assolir els coneixements l'assignatura s'avalua amb treballs individuals i grupals i un examen escrit.
Tema 1. Els gèneres del videojoc
1.1. Els gèneres: conceptes i elements centrals
1.2. Propostes de taxonomies
1.3. Gèneres i tipologies de jugadors
Tema 2. Disseny i documentació de videojocs
1.1. El procés de disseny de videojocs
1.2. El Game Concept i el Game Proposal
1.3. El Game Design Document
1.4. Altres documents de disseny rellevants
1.5. Presentació oral de la documentació
Tema 3. Mecàniques de jocs segons gèneres (I): Plataformes
3.1. Evolució històrica del gènere des de la perspectiva del disseny
3.2. Mecàniques centrals del gènere
3.3. Estudi de casos
Tema 4. Mecàniques de jocs segons gèneres (II): Rol
4.1. Evolució històrica del gènere des de la perspectiva del disseny
4.2. Mecàniques centrals del gènere
4.3. Estudi de casos
Tema 5. Mecàniques de jocs segons gèneres (III): Estratègia i Simulació
5.1. Evolució històrica del gènere des de la perspectiva del disseny
5.2. Mecàniques centrals del gènere
5.3. Estudi de casos
La nota de cada alumne es calcularà en base als següents percentatges:
Nota final = A1 0,15 + A2 0,15 + A3 0,4 + A4 0,3
Consideracions:
Recuperació:
Ernest Adams & Joris Dormans (2012), Game Mechanics, Advanced game design.
Berkeley: New Riders Games.
Jesse Schell (2011), The Art of game design: a book of lenses. Amsterdam:
Elsevier/Morgan Kaufmann.
Katie Salen (2003), Rules of Play: Game Design Fundamentals. Massachuset: The MIT Press.
Anna Anthropy & Naome Clark (2014), A Game Design vocabulary. Boston:
Addison-Wesley.
Caillois, R. (2001). Men play and games. University of Illinois Press.
Planells, A. J. (2015). Videojuegos y mundos de ficción: De "Super Mario" a "Portal". Ediciones Cátedra
Scott Rogers, Level Up!: The Guide to Great Video Game Design, Wiley; 2 edition (April 28, 2014).
Tracy Fullerton, Game Design Workshop: A Playcentric Approach to Creating Innovative Games, Third Edition, A K Peters/CRC Press; 3 edition (March 5, 2014).
Brenda Brathwaite and Ian Schreiber, Challenges for Game Designers, Cengage Learning; 1 edition (August 21, 2008)