Que estàs buscant?
L'idioma d'impartició del curs és el castellà, igual que la major part del material docent utilitzat. També es treballarà amb material docent en anglès.
Els estudiants es poden expressar lliurement en castellà, català o en anglès.
Els treballs, exercicis i exàmens també podran ser realitzades en castellà, català o anglès.
B2_Que els estudiants sàpiguen aplicar els seus coneixements a la seva feina o vocació d'una forma professional i tinguin les comptències que demostren mitjançant l'elaboració i defensa d'arguments i la resolució de problemes dins de la seva àrea d'estudi
B3_Que els estudiants tinguin la capacitat de reunir i interpretar dades rellevants (normalment dins de la seva àrea d'estudi), per emetre judicis que incloguin una reflexió sobre temes rellevants de caire social, científica o ètica
B4_Que els estudiants puguin transmetre informació, idees, problemes i solucions a un públic tan especialitzat com no especialitzat
V13. Aplicar la visió sobre el negoci, el màrqueting i les vendes, l'anàlisi econòmic i el coneixement tècnic per a la producció de videojocs.
V14. Liderar equips de dissenyadors, artistes o desenvolupadors per a la consecució dels objectius especificats en el temps previst, de forma estructurada segons la metodologia establerta per a la gestió del projecte.
ANÀLISI FINANCER I COMPTABLE (106414) és una assignatura obligatòria del quart curs Grau en Disseny i Producció de Videojocs que pertany a la matèria de Producció i Negoci.
Aquesta assignatura abasta els principals conceptes de comptabilitat financera i de l'anàlisi econòmica/financera amb un focus particular a les empreses del sector de videojocs.
L'assignatura està pensada i adaptada per als alumnes el darrer any del grau en disseny i producció de videojocs i és convenient comptar amb coneixements bàsics de comptabilitat i un bon maneig de l'eina Excel.
El principal objectiu de l'assignatura és proveir els estudiants amb les eines necessàries per poder comprendre i interpretar els estats comptables de les empreses del sector de videojocs i per poder-ne fer una anàlisi econòmica/financera. Com a objectiu complementari de l'assignatura, els estudiants aprendran a fer el pla econòmic/financer de projectes empresarials enfocats als videojocs.
La metodologia docent s'assenta en dos tipus de sessions: (i) sessions teòriques on s'expliquen els conceptes relacionats amb la comptabilitat i l'anàlisi financera des de l'òptica del sector dels videojocs i (ii) sessions pràctiques de treball on es posen en ús els conceptes explicats per a la resolució d'exercicis i problemes de comptabilitat financera, estudis de casos reals de la indústria dels videojocs i per al desenvolupament del pla financer dels projectes empresarials dels estudiants.
TEMA 1. INTRODUCCIÓ: El negoci dels videojocs
TEMA 2. ELS COMPTES ANUALS: La base de la informació comptable
TEMA 3. ANÀLISI FINANCERA: Mercury Steam vs Digital Legends
TEMA 4. PLA FINANCER: Desenvolupa el teu projecte empresarial en videojocs
La nota de cada estudiant es calcularà segons els percentatges següents:
A.1 Exercicis, problemes i activitats en grup = 40%
A.2 Treball final en grup = 20%
A.3 Examen final = 40%
Nota final = A1 · 0,4 + A2 · 0,2 + A3 · 0,4
Consideracions generals:
És responsabilitat de l'alumne evitar el plagi de totes les formes. En el cas de detectar un plagi, independentment del seu abast, en alguna activitat correspondrà a tenir una nota de 0. A més, el professor comunicarà a Direcció de Departament la situació perquè es prenguin mesures aplicables en matèria de règim sancionador.
La nota final resultant del càlcul de la mitjana entre les pràctiques, el treball final i lexamen final ha de ser igual o superior a 5 per aprovar lassignatura. Per fer la mitjana amb la resta de notes de l'avaluació continuada, l'estudiant ha de treure almenys un 4 a l'examen final. Si no és així, l'estudiant haurà de presentar-se a un examen de recuperació.
Recuperació de l'assignatura:
La recuperació de l'assignatura es basa en un examen de recuperació on es tornarà a examinar el contingut teòric.
La nota de les pràctiques i del treball final no es podrà recuperar atès que formen part de les activitats davaluació continuada de lassignatura.
A l'examen de recuperació, la nota mínima per fer la mitjana és de 4. En cas de superar la recuperació i fer mitjana amb les notes de control continu, la nota final màxima de l'assignatura serà de 5.
És important remarcar que un alumne que tingui un NP (no presentat) a l'examen final, NO té dret a realitzar la recuperació.
Torvisco Manchón, Beatriz (2018). "Instrumentos financieros: Los activos y pasivos financieros en el Plan General de Contabilidad 2007." (1ª edición). Ediciones Pirámide.
Amat, Oriol (2008). “Análisis económico-financiero.” 20ª edición. Gestión 2000. ISBN: 978-84-96612-94-5.
Muñoz Cabrera, Javier (2019). "Análisis contable". (1ª edición). Editorial Elearnings S.L. ISBN: 978-84-17814-77-9.
Albelda, Esther y Sierra, Laura (2014). “Introducción a la contabilidad financiera. Ejercicios básicos.” Ediciones Pirámide.
Diéguez Soto, J. (2015)."Contabilidad financiera. El Plan General de Contabilidad". (1ª edición). Ediciones Pirámide.