Que estàs buscant?
Els materials podran proporcionar-se tant en català com en castellà o anglès.
B1_Que els estudiants hagin demostrat tenir i comprendre coneixements en una àrea d'estudi que tingui la seva base en l'educació secundaria general, i s'acostumi a trobar a un nivell que, tot i que amb el suport de llibre de text avançats, inclogui també alguns aspectes que impliquen coneixements procedents de la vanguardia del seu camp d'estudi
B2_Que els estudiants sàpiguen aplicar els seus coneixements a la seva feina o vocació d'una forma professional i tinguin les comptències que demostren mitjançant l'elaboració i defensa d'arguments i la resolució de problemes dins de la seva àrea d'estudi
B3_Que els estudiants tinguin la capacitat de reunir i interpretar dades rellevants (normalment dins de la seva àrea d'estudi), per emetre judicis que incloguin una reflexió sobre temes rellevants de caire social, científica o ètica
B4_Que els estudiants puguin transmetre informació, idees, problemes i solucions a un públic tan especialitzat com no especialitzat
V1. Demostrar coneixements de la història dels videojocs i analitzar els videojocs referents amb arguments fonamentats en base a criteris d'avaluació contextualitzats en el marc històric i cultural.
V3. Identificar el tipus de jugador i dissenyar l'experiència de joc segons les característiques psicològiques del mateix.
V5. Escriure les especificacions d'un joc i comunicar-les eficaçment a l'equip d'artistes i desenvolupadors i d'altres membres involucrats en la creació i desenvolupament del joc.
T2_Que els estudiants tinguin capacitat per a treballar com a membres d'un equip interidisciplinar ja sigui com un membres més, o realitzant tasques de direcció amb la finalitat de contribuir a desenvolupar projectes amb pragmatisme i sentit de la responsabilitat, assumint compromisos tenint en compte els recursos disponibles
L'assignatura d'Experiència d'usuari tracta sobre el disseny i l'anàlisi de l'experiència que té un jugador en un videojoc en el marc de la matèria de Disseny i Creació de Jocs. Es treballen els conceptes bàsics de l'experiència d'usuari i com aquests s'apliquen en videojocs, coneixent quins aspectes dels videojocs són els més rellevants en l'experiència dels jugadors, i com els podem analitzar tant amb mètodes quantitatius com qualitatius. L'assignatura consta de sessions teòriques i sessions pràctiques. Per assolir els coneixements de l'assignatura s'avalua per un costat l'anàlisi i el disseny de l'experiència de l'usuari amb pràctiques de laboratori i un treball en grup, i per un altre els coneixements teòrics de manera individual amb l'examen final.
Tema 1: Introducció a l'eXperiència d'Usuari (UX)
1.1 Introducció
1.2 Definició d'UX
1.3 Rols dins UX
Tema 2: Game Feel
2.1 Definició de Game Feel
2.2 Experiències a partir del Game Feel
2.3 Tipus de Game Feel
Tema 3: Procés cognitiu
3.1 Percepció, memòria i atenció
3.2 Motivació i emoció
3.3 Aprenentatge
3.3.1 Interacion Loops
3.3.2 Principis d'aprenentatge
3.3.3 Onboarding
Tema 4: Interacció Ordinador-Persona (HCI)
4.1 Introducció
4.2 Usabilitat i Accessibilitat
4.3 Controls
4.4 Pantalles
Tema 5: Games User Research
5.1 Mètode científic
5.2 Playtesting
5.3 Enquestes i entrevistes
La nota de cada alumne es calcularà seguint els següents percentatges:
A1. Pràctica de laboratori - Parelles: Game Feel 10%
A2. Pràctica de laboratori - Parelles: Interacció 10%
A3. Pràctica de laboratori - Parelles: Controls 10%
A4. Pràctica de laboratori - Parelles: Pantalles 10%
A5. Treball en grup: Playtesting d'onboarding 25%
A6. Examen final 35%
Nota final = A1 0,1 + A2 0,1 + A3 0,1 +A4 0,1 + A5 0,25 + A6 0,35
Consideracions:
Recuperació:
Swink, S. (2008). Game feel: a game designer's guide to virtual sensation. CRC Press. ISO 690
Rogers, S. (2014). Level Up! The guide to great video game design. John Wiley & Sons.
Schell, J. (2019). The Art of Game Design: A book of lenses. AK Peters/CRC Press.
Fullerton, T. (2018). Game design workshop: a playcentric approach to creating innovative games. AK Peters/CRC Press.
Adams, E. (2014). Fundamentals of game design. Pearson Education.
Drachen, A., Mirza-Babaei, P., & Nacke, L. E. (Eds.). (2018). Games user research. Oxford University Press.
Hodent, C. (2017). The Gamer's Brain: How Neuroscience and UX Can Impact Video Game Design. CRC Press.