Que estàs buscant?
L'assignatura s'impartirà en Castellà i Català, si bé l'àmplia majoria de noms i conceptes associats al camp de la Realitat Virtual seran referits en anglès.
E8. Representar de forma visual conceptes i/o dades per a la ideació i creació de videojocs.
E10. Dissenyar i desenvolupar la modelització d'escenes i personatges 3D.
G1. Demostrar tenir i comprendre coneixements avançats de la seva àrea d'estudi que inclouen els aspectes teòrics, pràctics i metodològics, amb un nivell de profunditat que arriba fins a l'avantguarda del coneixement.
G4. Comunicar informació, idees, problemes i solucions a un públic especialitzat com no especialitzat.
T2. Treballar com a membre d'un equip interdisciplinari ja sigui com un membre més o realitzant tasques de direcció amb la finalitat de contribuir a desenvolupar projectes amb pragmatisme i sentit de la responsabilitat, assumint compromisos i tenint en compte els recursos disponibles.
En Experiències de Realitat Virtual i Entorns 3D, assignatura emmarcada en la matèria de Creació Artística, els alumnes aprendran els principis bàsics de la narrativa i el desenvolupament tant artístic com a tècnic de la VR i el disseny d'espais. Utilitzant com a excusa la creació d'un entorn 3D que compleixi els requisits tècnics que demana una aplicació de Realitat Virtual s'enfrontaran a esquemes d'interacció, ús de la llum, ús del color, oferiment d'objectes i disseny d'espais per acabar creant una experiència VR satisfactòria que expliqui una petita història. Així mateix en l'assignatura es treballarà el concepte de Environmental Storytelling: utilitzar elements de l'escenari per desenvolupar una narrativa . Per assolir els coneixements de l'assignatura s'avalua d'una banda la creació d'un VRGDD en grup, la creació d'un prototip jugable desenvolupat per cadascun dels estudiants i finalment els coneixements teòrics de manera individual.
Tema 1 - El tallador de gespa: benvinguts a la Realitat Virtual
1.1 Història de la Realitat Virtual: D'on venim? On anem?
1.2 Tecnologies en la VR
1.3 Mètodes d'interacció, creació de persones i narrativa
1.4 Motion Sickness
1.5 Consells a tenir en compte
1.6 La importància del VRGDD
Tema 2 - Environmental Storytelling: explicant històries amb l'escenari
2.1 Arquetips Narratius
2.2 Teoria del Environmental Storytelling
2.3 La llum i les emocions (“Feel Engineering”)
2.4 L'ús del color i la forma
2.5 Unint l'escenari en Unity
Tema 3 - Optimització i implementació VR
3.1 Treballant amb llums en temps real i lightmaps (Charts)
3.2 LoD, reducció de Drawcalls, Occlusion Culling
3.3 Provant les nostres demos
3.4 Test de Motion Sickness
3.5 Correccions, feedback i llançament
L'assignatura consta d'una part pràctica (Activitats) que suposa el 60% de la nota final i una part teòrica (examen final) que suposa el 40% restant. La part pràctica divideix aquest 60% de la següent manera:
A1. Exercici a classe o a casa: Creació d'una proposta d'Aplicació VR mitjançant un VRGDD - 20%
A2. Pràctica de laboratori: Explicar una història mitjançant un escenari VR / Demo Completa jugable - Part 1- 20%
A3. Pràctica de laboratori: Explicar una història mitjançant un escenari VR / Demo Completa jugable - Part 2 20%
A4. Examen final - 40%
Nota final = A1 0,2 + A2 0,2 + A3 0,2 + A4 0,4
Consideracions:
Recuperació:
Jerald, J. (2015). The VR Book: Human-Centered Design for Virtual Reality. San Francisco: Morgan & Claypool Publishers-ACM . *
Fictum, C. (2016). VR UX: Learn VR UX, Storytelling & Design. Seattle: Createspace Independent. *
Bucher, J. (2017). Storytelling for Virtual Reality: Methods and Principles for Crafting Immersive Narratives. London: Routledge.
McCaffrey, M. (2017). Unreal Engine VR Cookbook: Developing Virtual Reality with UE4 . Boston: Addison-Wesley Educational Publishers Inc. *