Que estàs buscant?
E1. Demostrar coneixements de la història dels videojocs i analitzar els videojocs referents amb arguments fonamentats en base a criteris d'avaluació contextualitzats en el marc històric i cultural.
E3. Identificar el tipus de jugador i dissenyar l'experiència de joc segons les característiques psicològiques del mateix.
E5. Escriure les especificacions d'un joc i comunicar-les eficaçment a l'equip d'artistes i desenvolupadors i d'altres membres involucrats en la creació i desenvolupament del joc.
G1. Demostrar tenir i comprendre coneixements avançats de la seva àrea d'estudi que inclouen els aspectes teòrics, pràctics i metodològics, amb un nivell de profunditat que arriba fins a l'avantguarda del coneixement.
G5. Desenvolupar les habilitats d'aprenentatge necessàries per emprendre estudis posteriors amb un alt grau d'autonomia.
L’assignatura de Playtesting aplicat al disseny de videojocs tracta d'aprofundir en els conceptes teòrics i aplicació pràctica del playtesting de videojocs en el marc de la matèria de Disseny i Creació de Jocs. Es treballa des de la perspectiva científica del testeig de l'experiència dels jugadors amb els videojocs. L’assignatura consta de sessions teòriques i sessions de treball en equip. Per assolir els coneixements l’assignatura s’avalua per un costat la realització de pràctiques guiades i la consecució d'un projecte en grup, i per un altre els coneixements teòrics de manera individual. L'assignatura es realitza a l'Aula de Videojocs.
Tema 1. Introducció
1.1 Introducció al Playtesting
1.2 Playtesters
Tema 2. Mètode científic i Games User Research (GUR)
2.1 Mètode científic
2.2 Mètodes GUR
2.3 Crear un mètode GUR
Tema 3. Heurístiques
3.1 Què és una heurística?
3.2 Avaluació heurística
3.3 Heurístiques PLAY i GAP
Tema 4. Playtesting
4.1 Playtesting
4.2 Qüestionaris i entrevistes
4.3 Reports
La nota de cada alumne es calcularà seguint els següents percentatges:
A1. Exercici a casa: The Play Matrix 10%
A2. Exercici a casa: Article d'investigació 10%
A3. Pràctica de laboratori: Heurístiques 40%
A4. Treball individual: Playtesting 40%
Nota final = A1 0,1 + A2 0,1 + A3 0,4 + A4 0,4
Consideracions:
Recuperació:
Drachen, A., Mirza-Babaei, P., & Nacke, L. E. (Eds.). (2018). Games user research. Oxford University Press.
Schell, J. (2014). The Art of Game Design: A book of lenses. AK Peters/CRC Press.
Fullerton, T. (2018). Game design workshop: a playcentric approach to creating innovative games. AK Peters/CRC Press.