Que estàs buscant?
Els materials podran proporcionar-se tant en català com en castellà.
B1_Que els estudiants hagin demostrat tenir i comprendre coneixements en una àrea d'estudi que tingui la seva base en l'educació secundaria general, i s'acostumi a trobar a un nivell que, tot i que amb el suport de llibre de text avançats, inclogui també alguns aspectes que impliquen coneixements procedents de la vanguardia del seu camp d'estudi
B2_Que els estudiants sàpiguen aplicar els seus coneixements a la seva feina o vocació d'una forma professional i tinguin les comptències que demostren mitjançant l'elaboració i defensa d'arguments i la resolució de problemes dins de la seva àrea d'estudi
B4_Que els estudiants puguin transmetre informació, idees, problemes i solucions a un públic tan especialitzat com no especialitzat
B5_Que els estudiants hagin desenvolupat aquelles habilitats d'aprenentatge necessàries per emprendre estudis posteriors amb un alt grau d'autonomia
V10. Dissenyar i desenvolupar la modelització d'escenes i personatges 3D.
V11. Dissenyar i desenvolupar l'animació 3D aplicant les tècniques i processos que condueixen a la producció de videojocs i curtmetratges lineals d'animació.
L'assignatura Disseny 3D II es treballa la creació artístico-tècnica dels gràfics per als videojocs. La part artística es refereix a l'aspecte visual i gràfic d'un videojoc. La part tècnica és la conceptualització, disseny i creació de models, texturització i il·luminació en un motor gràfic. En l'assignatura de Disseny 3D II, farem més èmfasi en la part artística. L'alumne aprendrà a conceptualitzar i resoldre les demandes de un videojoc en quan a la creació de personatges. L'alumne Aprendrà a texturitzar de forma realista, també il·luminar i implementar en un motor gràfic els seus models. Les classes constaran d'una part teòrica i una pràctica, així l'alumne podrà seguir al professor en la realització i explicació d'exemples reals i aquest supervisarà després les pràctiques dels alumnes. Per assolir els coneixements de l'assignatura s'avaluen per un costat exercicis de modelatge curts realitzats a classe i entregues que demostrin l'aprenentatge, a més d'un examen pràctic final.
Tema 1. Introducció al modelatge orgànic.
1.1 Què és el modelatge orgànic?
1.2 Highpoly vs lowpoly.
1.3 Workflofws, desde el concept a la implementació.
1.4 Concept art bàsic i referències.
Tema 2. Introducció a l'anatomia en escultura digital.
2.1 Característiques bàsiques de l'anatomia, cos.
2.2 Característiques bàsiques de l'anatomia, cap.
2.3 Ús de referències i moodboards pel modelatge 3d.
2.4 Eines d'esculpit digital per a l'anatomia. (desglossat per tipus)
2.5 Modelant amb referències, blueprints, planta, perfil i alçat.
Tema 3. El lowpoly orgànic.
3.1 Bones pràctiques per la realització d'un lowpoly
3.2 Retopologia vs lowpoly clàssic
3.3 Introducció a eines de retopologia
3.4 Creació d'UVS, bones pràctiques
3.5 Importació d'assets a unity i creació de prefabs a escala
Tema 4. Baking de mapes de highpoly a lowpoly.
4.1 Què és un bake?
4.2 Bake de múltiples objectes
4.3 Explicació de normalmaps, altres mapes i les seves utilitzacions
4.4 Aplicació dels mapes a materials de 3dmax i PBR
Tema 5. Introducció a la texturització avançada.
5.1 Creació de materials a partir d'imatges fotogràfiques.
5.2 Creació de textures tilejables per a la creació de smart materials
5.3 Introducció a la texturització de models
5.4 Modelatge de textura detallada en high poly
5.5 Pintat d'escultura digital.(color i projecció)
5.6 Pintant i modificant normalmaps
Tema 6. Concept Art de personatges.
6.1 Anàlisis del Joc en el qual treballarem i com enfocar l'art
6.2 Creació de concept art.( look and feel concepts )
6.3 Actitud i personalitat del personatge a través de la pose
6.4 Concept art de vestimenta i complements
6.5 Concepte de "skins" (versions), modificant textures i afegint complements
Tema 7. Modelatge de personatges complets.
7.1 Modificació de model genèric i adaptació al concept
7.2 Creació de roba sobre el personatge
7.3 Creació de complements sobre el personatge. (junts i separats)
7.4 Posant un personatge esculpit
7.5 Retopologia, bake i texturització
7.6 Importació a unity i creació de prefabs a escala
La nota de cada alumne es calcularà amb les següents ponderacions:
A1. Exercicis a classe: 15%
A2. Pràctiques de laboratori - Individual: Modelatge anatòmic: 20%
A3. Pràctiques de laboratori - Individual: Modelatge d'un personatge: 30%
A4. Examen final: 35%
Nota final = A1 0,15 + A2 0.2 + A3 0,3 + A3 0,35
Consideracions:
Recuperació:
Anatomy for sculptors
Uldis Zarins and Sandis Kondrats
3DS Max Modeling for Games Volumes I and II
Andrew Grahan – Focal Press 2015 Edition
ISBN 978-0-240-81606-7
Mudbox - A Comprehensive Introduction
Ricky Babington – DVD Eat 3D
Digital Sculpting Anatomy
Madeleine Scott Spencer
Digital Modelling
William Vaughan
ISBN 978-0321700896