Que estàs buscant?
L'assignatura també s'impartirà en català i alguns conceptes en anglès.
B2. Aplicar els seus coneixements al seu treball o vocació d'una forma professional i posseeixin les competències que solen demostrar-se per mitjà de l'elaboració i defensa d'arguments i la resolució de problemes dins la seva àrea d'estudi.
E7 Identificar els riscos que es deriven per a la salut, de la pràctica d'activitats físiques i esportives inadequades i proposar alternatives
E8 Avaluar la condició física, prescriure i desenvolupar exercicis físics orientats a la salut i en condicions de seguretat per a aquests practicants
E9 Realitzar programes d'activitats físiques i esportives
G8 Entendre els fonaments, estructures i funcions de les habilitats i patrons de la motricitat humana
G9 Entendre els fonaments del condicionament físic per a la pràctica de l'activitat física i l'esport
T4 Aplicar los conocimientos a su trabajo de forma profesional con la elaboración y defensa de argumentos y de resolución de problemas dentro del área de las Ciencias de la Actividad Física y del Deporte
T5 Desarrollar habilidades de liderazgo, relación interpersonal y trabajo en equipo
T7 Incorporar hábitos de excelencia y calidad para el ejercicio profesional
L'assignatura d'activitats físiques a les sales de fitness té l'objectiu de formar al professional en el coneixement de mètodes, tècniques, activitats i noves tendències en l'àmbit del fitness.
Aquesta assignatura aporta els coneixements per a poder dissenyar, planificar i dinamitzar sessions d'activitat física a la sala de fitness, tant activitats dirigides amb i sense suport musical com a entrenaments personals per a cada persona en funció de l'objectiu i el tipus d'activitat.
Aquesta assignatura vela per a introduir la perspectiva de gènere en el seu contingut i desenvolupament. A més, els objectius estan alineats amb els Objectius de Desenvolupament Sostenible (ODS) de l'Agenda 2030 de les Nacions Unides.
L'aula (física o virtual) és un espai segur, lliure d'actituds masclistes, racistes, homòfobes, transfobas i discriminatòries, ja sigui cap a l'alumnat o cap al professorat. Confiem que entre totes i tots puguem crear un espai segur on puguem equivocar-nos i aprendre sense haver de sofrir prejudicis d'uns altres.
Sistema de qualificació (Reial decret 1125/2003, de 5 de setembre, pel qual s'estableix el sistema europeu de crèdits i el sistema de qualificacions en les titulacions universitàries de caràcter oficial i validesa en tot el territori estatal):
0 - 4,9: Suspens (SS)
5,0 - 6,9: Aprovat (AP)
7,0 - 8,9: Notable (NT)
9,0 - 10: Excel·lent (SB)
La qualificació final de l'alumne és el resultat d'una avaluació contínua i una avaluació final. L'aprovat de l'assignatura s'obté amb una qualificació igual o superior a 5 punts (sobre 10 punts) d'acord amb la següent taula de ponderació.
Avaluació |
Activitat avaluadora |
Ponderació |
Competències avaluades |
Contínua |
Tasques individuals
|
30% |
B2,G8,G9,T4,T5,T7,E8,E9,E7 |
Contínua |
Tasques grupals
|
30% |
B2,G8,G9,T4,T5,T7,E8,E9,E7 |
Final |
Examen |
40% |
B2,G8,G9,T4,T5,T7,E8,E9,E7 |
Criteris per a poder fer mitjana entre les qualificacions de les activitats avaluadores:
Avaluació |
Activitat avaluadora |
Criteri |
Contínua |
Tasques individuals
|
5/10 |
Contínua |
Tasques grupals
|
5/10 |
Final |
Examen |
5/10 |
L'examen final comprendrà els continguts teoricopràctics que s'han impartit durant el curs, tant en les classes teòriques com pràctiques i es realitzarà en finalitzar l'assignatura, durant el període avaluador del trimestre en què s'imparteix i / o durant el període de recuperació.
Les tasques grupals no són recuperables, havent de superar-se en la data assignada per a això, i que s'exposarà durant la primera setmana del començament de l'assignatura.
REQUISITS PER A SUPERAR L'AVALUACIÓ CONTÍNUA:
Realització mínima obligatòria al 70% de les sessions. En aquesta forqueta de faltes permeses ja estaran incloses les faltes per malaltia o lesió.
Lliurament en Moodle dels treballs individuals/grupals dins de la data indicada per a això. La qualificació ha de ser igual o superior a 5 sobre 10 punts possibles en totes les activitats.
IMPORTANT: Si no se supera l'avaluació contínua per incompliment dels requisits necessaris per a això anteriorment descrits, l'alumne suspendrà l'assignatura i haurà de recuperar aquelles parts que no hagi superat els criteris abans indicats.
En cas de còpia, plagi o ús il·legítim de la intel·ligència artificial generativa en qualsevol activitat avaluativa, es regirà per la Normativa d'avaluació dels ensenyaments de Grau i Màster del Centre Universitari TecnoCampus.
Recuperació
Dins del mateix curs, existeix la possibilitat de recuperar les competències no aconseguides durant l'assignatura. D'acord amb la normativa vigent, només es pot optar a la recuperació, si s'ha suspès l'examen. Si la qualificació és de No presentat / a, no es podrà optar a la recuperació. Així doncs, l'examen es recuperarà mitjançant un altre examen en una data concreta indicada pel professor.
També es podrà recuperar els treballs individuals, mitjançant un altre treball indicat pel professor, segons el format i en la data que aquest indiqui.
Activitat avaluadora en període de recuperació |
Ponderació |
Competències avaluades |
Tasques individuals (30%) Examen (40%) |
70% |
B2,G8,G9,T4,T5,T7,E8,E9,E7 |
American College of Sports Medicine (2009). Position stand: progression models in resistance training for health adults. Medicine and Science in Sports Medicine; DOI: 10.1249/MSS.0b013e3181915670.
Heyward V. (2008). Evaluación de la aptitud física y prescripción del ejercicio. Buenos Aires: Editorial Panamericana.
American College of Sports Medicine (2009). ACSM´s Guidelines for Exercise Testing and Prescription. Eight Edition. Philadelphia: Wolters Kluwer/Lippincott Williams & Wilkins.
Costa, RM., Pinsach, P., Heredia, JR., Isidro, F. (2007). Manual del entrenador personal. Del fitness al wellness. Barcelona: Paidotribo.
Guo Z, Li M, Cai J, Gong W, Liu Y, Liu Z. Effect of High-Intensity Interval Training vs. Moderate-Intensity Continuous Training on Fat Loss and Cardiorespiratory Fitness in the Young and Middle-Aged a Systematic Review and Meta-Analysis. Int J Environ Res Public Health. 2023 Mar 8;20(6):4741. doi: 10.3390/ijerph20064741. PMID: 36981649; PMCID: PMC10048683.
Wilson, J. M., Marin, P. J., Rhea, M. R., Wilson, S. M., Loenneke, J. P., & Anderson, J. C. (2012). Concurrent training: a meta-analysis examining interference of aerobic and resistance exercises. Journal of strength and conditioning research, 26(8), 2293–2307. https://doi.org/10.1519/JSC.0b013e31823a3e2d
Hrkać A, Bilić D, Černy-Obrdalj E, Baketarić I, Puljak L. Comparison of supervised exercise therapy with or without biopsychosocial approach for chronic nonspecific low back pain: a randomized controlled trial. BMC Musculoskelet Disord. 2022 Nov 8;23(1):966. doi: 10.1186/s12891-022-05908-3. PMID: 36348309; PMCID: PMC9641911.
van Middelkoop, M., Rubinstein, S. M., Verhagen, A. P., Ostelo, R. W., Koes, B. W., & van Tulder, M. W. (2010). Exercise therapy for chronic nonspecific low-back pain. Best practice & research. Clinical rheumatology, 24(2), 193–204. https://doi.org/10.1016/j.berh.2010.01.002
Włodarczyk M, Adamus P, Zieliński J, Kantanista A. Effects of Velocity-Based Training on Strength and Power in Elite Athletes-A Systematic Review. Int J Environ Res Public Health. 2021 May 14;18(10):5257. doi: 10.3390/ijerph18105257. PMID: 34069249; PMCID: PMC8156188.
Diéguez Papí, Julio. (2007). Entrenamiento funcional en programas de fitness : Método integrado de entrenamiento para actividades de fitness / salud. Vol.I, Bases teórico-prácticas / Julio Diéguez Papí . 1ª ed. Barcelona : Inde.
Earle, RW., Baechle, TR. (2012). Manual NSCA. Fundamentos del entrenamiento personal. Barcelona: Paidotribo.
Fernández González, Iraima. (2005). Manual de aeróbic y step / autores, Iraima Fernández González, Blanca López 26337 - Nuevas tendencias del fitness y wellness Erquicia, Susana Moral González . 2ª ed. Barcelona : Paidotribo : FEDA.
Ligouri, G. (2014). ACSM. Recursos para el especialista en fitness y salud. Madrid: Lippincott.
Thibadeau, C. (2007). El libro negro de los secretos de entrenamiento. Editorial F.Lepine.
https://www.acefitness.org/default.aspx
http://www.exrx.net/Exercise.html
http://www.acsm.org (American College of Sports Medicine)
http://journals.lww.com/acsm-healthfitness
http://www.exerciseismedicine.org
Delavier, F. (2010). Guía de los movimientos de musculación: descripción anatómica. Barcelona: Paidotribo.
Isidro F., Heredia J. R., Pinsach P. y Ramón M. (2007) Manual del entrenador personal del fitness al wellness. Paidotribo. (Tema 1)
López Miñarro, P.A. (2000). Ejercicios desaconsejados en la actividad física: detección y alternativas. Madrid: Inde.
Thompson, W. R. (2016). WORLDWIDE SURVEY OF FITNESS TRENDS FOR 2017. ACSM’s Health & Fitness Journal, 20(6). Retrieved from http://journals.lww.com/acsm-healthfitness