Que estàs buscant?
Els materials podran proporcionar-se tant en català com en castellà o anglès.
V1. Demostrar coneixements de la història dels videojocs i analitzar els videojocs referents amb arguments fonamentats en base a criteris d'avaluació contextualitzats en el marc històric i cultural.
V2. Dissenyar les mecàniques, regles, estructura i narrativa de videojocs seguint els criteris de jugabilitat i balanceig per oferir la millor experiència de joc possible.
V3. Identificar el tipus de jugador i dissenyar l'experiència de joc segons les característiques psicològiques del mateix.
V4. Dissenyar un joc i la seva monetització, tenint en compte els diferents paràmetres i variables que regeixen el model de negoci del producte.
V5. Escriure les especificacions d'un joc i comunicar-les eficaçment a l'equip d'artistes i desenvolupadors i d'altres membres involucrats en la creació i desenvolupament del joc.
V6. Desenvolupar videojocs en llenguatges de programació d'alt nivell en motors gràfics a partir de les especificacions.
V8. Representar de forma visual conceptes i/o dades per a la ideació i creació de videojocs.
V9. Dissenyar i desenvolupar curtmetratges d'animació 2D.
V10. Dissenyar i desenvolupar la modelització d'escenes i personatges 3D.
V11. Dissenyar i desenvolupar l'animació 3D aplicant les tècniques i processos que condueixen a la producció de videojocs i curtmetratges lineals d'animació.
V12. Aplicar la iniciativa emprenedora i la innovació per a la creació de nous videojocs i línies de negoci.
V13. Aplicar la visió sobre el negoci, el màrqueting i les vendes, l'anàlisi econòmic i el coneixement tècnic per a la producció de videojocs.
V14. Liderar equips de dissenyadors, artistes o desenvolupadors per a la consecució dels objectius especificats en el temps previst, de forma estructurada segons la metodologia establerta per a la gestió del projecte.
V15. Dissenyar i planificar estratègies d'assegurament de la qualitat, test i anàlisi de dades de videojocs i productes interactius.
El Treball Fi de Grau (TFG) és un treball personal d'aprofundiment dins d'un tema o problemàtica, de síntesi i sovint transversal dins de l'àmbit dels estudis del Grau de Videojocs, amb la finalitat que l'estudiant/a demostri la seva capacitat per aplicar la formació adquirida al llarg dels estudis del Grau, acreditant l'obtenció del títol de Grau. El treball personal de l’estudiant vinculat a la realització del TFG és el corresponent a 20 ECTS i s’emmarca dins la matèria pròpia del Treball Final de Grau. L'alumne podrà realitzar un treball de recerca o bé realitzar un projecte centrat en una de les següents àrees: empresa, disseny, art o programació. El TFG és un treball individual sense detriment de que pugui ser una part independent d'un treball desenvolupat de manera conjunta entre estudiants del mateix o diferents graus. En qualsevol cas, la defensa i avaluació del TFG és individual.
L'aula (física o virtual) és un espai segur, lliure d'actituds masclistes, racistes, homòfobes, trànsfobes i discriminatòries, ja sigui cap a l'alumnat o cap al professorat. Confiem que entre totes i tots puguem crear un espai segur on ens puguem equivocar i aprendre sense haver de patir prejudicis d'altres.
Tema 1.- El Treball Final de Grau (TFG): Elements essencials
1.1. Tipologies del TFG: Recerca o Aplicat
1.2. Principals àrees de coneixement del TFG
1.3. Procés de recerca, redacció i defensa davant de tribunal
Tema 2.- La citació en APA
2.1. Sistemes de citació i la seva rellevància acadèmica
2.2. El sistema APA (I): Citació en text
2.3. El sistema APA (II): Citació a referències
2.4. El sistema APA (III): casos especials de citació
Tema 3.- L'avantprojecte
3.1. Començant el projecte: introducció, objectius/hipòtesis i/o preguntes de recerca, interessos acadèmics i originalitat del treball
3.2. La recerca preliminar: els referents i el marc teòric
3.3. Metodologia: tècniques i models de creació i anàlisi
3.4. Organització del temps: cronograma i disseny metodològic
Tema 4.- De la memòria intermèdia a la memòria final
4.1. El seguiment del procés de recerca i creatiu: tipologies de treball segons àrees de coneixement
4.2. Resultats del TFG: redacció, exposició i argumentació
4.3. Les conclusions: vinculació amb els objectius, discusió i futurs treballs
4.4. Aspectes legals, llicències i drets d'autor
4.5. Formalismes de la memòria final: indexació automàtica, format i elements tipogràfics
Tema 5.- La defensa davant del tribunal
5.1. Tècniques orals de presentació i argumentació universitària
5.2. Elements de suport visual: síntesi, concreció i complementarietat
La nota de cada alumne es calcularà seguint els següents percentatges:
A1. Avantprojecte 0%
A2. Memòria intermèdia i resultats preliminars 0%
A3. Memòria final i resultat final 80%
A4. Defensa 20%
Nota final = A3 0.8 + A4 0.2
Consideracions:
Recuperació:
Ferrer Cerveró, Virginia Rosa, Carmona Monferrer, Moisés y Soria Ortega, Vanessa (coord.). (2013). El Trabajo de Fin de Grado: Guía para Estudiantes, Docentes y Agentes Colaboradores. McGrawHill.
González García, Juana María. (2014). Cómo Escribir un Trabajo de Fin de Grado: Algunas Experiencias y Consejos Prácticos. Síntesis.
American Psychological Association. (2019). Publication manual of the American Psychological Association (7th ed.). Washington, DC: American Psychological Association.
Muñoz-Alonso López, Gemma. (2015). Cómo elaborar y defender un trabajo académico en Humanidades: del Trabajo de Fin de Grado al Trabajo de Fin de Máster. Bubok Publishing.
Amat, Oriol y Rocafort, Alfredo (coords.). (2017). Com Fer Recerca - Treball Fi De Grau, Tesi De Master, Tesi Doctoral I Altres Projectes De Recerca: Treball fi de grau, tesi de màster, tesi doctoral i altres projectes de recerca. Profit.
Manuals i monografies habituals en el camp de l'art per a videojocs
Manuals i monografies habituals en el camp de l'emprenedoria i la gestió empresarial del videojoc
Manuals i monografies habituals en el camp de la programació
Manuals i monografies habituals en el camp del disseny de videojocs