Que estàs buscant?
Els materials podran proporcionar-se tant en català com en castellà o anglès.
E6. Desenvolupar videojocs en llenguatges de programació d'alt nivell en motors gràfics a partir de les especificacions.
G1. Demostrar tenir i comprendre coneixements avançats de la seva àrea d'estudi que inclouen els aspectes teòrics, pràctics i metodològics, amb un nivell de profunditat que arriba fins a l'avantguarda del coneixement.
G2. Resoldre problemes complexos del seu àmbit laboral, mitjançant l'aplicació dels seus coneixements, l'elaboració d'arguments i procediments, i l'ús d'idees creatives i innovadores.
G5. Desenvolupar les habilitats d'aprenentatge necessàries per emprendre estudis posteriors amb un alt grau d'autonomia.
T2. Treballar com a membre d'un equip interdisciplinari ja sigui com un membre més o realitzant tasques de direcció amb la finalitat de contribuir a desenvolupar projectes amb pragmatisme i sentit de la responsabilitat, assumint compromisos i tenint en compte els recursos disponibles.
L’assignatura de Programació gràfica avançada s’emmarca en la especialitat de desenvolupament. Si bé dins del grau s’han vist assignatures relacionades amb la programació de Motor i Gameplay, en aquesta assignatura es parlarà més detalladament de la creació d’efectes gràfics avançats mitjançant la programació de les targes de vídeo actuals. Aquesta assignatura tot i estar relacionada amb la branca de programació i tenir relació amb les assignatures de Programació I, Programació II, Fonaments matemàtics dels videojocs i Motors de jocs és molt propera a la branca artística del grau ja que els resultats que es busquen és la millora visual del producte mitjançant programació gràfica. L’assignatura es presenta com una assignatura eminentment pràctica on els alumnes implementen i experimenten amb shaders.
Tema 1: Render pipeline
Tema 2: Il·luminació
Tema 3: PostProcessing
La nota de cada alumne es calcularà seguint els següents percentatges:
A1. Pràctica de laboratori: Custom shader amb Unity 25%
A2. Examen parcial 25%
A3. Pràctica de laboratori: Custom shader amb Unity fent servir Shader Graph 25%
A4. Examen final 25%
Nota final = A1 0.25 + A2 0.25 + A3 0.25 + A4 0.25
Consideracions:
Recuperació:
Engel, Wolfgang. ShaderX4: Advanced Rendering Techniques (2006).
Engel, Wolfgang. GPU PRO 3: Advanced Rendering Techniques (2012).
Fernando, Randima. GPU Gems: Programming Techniques, Tips and Tricks for Real-Time Graphics (2004).