Que estàs buscant?
Els materials podran proporcionar-se tant en català com en castellà.
E11. Dissenyar i desenvolupar l'animació 3D aplicant les tècniques i processos que condueixen a la producció de videojocs i curtmetratges lineals d'animació.
L'assignatura d'animació avançada 3D s'emmarca dins de la matèria de Creació Artística. L'objectiu de l'assignatura és assolir coneixements sobre animació avançada, iniciant un recorregut pels diferents sistemes que s'usen a la indústria dels videojocs, i posant ènfasi en aspectes com la captura de moviment, el rigging i l'animació corporal i facial. Els coneixements de l'assignatura d'Animació 3D seran el punt de partida.
Tema 1. Introducció
1.1. CGI vs Videojocs
1.2. Keyframing vs Locomotion vs Motion Matching
1.3. Next Gen Consoles vs Mobile
Tema 2. Captura de moviment
2.1. Tecnologies
2.2. Captura corporal
2.3. Captura facial
Tema 3. Rigging i animació corporal
3.1.Bones
3.2.Esquelets
3.3.Controladors
Tema 4. Rigging i animació facial
4.1.FACS
4.2.Blendshapes
4.3.Clusters
Tema 5. Animant una escena
5.1.Layout
5.2.Blocking
5.3.Render
La nota de cada alumne es calcularà següent els següents percentatges:
A1. Exercici a classe: Captura de moviment corporal 10%
A2. Exercici a casa: Animació facial 10%
A3. Pràctiques de laboratori - Individual: Rigging corporal i animació 25%
A4. Pràctiques de laboratori - Individual: Rigging facial i animació 25%
A5. Treball individual: Seqüència d'animació de dos personatges 30%
Nota final = A1 0,1 +A2 0,1 + A3 0,25 + A4 0,25 + A5 0,3
Consideracions:
Raju, Purushothaman. Character Rigging and Advanced Animation. Bangalore, Karnataka, India. ISBN 978-1484250372.
Gilland, Joseph. Elemental Magic I. CRC Press, 2009. ISBN 978-0240811635
Halas, John; Whitaker, Harold; Sito, Tom. Timing for animation. Focal Press, 2009. ISBN 978-0240521602
Johnston, O.; Thomas, F. Disney Animation: The Illusion of Life. New York: Abbeville Pr, 1984. ISBN 978-0896594982
Williams, Richard. The Animator's Survival Kit: a manual of methods, principles and formulas for classical, computer, games, stop motion and internet animators. 2nd ed. London: Faber and Faber, 2012. ISBN 978-0865478978.
Jones, Stewart. Digital Creature Rigging. New York: Focal Press, 2013. ISBN 978-0-240-82379-9 (pbk).