Que estàs buscant?
La docència d’aquesta assignatura és principalment en català. Tanmateix, algunes sessions, la bibliografia, part dels continguts i les eines poden ser en castellà o anglès.
B3_Que els estudiants tinguin la capacitat de reunir i interpretar dades rellevants (normalment dins de la seva àrea d'estudi), per emetre judicis que incloguin una reflexió sobre temes rellevants de caire social, científica o ètica
EIS1_Capacitat per a desenvolupar, mantenir i avaluar serveis i sistemes software que satisfacin tots els requisits de l'usuari i que es comportin de forma fiable i eficient, siguin assequibles de desenvolupar i mantenir i compleixin normes de qualitat, aplicant les teories, principis, mètodes i pràctiques de l'enginyeria del software
EIS2_Capacitat per a valorar les necessitats del client i especificar els requisits software per a satisfer aquestes necessitats, reconciliant objectius en conflicte, mitjançant la cerca de compromisos acceptables, dins de les limitacions derivades del cost, del temps, de l'existència de sistemes ja desenvolupats i de les pròpies organitzacions
EIS3_Capacitat per donar solució a problemes d'integració en funció de les estratègies, estàndards i tecnologia disponibles
EIS4_Capacitat d'identificar i analitzar problemes i dissenyar, desenvolupar, implementar, verificar i documentar solucions software sobre la base d'un coneixement adequat de les teories, models i tècniques actuals
EIS5_Capacitat d'identificar, avaluar i gestionar els riscos potencials associats que es puguin presentar
EIS6_Capacitat per a dissenyar solucions apropiades en un o més dominis d'aplicació, utilitzant mètodes de l'enginyeria del software que integren aspectes ètics, socials, legals i econòmics
ESI1_Capacitat per integrar solucions de Tecnologies de la Informació i de les Comunicacions i processos empresarials per a satisfer les necessitats d'informació de les organitzacions, permetent arribar als seus objectius de forma efectiva i eficient, aconseguint així avantatges competitives
ESI2_Capacitat per determinar els requisits dels sistemes d'informació i comunicació d'una organització, atenent a aspectes de seguretat i compliment de la normativa i legislació vigent
ESI3_Capacitat per participar activament en l'especificació, disseny, implementació i manteniment dels sistemes d'informació i comunicació
ES14_Capacitat per comprendre i aplicar els principis i pràctiques de les organitzacions, de manera que puguin exercir com a enllaç entre les comunitats tècniques i de gestió d'una organització i participar activament en la formació dels usuaris
ESI5_Capacitat per comprendre i aplicar els principis de l'avaluació de riscos i aplicar-los correctament en l'elaboració i execució de plans d'actuació
ES16_Capacitat per comprendre i aplicar els principis i les tècniques de gestió de la qualitat i de la innovació tecnològica en les organitzacions
T1_Que els estudiants coneixin un tercer idioma, que serà preferentment l'anglès, amb un nivell adequat de forma oral i per escrit, d'acord amb les necessitats que tindran les graduades i els graduats a cada titulació
Aquesta assignatura introdueix els aspectes gerencials dels departaments d'informàtica i de sistemes d'informació i acompanya l'estudiant a ser en disposició d'assumir responsabilitats concretes i sota supervisió en la gestió de la funció informàtica.
Per poder assumir tasques de gestió de la funció informàtica de les organitzacions, s'analitza el paper dels processos de negoci i, a partir d'aquests, inferir els aspectes que un sistema d'informació ha de cobrir per tal que els processos de negoci funcionin correctament.
S'introdueix el futur enginyer en la capacitat per crear plans de sistemes d'informació en una organització i, per això, se'l capacita per reconèixer la cadena de valor d'una empresa concreta per tal d'adaptar els seus sistemes d'informació per donar una cobertura estratègica a l'organització.
Aquesta assignatura assumeix total o parcialment els descriptors de contingut de la memòria de verificació:
L'aula (física o virtual) és un espai segur, lliure d'actituds masclistes, racistes, homòfobes, trànsfobes i discriminatòries, ja sigui cap a l'alumnat o cap al professorat. Confiem que entre totes i tots puguem crear un espai segur on ens puguem equivocar i aprendre sense haver de patir prejudicis d'altres.
Sistema de qualificació (avaluació)
Pràctiques de modelat de processos de negoci i d'ús d'eines de gestió empresarial (25%)
Estudis de casos de gestió de SI/TI (25%)
Examen final (50%)
Totes les notes són obligatòries. Cal una nota superior a 5,0 en cada activitat per a superar l’assignatura i poder fer la mitja.
Seguint la normativa general, la còpia en les activitats d’avaluació porta com a conseqüència l’avaluació amb una nota SUPENS(0) de tota l’assignatura.
Normes de realització de les activitats
A totes les activitats és obligada l'assistència per a ser avaluades.
Les activitats són obligatòries. Les activitats no realitzades -o a les que no s'ha assistit- són avaluades com a 0.
Laudon,K.C,Laudon,J.P. “Management Information Systems: managing the digital firm, Global edition, 15th edition”. Pearson, 2017. ISBN-13 978-1292211756
Holtsnider,Bill;Jaffe,Brian D. "IT Manager’s Handbook, 3rd edition", tercera edició, Morgan Kaufmann Publishers, 2012. ISBN-13: 978-0124159495. ISBN-10: 0124159494.