Informació general


Tipus d'assignatura: Optativa

Coordinador: Juan José Pons López

Trimestre: Segon trimestre

Crèdits: 4

Professorat: 

José Guerrero Torres

Idiomes d'impartició


  • Català
  • Castellano

Català i castellà, amb documentació en anglès.

Competències


Competències específiques
  • E8. Representar de forma visual conceptes i/o dades per a la ideació i creació de videojocs.

Competències generals
  • G1. Demostrar tenir i comprendre coneixements avançats de la seva àrea d'estudi que inclouen els aspectes teòrics, pràctics i metodològics, amb un nivell de profunditat que arriba fins a l'avantguarda del coneixement.

  • G3. Reunir i interpretar dades rellevants (normalment dins de la seva àrea d'estudi) per emetre judicis que incloguin una reflexió sobre temes rellevants d'índole social, científica o ètica.

Competències transversals
  • T2. Treballar com a membre d'un equip interdisciplinari ja sigui com un membre més o realitzant tasques de direcció amb la finalitat de contribuir a desenvolupar projectes amb pragmatisme i sentit de la responsabilitat, assumint compromisos i tenint en compte els recursos disponibles.

Descripció


L'assignatura presenta el marc teòric del disseny d'interfícies en general, així com específic de videojocs dins de la matèria de Creació Artística. L’estudiant aprendrà a analitzar i dissenyar interfícies gràfiques d’usuari i, específicament, interfícies d’usuari per videojocs.

 

 

Continguts


Tema 1: Introducció a les interfícies d’usuari (UI)

1.1 Definició i historia

1.2 Components

1.3 Característiques

1.4 Evolució

1.5 Experiència d’usuari (UX)

1.6 Procés en el disseny d’una UI per a Videojocs

Tema 2: Teoria del color, regles de composició i Wireframing

                2.1 El color i els cercles cromàtics

                2.3 Psicologia i propietats del color

                2.5 Regles de composició

                2.6 Wireframing

Tema 3: Usuari i referències

                3.1 Persona profile

                3.2 Accessibilitat

                3.3 Benchmarking

Tema 4: Mockup

                4.1 Definició

                4.2 Dispositius

                4.3 Artboards

                4.4 Optimització

                4.5 Ancors

Tema 5: Flowchart

                5.1 Definició

                5.2 Elements

                5.3 Tipus

Tema 6: Biblia d’estil

                6.1 Definició

                6.2 Elements

Sistema d'avaluació


La nota de cada alumne es calcularà seguint els següents percentatges:

A1. Exercici a casa: Moodboard 5%

A2. Exercici a casa: Wireframe i Mockup 10%

A3. Pràctica de laboratori – Individual: Persona profile, Moodboard, Benchmarking 10%

A4. Pràctica de laboratori – Individual: Flowchart  15%

A5. Pràctica de laboratori – Individual: Mockup de vàries pantalles  25%

A6. Exercici a classe: Mockup animat  5%

A7. Treball individual: Disseny de UI  30%

 

Nota final: A1 0,05 + A2 0,1 + A3 0,1 + A4 0,15 + A5 0,25 + A6 0,05 + A7 0,3

 

Consideracions:

- Cal obtenir una nota igual o superior a 5 al treball individual per a aprovar l’assignatura.

- Una activitat no entregada o lliurada amb retard i sense justificació (citació judicial o assumpte mèdic) compta com un 0.

- És responsabilitat de l’alumne evitar el plagi en totes les seves formes. En el cas de detectar un plagi, independentment del seu abast, en alguna activitat correspondrà a tenir una nota de 0. A més, el professor comunicarà al Cap d’estudis la situació per a que es prenguin mesures aplicables en matèria de règim sancionador.

Bibliografia


Bàsic

Nielson, Jakob. (2000). Designing Web Usability: The Practice of Simplicity. New Riders Publications Pearson.

Saunders, Kevin and Novak, Jeannie. (2012). Game Development Game Interface Design. Delmar Cengage Learning.

Krug, Steve. (2005). Don't Make Me Think: A Common Sense Approach to Web Usability. Addison Wesley.

Nielsen Norman Group

https://www.nngroup.com/

Accesibilitat

http://gameaccessibilityguidelines.com/

Complementary

Scolari, Carlos Alberto (2018). Las leyes de la interfaz. Barcelona: Gedisa Editorial.

Shimpeno, Peter. (2014).  Improving the User Interface through Gestalt Design Principles, MFA User Experience Designer The 26th Annual IEEE Software Technology Conference.