Informació general


Tipus d'assignatura: Obligatòria

Coordinador: Ana Beatriz Pérez Zapata

Trimestre: Segon trimestre

Crèdits: 6

Professorat: 

Alfredo Gonzalez-barros Camba

Idiomes d'impartició


  • Castellano

Competències


Competències bàsiques
  • B1_Que els estudiants hagin demostrat tenir i comprendre coneixements en una àrea d'estudi que tingui la seva base en l'educació secundaria general, i s'acostumi a trobar a un nivell que, tot i que amb el suport de llibre de text avançats, inclogui també alguns aspectes que impliquen coneixements procedents de la vanguardia del seu camp d'estudi

     

  • B2_Que els estudiants sàpiguen aplicar els seus coneixements a la seva feina o vocació d'una forma professional i tinguin les comptències que demostren mitjançant l'elaboració i defensa d'arguments i la resolució de problemes dins de la seva àrea d'estudi

     

  • B3_Que els estudiants tinguin la capacitat de reunir i interpretar dades rellevants (normalment dins de la seva àrea d'estudi), per emetre judicis que incloguin una reflexió sobre temes rellevants de caire social, científica o ètica

     

Competències específiques
  • V2. Dissenyar les mecàniques, regles, estructura i narrativa de videojocs seguint els criteris de jugabilitat i balanceig per oferir la millor experiència de joc possible.

  • V3. Identificar el tipus de jugador i dissenyar l'experiència de joc segons les característiques psicològiques del mateix.

  • V5. Escriure les especificacions d'un joc i comunicar-les eficaçment a l'equip d'artistes i desenvolupadors i d'altres membres involucrats en la creació i desenvolupament del joc.

Competències transversals
  • T2_Que els estudiants tinguin capacitat per a treballar com a membres d'un equip interidisciplinar ja sigui com un membres més, o realitzant tasques de direcció amb la finalitat de contribuir a desenvolupar projectes amb pragmatisme i sentit de la responsabilitat, assumint compromisos tenint en compte els recursos disponibles

     

Descripció


L'assignatura de Disseny de Jocs II és l'última aproximació a la creació de jocs que es realitza dins del marc de la matèria de Disseny i Creació de Jocs. Es treballa des de la perspectiva de la teoria de gèneres i, més concretament, des del disseny de mecàniques. L'assignatura consta de sessions
teòriques, sessions de disseny a partir de casos i sessions de defensa oral. Per a aconseguir els coneixements de l'assignatura s'avalua, d'una banda, la creació de la documentació de disseny en casos específics i la seva defensa oral i, per un altre, els coneixements teòrics de manera individual.

Continguts


Tema 1. Disseny de sistemes
1.1. Rols i tasques d'un dissenyador de videojocs
1.2. El dissenyador en la indústria del videojoc
1.3. Eines i mètodes de Disseny


Tema 2. Mecàniques de jocs 3D segons gèneres (I): El Combat
2.1. Evolució històrica del gènere des de la perspectiva del disseny
2.2. Mecàniques centrals del gènere
2.3. Estudi de casos


Tema 3. Mecàniques de jocs 3D segons gèneres (II): El shooter
3.1. Evolució històrica del gènere des de la perspectiva del disseny
3.2. Mecàniques centrals del gènere
3.3. Estudi de casos


Tema 4. Mecàniques de jocs 3D segons gèneres (III): els jocs esportius
4.1. Evolució històrica del gènere des de la perspectiva del disseny
4.2. Mecàniques centrals del gènere
4.3. Estudi de casos


Tema 5. Mecàniques de jocs 3D segons gèneres (IV): el puzle
5.1. Evolució històrica del gènere des de la perspectiva del disseny
5.2. Mecàniques centrals del gènere
5.3. Estudi de casos

Sistema d'avaluació


La nota de cada alumne es calcularà seguint els següents percentatges:


A1. Pràctiques de laboratori: Workshops de definició de mecàniques 40%
A2. Exercicis a realitzar en classe: Defensa oral de les propostes de disseny 20%
A3. Examen final 40%


Nota final = A1 0,4 + A2 0,2 + A3 0,4


Consideracions:

  • Cal obtenir una nota superior a 5 en l'examen final per a aprovar l'assignatura.
  • Una activitat no lliurada o lliurada amb retard i sense justificació (citació judicial o assumpte mèdic) compte com un 0.
  • En el cas de detectar un plagi, copia o frau en qualsevol activitat o prova avaluable aquesta obtindrà automàticament una qualificació final de 0. Addicionalment, en casos de còpia o frau, és responsable de la conducta tant qui copia com qui deixa copiar, i les conseqüències de la conducta afecten tots els estudiants implicats en l’actuació irregular. Independentment del suspens provocat pel plagi, copia o frau, el professor comunicarà a la Direcció del Departament la situació per a que es prenguin les mesures aplicables en matèria de règim sancionador i la incoació del pertinent expedient disciplinari.
  • Les faltes d’ortografia, les incorreccions en la redacció i els problemes formals i tècnics específics de l’assignatura es penalitzaran amb 0,10 punts, fins un màxim de 2 punts, en totes les activitats i proves avaluables


Recuperació:

  • Cal obtenir una nota superior a 5 en l'examen de recuperació per a aprovar l'assignatura.
  • La recuperació utilitzarà el mateix sistema que la convocatòria ordinària: A1 0,4 + A2 0,2 + A3 0,4, sent A3 la nota de l'examen de recuperació. En aquest cas, les pràctiques no es poden recuperar i cal obtenir igualment una nota superior a 5 en l'examen de recuperació per a aprovar l'assignatura.

Bibliografia


Bàsic

Rogers, Scott. (2014), Level Up!: The Guide to Great Video Game Design. Wiley 2 edition.

Fullerton, Tracy. (2014). Game Design Workshop: A Playcentric Approach to Creating Innovative Games, Third Edition, A K Peters/CRC Press.

 

Schell, Jesse. (2011). The Art of game design: a book of lenses. Elsevier/Morgan Kaufmann.
 

Complementary

Adams, Ernest & Dormans, Joris. (2012). Game Mechanics, Advanced game design. New Riders Games.

Salen, Katie & Zimmerman, Eric. (2004). Rules of Play, Game Design Fundamentals. The MIT Press.

Salen, Katie. (2005). The Game Design Reader. A Rules of Play Anthology. The MIT Press.

Addison, Wesley. (2006). Level Design for Games: Creating Compelling Experience. New Riders Games.