Que estàs buscant?
B1_Que els estudiants hagin demostrat tenir i comprendre coneixements en una àrea d'estudi que tingui la seva base en l'educació secundaria general, i s'acostumi a trobar a un nivell que, tot i que amb el suport de llibre de text avançats, inclogui també alguns aspectes que impliquen coneixements procedents de la vanguardia del seu camp d'estudi
B2_Que els estudiants sàpiguen aplicar els seus coneixements a la seva feina o vocació d'una forma professional i tinguin les comptències que demostren mitjançant l'elaboració i defensa d'arguments i la resolució de problemes dins de la seva àrea d'estudi
B3_Que els estudiants tinguin la capacitat de reunir i interpretar dades rellevants (normalment dins de la seva àrea d'estudi), per emetre judicis que incloguin una reflexió sobre temes rellevants de caire social, científica o ètica
V2. Dissenyar les mecàniques, regles, estructura i narrativa de videojocs seguint els criteris de jugabilitat i balanceig per oferir la millor experiència de joc possible.
V3. Identificar el tipus de jugador i dissenyar l'experiència de joc segons les característiques psicològiques del mateix.
V5. Escriure les especificacions d'un joc i comunicar-les eficaçment a l'equip d'artistes i desenvolupadors i d'altres membres involucrats en la creació i desenvolupament del joc.
T2_Que els estudiants tinguin capacitat per a treballar com a membres d'un equip interidisciplinar ja sigui com un membres més, o realitzant tasques de direcció amb la finalitat de contribuir a desenvolupar projectes amb pragmatisme i sentit de la responsabilitat, assumint compromisos tenint en compte els recursos disponibles
L'assignatura de Disseny de Jocs II és l'última aproximació a la creació de jocs que es realitza dins del marc de la matèria de Disseny i Creació de Jocs. Es treballa des de la perspectiva de la teoria de gèneres i, més concretament, des del disseny de mecàniques. L'assignatura consta de sessions
teòriques, sessions de disseny a partir de casos i sessions de defensa oral. Per a aconseguir els coneixements de l'assignatura s'avalua, d'una banda, la creació de la documentació de disseny en casos específics i la seva defensa oral i, per un altre, els coneixements teòrics de manera individual.
Tema 1. Disseny de sistemes
1.1. Rols i tasques d'un dissenyador de videojocs
1.2. El dissenyador en la indústria del videojoc
1.3. Eines i mètodes de Disseny
Tema 2. Mecàniques de jocs 3D segons gèneres (I): El Combat
2.1. Evolució històrica del gènere des de la perspectiva del disseny
2.2. Mecàniques centrals del gènere
2.3. Estudi de casos
Tema 3. Mecàniques de jocs 3D segons gèneres (II): El shooter
3.1. Evolució històrica del gènere des de la perspectiva del disseny
3.2. Mecàniques centrals del gènere
3.3. Estudi de casos
Tema 4. Mecàniques de jocs 3D segons gèneres (III): els jocs esportius
4.1. Evolució històrica del gènere des de la perspectiva del disseny
4.2. Mecàniques centrals del gènere
4.3. Estudi de casos
Tema 5. Mecàniques de jocs 3D segons gèneres (IV): el puzle
5.1. Evolució històrica del gènere des de la perspectiva del disseny
5.2. Mecàniques centrals del gènere
5.3. Estudi de casos
La nota de cada alumne es calcularà seguint els següents percentatges:
A1. Pràctiques de laboratori: Workshops de definició de mecàniques 40%
A2. Exercicis a realitzar en classe: Defensa oral de les propostes de disseny 20%
A3. Examen final 40%
Nota final = A1 0,4 + A2 0,2 + A3 0,4
Consideracions:
Recuperació:
Rogers, Scott. (2014), Level Up!: The Guide to Great Video Game Design. Wiley 2 edition.
Fullerton, Tracy. (2014). Game Design Workshop: A Playcentric Approach to Creating Innovative Games, Third Edition, A K Peters/CRC Press.
Schell, Jesse. (2011). The Art of game design: a book of lenses. Elsevier/Morgan Kaufmann.
Adams, Ernest & Dormans, Joris. (2012). Game Mechanics, Advanced game design. New Riders Games.
Salen, Katie & Zimmerman, Eric. (2004). Rules of Play, Game Design Fundamentals. The MIT Press.
Salen, Katie. (2005). The Game Design Reader. A Rules of Play Anthology. The MIT Press.
Addison, Wesley. (2006). Level Design for Games: Creating Compelling Experience. New Riders Games.