Que estàs buscant?
B4_Que els estudiants puguin transmetre informació, idees, problemes i solucions a un públic tan especialitzat com no especialitzat
B5_Que els estudiants hagin desenvolupat aquelles habilitats d'aprenentatge necessàries per emprendre estudis posteriors amb un alt grau d'autonomia
V12. Aplicar la iniciativa emprenedora i la innovació per a la creació de nous videojocs i línies de negoci.
T1_Que els estudiants coneixin un tercer idioma, que serà preferentment l'anglès, amb un nivell adequat de forma oral i per escrit, d'acord amb les necessitats que tindran les graduades i els graduats a cada titulació
T2_Que els estudiants tinguin capacitat per a treballar com a membres d'un equip interidisciplinar ja sigui com un membres més, o realitzant tasques de direcció amb la finalitat de contribuir a desenvolupar projectes amb pragmatisme i sentit de la responsabilitat, assumint compromisos tenint en compte els recursos disponibles
Aquesta assignatura introdueix l'estudiant al món dels videojocs i la seva terminologia en anglès. L'estudiant es prepara per al futur desenvolupament professional en anglès: tant amb comunicació escrita com oral. Els estudiants hauran d'escriure textos relacionats amb els videojocs, desenvolupar el seu propi concepte de videojoc i presentar-lo davant la resta de la classe i gravar un Let 's Play Video amb comentaris. Tindran llibertat per triar el videojoc sobre el qual volen treballar.
També es realitzaran activitats addicionals per assimilar nou vocabulari, es visualitzaran i comentaran vídeos i documentals sobre el sector, i es realitzaran exercicis de gramàtica com fill the gaps, rephrasing, concordance, etc. S'utilitzarà el sistema d'avaluació continua, és a dir, la nota final de l'alumne dependrà en gran mesura dels exercicis i activitats realitzats durant l'assignatura. No és possible aprovar aquesta assignatura presentant-se únicament a l'examen final.
L'aula (física o virtual) és un espai segur, lliure d'actituds masclistes, racistes, homòfobes, trànsfobes i discriminatòries, ja sigui cap a l'alumnat o cap al professorat. Confiem que entre totes i tots puguem crear un espai segur on ens puguem equivocar i aprendre sense haver de patir prejudicis d'altres.
1. Anàlisis de jocs (Game Reviews) - Comprensió lectora - Expressió escrita
2. Presentació d'un projecte de videojoc (Game Concept Presentation) - Expressió oral
3. Entrevistes/Documentals del sector - Comprensió oral
4. Let’s Play (LP) i altre material audiovisual - Comprensió oral - Expressió oral
La nota final del curs s'obtindrà de la següent ponderació:
A1. Exercici a classe: Lectura i anàlisi de reviews reals 5%
A2. Treball a casa: Entrega d'un anàlisi (crítica) original 10%
A3. Treball a casa: Presentació d'un projecte de videojoc (Game Concept Presentation) 10%
A4. Exercici a classe: Visualització i comentari d'entrevistes/documentals sobre referents del sector 5%
A5. Exercici a classe: Activitats addicionals de comprensió i expressió oral 5%
A6. Exercici a classe: Visualització de Let’s Plays 5%
A7. Treball a casa: Creació d'un Let's Play original 10%
A8. Examen final 50%
Nota Final = A1 x 0.05 + A2 x 0.10 + A3 x 0.10 + A4 x 0.05 + A5 x 0.05 + A6 x 0.05 + A7 x 0.10 + A8 x 0.50
Consideracions:
Cal obtenir una nota superior a 5 a l’examen final/prova equivalent per a aprovar l’assignatura.
Una activitat no entregada o lliurada amb retard i sense justificació (citació judicial o assumpte mèdic) compta com un 0.
És responsabilitat de l’alumne evitar el plagi en totes les seves formes. En el cas de detectar un plagi, independentment del seu abast, en alguna activitat correspondrà a tenir una nota de 0. A més, el professor comunicarà al director de departament la situació per a que es prenguin mesures aplicables en matèria de règim sancionador.
Recuperació
Cal obtenir una nota superior a 5 a l’examen final/prova equivalent de recuperació per a aprovar l’assignatura. Les activitats realitzades a classe no podran recuperar-se, només es permetrà el lliurament de treballs realitzats a casa no presentats, els treballs presentats no podran tornar a realitzar-se i la nota de l'examen de recuperació farà mitjana amb tots ells amb els mateixos percentatges.
Normes de realització de les activitats
Fernández-Vara, Clara. (2024). Introduction to Game Analysis. Routledge.
Hewings, M. (2005). Advanced grammar in use: a self-study reference and practice book for advanced learners of English; with answers. Ernst Klett Sprachen.
Anthropy, Anna and Clark, Naomi (2014) . Exploring the Foundational Principles Behind Good Game Design. Addison-Wesley Professional
Adams, Ernest. (2014). Fundamentals of Game Design. Addison Wesley.
Bogost, Ian. (2015). How to Talk about Videogames. University of Minnesota Press.
Taylor, T.L. (2018). Watch Me Play: Twitch and the Rise of Game Live Streaming. Princeton University Press.
Egenfeldt-Nielsen, Simon, Heide Smith, Jonas, and Pajares Tosca, Susana. (2020). Understanding Video Games: The Essential Introduction. Routledge.
Skolnick, Evan. (2014). Video Game Storytelling. Berkeley: Watson-Guptill Publications.