Que estàs buscant?
Les classes i el material utilitzat estaran en català o castellà. En alguna ocasió hi haurà algun document, generalment article científic, en anglès.
RAE11 - Identificarà els conceptes d'avaluació, els fonaments i les bases teòriques en el desenvolupament dels mètodes i procediments fisioterapèutics aplicant-los en els àmbits científics i professionals.
RAE12 - Aplicarà la valoració de la funcionalitat, la discapacitat i la salut i la seva classificació internacional, així com els models d'intervenció en fisioteràpia en la seva pràctica assistencial durant els seminaris pràctics.
RAE13 - Serà capaç d'identificar, seguint els criteris de la pràctica fisioterapèutica, l'estat funcional de l'usuari, considerant els aspectes físics, psicològics i socials d'aquest.
RAE14 - Serà capaç d'aplicar els mètodes i procediments manuals i instrumentals de valoració en Fisioteràpia i Rehabilitació Física, avaluant el resultat i la seva efectivitat en una proposta d'activitat docent.
RAE16 - Elaborarà el tractament fisioterapèutic més apropiat en els diferents processos d'alteració, prevenció i promoció de la salut en les fases de creixement i desenvolupament, aplicant les guies de bona pràctica clínica.
RAE17 - Serà capaç d'identificar la situació del pacient/usuari a través d'un diagnòstic de cures de fisioteràpia, planificant les intervencions, i avaluant la seva efectivitat en un entorn de treball cooperatiu
RAE3 - Identificarà els aspectes psicològics i socials en la relació fisioterapeuta-pacient comprenent el resultat en l'estat de salut o malaltia de les persones, famílies i comunitat.
RAE5 - Serà capaç d'identificar els factors que intervenen en situacions de treball en equip i de lideratge, en les activitats teòriques i/o pràctiques en les quals es treballi en aquesta modalitat.
RAE6 - Analitzarà les estructures anatòmiques i els canvis fisiològics que succeeixen en les persones a conseqüència de les intervencions del professional en fisioteràpia, en la seva aplicació en les assignatures específiques.
RAE8 - Serà capaç d'explicar la fisiopatologia de les malalties identificant les manifestacions que apareixen al llarg dels processos, els tractaments mèdic-quirúrgics, fonamentalment en els seus aspectes fisioterapèutics.
Es presenta una assignatura, teòric-pràctica, que permeti a l’alumne descobrir diferents conceptes, metodologies, tècniques o estratègies en l'àmbit del pacient uroginecològic. L’assignatura té com a principal objectiu, adquirir el coneixements bàsics dels diferents conceptes i mètodes d’abordatge que actualment tenim a l’abast, així com que l’alumne sigui capaç d’identificar el seu rol dintre d’un equip multidisciplinar i assolir els següents objectius d’aprenentatge, conèixer la anatomia i la fisiologia implicada en el sòl pelvià, per tal de poder identificar les diferents patologies uro-gine-coloproctologiques, realitzar una valoració externa del pacient (no intracavitaria), dissenyar i realitzar un protocol d’actuació en funció de la disfunció exposades a l’assignatura, a més de poder realitzar plans de treball en grup, dissenyar estratègies de prevenció i realitzar la cerca i aplicació de eines validades per la utilització a nivell clínic. El contingut teòric i pràctic d’aquesta assignatura, pretén donar una visió basada en l’evidencia clínica i fomentada amb l’evidència científica publicada.
La distribució dels continguts teòrics i/o pràctics de l’assignatura, es podran consultar al cronograma i seccions de l’aula virtual corresponent abans del seu inici.
Aquesta assignatura vetlla per introduir la perspectiva de gènere en el seu contingut i desenvolupament. A més els objectius estan alineats amb els Objectius de Desenvolupament sostenible (ODS) de l’Agenda 2030 de les Nacions Unides.
L'aula (física o virtual) és un espai segur, lliure d'actituds masclistes, racistes, homòfobes, trànsfobes i discriminatòries, ja sigui cap a l'alumnat o cap al professorat. Confiem que entre totes i tots puguem crear un espai segur on ens puguem equivocar i aprendre sense haver de patir prejudicis d'altres.
En l'assignatura es presentaran les principals afeccions i tractaments en l'àmbit de la fisioteràpia uroginecològica, abdominal, coloproctológica i sexual, masculina i femenina. Distribuint l’aprenentatge en diferents apartats:
- Anatomia del sòl pelvià.
- Fisiologia dels sistemes que integren el sòl pelvià
- Factors de risc. - Historia clínica.
- Aplicació de eines validades.
- Activitat física i sòl pelvià
- Embaràs i part - Post-part
- Fisiopatologia del sòl pelvià
- Tractament de les disfuncions del sòl pelvià.
Aquesta assignatura podrà considerar en la seva proposta d'avaluació els següents indicadors detallats a la taula
Sistema d’avaluació |
Ponderació mínima |
Ponderació màxima |
SE1. Portafolis electrònic |
10% |
40% |
SE2. Exposició oral |
20% |
50% |
SE3. Examen |
30% |
60% |
SE4. Autoavaluació |
5% |
30% |
SE5. Avaluació entre iguals (2Pa) o coavaluació |
5% |
30% |
S'utilitza un sistema de qualificació quantitativa (de 0 a 10) i qualitativa (suspens, aprovat, notable, excel·lent, matrícula d'honor) segons RD 1125/2003.
Les assignatures tindran activitats d'avaluació i recuperació d'acord amb a la guia docent i el pla d’aprenentatge de l’assignatura, publicats a la seva aula virtual i que establiran els requisits necessaris per poder-hi concórrer.
D'acord amb la normativa UPF vigent, podran concórrer al procés de recuperació tots els estudiants que, havent participat a les activitats d'aprenentatge i avaluació durant el trimestre, hagin obtingut la qualificació de suspens de l'assignatura corresponent en l'avaluació trimestral. No hi podran concórrer els que no hagin participat en les activitats d'aprenentatge i avaluació o hagin renunciat a l'avaluació. Si la qualificació és de "no presentat/da", no podrà optar a la recuperació i per tant l'assignatura s'haurà de tornar a cursar íntegrament al curs acadèmic següent.
En cas de còpia, plagi o ús il·legítim de la intel·ligència artificial generativa en qualsevol activitat avaluativa, cal consultar la Normativa d’avaluació dels ensenyaments de Grau i Màster del Centre Universitari TecnoCampus.
Calais-Germain, Blandine, (1991). Anatomía para el movimiento. La Liebre de Marzo.
Blandine Calais Germain. Abdominales sin riesgo. La liebre de marzo
Kauffmann Stphane, Blanco Laia, Ramirez Ines. Reeducación de las disfunciones del suelo pelviano. Drugs Expert, 2012.
Calais-Germain, Blandine. Vives, Núria. Parir en moviment. 1º edició. Barcelona.Liebre de Març. 2009.
Mercedes Blanquet Rochera . Fisioterapia en las disfunciones sexuales femeninas