Que estàs buscant?
L'idioma d'impartició del curs és el castellà, igual que la major part del material docent utilitzat. També es treballarà amb material docent en anglès.
Els estudiants es poden expressar lliurement en castellà, català o en anglès.
Els treballs, exercicis i exàmens també podran ser realitzades en castellà, català o anglès.
B2_Que els estudiants sàpiguen aplicar els seus coneixements a la seva feina o vocació d'una forma professional i tinguin les comptències que demostren mitjançant l'elaboració i defensa d'arguments i la resolució de problemes dins de la seva àrea d'estudi
B4_Que els estudiants puguin transmetre informació, idees, problemes i solucions a un públic tan especialitzat com no especialitzat
V12. Aplicar la iniciativa emprenedora i la innovació per a la creació de nous videojocs i línies de negoci.
V13. Aplicar la visió sobre el negoci, el màrqueting i les vendes, l'anàlisi econòmic i el coneixement tècnic per a la producció de videojocs.
T1_Que els estudiants coneixin un tercer idioma, que serà preferentment l'anglès, amb un nivell adequat de forma oral i per escrit, d'acord amb les necessitats que tindran les graduades i els graduats a cada titulació
T2_Que els estudiants tinguin capacitat per a treballar com a membres d'un equip interidisciplinar ja sigui com un membres més, o realitzant tasques de direcció amb la finalitat de contribuir a desenvolupar projectes amb pragmatisme i sentit de la responsabilitat, assumint compromisos tenint en compte els recursos disponibles
MODELS DE NEGOCI (106414) és una assignatura obligatòria de segon curs del Grau en Disseny i Producció de Videojocs que pertany a l'àrea de Producció i Negoci.
L'objectiu principal de l'assignatura és que els estudiants coneguin i comprenguin les diferents maneres que tenen les empreses en el sector dels videojocs per operar, fer negocis i generar beneficis. A través d'aquesta assignatura, els estudiants podran comprendre millor com fan les empreses de videojocs per crear, lliurar, capturar i retenir valor dels seus clients.
Com a objectiu complementari de l'assignatura, els estudiants aprendran a elaborar un model de negoci eficaç per a una empresa desenvolupadora de videojocs.
MODELS DE NEGOCI està especialment enfocada al sector dels videojocs amb exemples i casos reals presos directament de la indústria. És important que els estudiants que participin en aquest curs tinguin coneixements dels diferents agents que componen la cadena de valor de la indústria dels videojocs. Ja que s'analitzaran casos reals i actuals de la indústria, també és recomanable que els participants d'aquest curs coneguin de primera mà els principals videojocs del mercat.
La metodologia docent s'assenta en dos tipus de sessions: (i) sessions teòriques on s'expliquen els conceptes relacionats amb els models de negoci de les empreses de videojocs i (ii) sessions pràctiques on es posen en ús els conceptes explicats per a la resolució de exercicis i problemes, estudis de casos i per al desenvolupament del model de negoci dels projectes empresarials dels estudiants.
TEMA 1: Introducció
TEMA 2: Model de negoci
TEMA 3: Mercat objectiu i Proposta de valor
TEMA 4: Sistemes de monetització
TEMA 5: Estratègies de negoci
La nota de cada alumne es calcularà seguint els percentatges següents:
Nota final = A1 x 0,3 + A2 x 0,15 + A3 x 0,15 + A4 x 0,4
Consideracions:
Els exàmens (parcial i final) s'han de superar amb una nota mínima de quatre (4) per fer mitjana amb la resta de notes de l'avaluació continuada.
Una activitat no lliurada o lliurada amb retard i sense justificació (citació judicial o assumpte mèdic) compta com un zero (0).
És responsabilitat de l'alumne evitar el plagi de totes les formes. En cas de detectar un plagi en alguna activitat, independentment del seu abast, correspon a tenir una nota de 0. A més, el professor comunicarà a Direcció de Departament la situació perquè es prenguin mesures aplicables en matèria de règim sancionador.
Recuperació:
Els alumnes amb una qualificació inferior a quatre (4) a la nota final de primera convocatòria, podran recuperar l'assignatura mitjançant la realització d'un únic examen que en recollirà tot el contingut.
La qualificació màxima que es pot assolir en segona convocatòria és un cinc (5).
Osterwalder, Alexander, y Pigneur, Yves. (2013): "Business Model Generation: A Handbook for Visionaries, Game Changers, and Challengers." Wiley, 2013.
Nichols, Randy. (2014) The Video Game Business (International Screen Industries). British Film Institute
Osterwalder, Alexander, et al. (2015): "Value Proposition Design: How to Create Products and Services Customers Want." Wiley, 2015.
Davidovici-Nora, Myriam. (2014). Paid and free digital business models innovations in the video game industry. Digiworld Economic Journal, (94), 83.
Lovell, Nichollas. (2017). The Pyramid of Game Design. CRC Press: Taylor & Francis Group.