Que estàs buscant?
Català i castellà, amb documentació en anglès.
E8. Representar de forma visual conceptes i/o dades per a la ideació i creació de videojocs.
G1. Demostrar tenir i comprendre coneixements avançats de la seva àrea d'estudi que inclouen els aspectes teòrics, pràctics i metodològics, amb un nivell de profunditat que arriba fins a l'avantguarda del coneixement.
G3. Reunir i interpretar dades rellevants (normalment dins de la seva àrea d'estudi) per emetre judicis que incloguin una reflexió sobre temes rellevants d'índole social, científica o ètica.
T2. Treballar com a membre d'un equip interdisciplinari ja sigui com un membre més o realitzant tasques de direcció amb la finalitat de contribuir a desenvolupar projectes amb pragmatisme i sentit de la responsabilitat, assumint compromisos i tenint en compte els recursos disponibles.
L'assignatura presenta el marc teòric del disseny d'interfícies en general, així com específic de videojocs dins de la matèria de Creació Artística. L’estudiant aprendrà a analitzar i dissenyar interfícies gràfiques d’usuari i, específicament, interfícies d’usuari per videojocs.
Tema 1: Introducció a les interfícies d’usuari (UI)
1.1 Definició i historia
1.2 Components
1.3 Característiques
1.4 Evolució
1.5 Experiència d’usuari (UX)
1.6 Procés en el disseny d’una UI per a Videojocs
Tema 2: Teoria del color, regles de composició i Wireframing
2.1 El color i els cercles cromàtics
2.3 Psicologia i propietats del color
2.5 Regles de composició
2.6 Wireframing
Tema 3: Usuari i referències
3.1 Persona profile
3.2 Accessibilitat
3.3 Benchmarking
Tema 4: Mockup
4.1 Definició
4.2 Dispositius
4.3 Artboards
4.4 Optimització
4.5 Ancors
Tema 5: Flowchart
5.1 Definició
5.2 Elements
5.3 Tipus
Tema 6: Biblia d’estil
6.1 Definició
6.2 Elements
La nota de cada alumne es calcularà seguint els següents percentatges:
A1. Exercici a casa: Moodboard 5%
A2. Exercici a casa: Wireframe i Mockup 10%
A3. Pràctica de laboratori – Individual: Persona profile, Moodboard, Benchmarking 10%
A4. Pràctica de laboratori – Individual: Flowchart 15%
A5. Pràctica de laboratori – Individual: Mockup de vàries pantalles 25%
A6. Exercici a classe: Mockup animat 5%
A7. Treball individual: Disseny de UI 30%
Nota final: A1 0,05 + A2 0,1 + A3 0,1 + A4 0,15 + A5 0,25 + A6 0,05 + A7 0,3
Consideracions:
- Cal obtenir una nota igual o superior a 5 al treball individual per a aprovar l’assignatura.
- Una activitat no entregada o lliurada amb retard i sense justificació (citació judicial o assumpte mèdic) compta com un 0.
- És responsabilitat de l’alumne evitar el plagi en totes les seves formes. En el cas de detectar un plagi, independentment del seu abast, en alguna activitat correspondrà a tenir una nota de 0. A més, el professor comunicarà al Cap d’estudis la situació per a que es prenguin mesures aplicables en matèria de règim sancionador.
Nielson, Jakob. (2000). Designing Web Usability: The Practice of Simplicity. New Riders Publications Pearson.
Saunders, Kevin and Novak, Jeannie. (2012). Game Development Game Interface Design. Delmar Cengage Learning.
Krug, Steve. (2005). Don't Make Me Think: A Common Sense Approach to Web Usability. Addison Wesley.
Nielsen Norman Group
https://www.nngroup.com/
Accesibilitat
http://gameaccessibilityguidelines.com/
Scolari, Carlos Alberto (2018). Las leyes de la interfaz. Barcelona: Gedisa Editorial.
Shimpeno, Peter. (2014). Improving the User Interface through Gestalt Design Principles, MFA User Experience Designer The 26th Annual IEEE Software Technology Conference.