Que estàs buscant?
Material: Català i castellà
B5 Que els estudiants hagin desenvolupat aquelles habilitats d'aprenentatge necessàries per emprendre estudis posteriors amb un alt grau d'autonomia
E10 Realitzar programes per a les organitzacions i entitats esportives en l'àmbit de l'Oci, Turisme, el Lleure, i l'Espectacle Esportiu
E12 Gestionar instal·lacions esportives
G1 Identificar l'objecte d'estudi de les Ciències de l'Activitat Física i de l'Esport
G11 Elaborar textos escritos y audiovisuales relacionados con las Ciencias de la Actividad Física y del Deporte
T4 Aplicar los conocimientos a su trabajo de forma profesional con la elaboración y defensa de argumentos y de resolución de problemas dentro del área de las Ciencias de la Actividad Física y del Deporte
La organització del món de l’esport s’ordena mitjançant la creació d’entitats mercantils o entitats sense ànim de lucre. Gestionar aquestes entitats esdevé un objectiu prioritari per garantir la seva continuitat en el temps. Hi ha múltiples factors que intervenen en la gestió i direcció d’un organisme d’aquestes característiques. En aquesta assignatura, l'estudiant podrà analitzar els estats financers d’una empresa i conèixer la situació financera i patrimonial d’aquesta entitat. Coneixerem les diferències entre el compte de pèrdues i guanys i la generació de tresoreria i estudiarem tècniques que ens permetin comparar estats financers de diferents entitats. També aprendrà el sistema de contractació laboral i la gestió bàsica de recursos humans en una empresa esportiva.
L'aula (física o virtual) és un espai segur, lliure d'actituds masclistes, racistes, homòfobes, trànsfobes i discriminatòries, ja sigui cap a l'alumnat o cap al professorat. Confiem que entre totes i tots puguem crear un espai segur on ens puguem equivocar i aprendre sense haver de patir prejudicis d'altres.
PART I.- BASES ECONÒMIC-FINANCERES
Tema 1. Introducció.
Tema 2. Balanç de Situació (Inversions i Financiació)
Tema 3. Compte de Resultats
Tema 4. Pressupost de Tresoreria
PART II.- CONTRACTACIÓ
Tema 1: Les Relacions laborals:
Drets i deures dels treballadors.
Les fonts laborals: Estatut dels treballadors i Conveni col·lectiu.
Règim especial dels esportistes professionals.
Tema 2: Gestió i administració dels RRHH
Contractació: Clàusules.
Jornada de treball: horaris,vacances i HHEE
Llei de prevenció Riscos Laborals.
Suspensió i extinció de la Relació Laboral individual
La figura del voluntariat: aspectes legals
Tema 3: La Retribució i Seguretat social
Salari i nòmina
IT i Atur.
Sistema de qualificació (Real decreto 1125/2003, de 5 de septiembre) que estableix el sistema europeu de crèdits i el sistema de qualificacions a les titulacions universitàries de caràcter oficial i validesa a tot el territori estatal:
0 - 4,9: Suspès
5,0 - 6,9: Aprovat
7,0 - 8,9: Notable
9,0 - 10: Excel·lent
Cada part de l’assignatura compta de la següent manera: Part I.- Bases econòmic-financeres representa un 66,6% (4 ECTS) de la nota global i la Part II.- Contractació representa l’altre 33,4% (2 ECTS) de la nota global. Cal que es tregui una nota mínima de 4 sobre 10 en cada part per tenir dret a fer nota mitja. En cas que alguna part o totes dues no superin aquest 4 sobre 10 no es superarà l’assignatura. En cas de suspendre una de les dues parts, no es guarda cap nota d’un any per l’altre.
PART I.- BASES ECONÒMIC-FINANCERES
Activitat avaluadora |
Ponderació |
Competències avaluades |
Treballs en grup |
20% |
E12, T4 |
Treballs individuals |
20% |
E10, T4 |
Examen final |
60% |
B5, G1, G11 |
Activitat avaluadora en període de recuperació |
Ponderació |
Competències avaluades |
Examen |
60% |
B5, G1, G11 |
ASPECTES PARTICULARS DE LA PART I
L'examen a fi de trimestre suposa el 60% de la nota (40% pràctic + 20% teòric). L’examen teòric consisteix en preguntes tipus test amb quatre respostes possibles de les quals una única resposta és vàlida. El mètode de valoració serà el següent: 1 punt si la resposta és correcta, -0,25 si és incorrecta i 0 si no es respon la pregunta. Es necesita treure una nota mínima de 4 en el pràctic i un 4 en el teóric perquè es pugui fer mitjana entre elles, cas contrari, l'examen trimestral es considerarà suspès.
El 40% que resta es formarà a partir dels treballs efectuats en les activitats col·lectives a classe (20%) i amb la realització de les tasques individuals (20%). Es valorarà la defensa en públic, l'explicació davant els companys dels dubtes i preguntes formulades i la resolució de les dificultats proposades.
En recuperació només es podrà fer la prova final que computarà el 60 % de la qualificació final, ja que es conservaran les notes de les activitats.
D'acord amb la normativa vigent, només es pot optar a la recuperació, si s'ha suspès l'assignatura. Si la qualificació és de No presentat/da, no es podrà optar a la recuperació.
PART II.- CONTRACTACIÓ
Activitat avaluadora |
Ponderació |
Competències avaluades |
Treballs en grup |
40% |
E12, T4 |
Examen final |
60% |
B5, G1, G11 |
Activitat avaluadora en període de recuperació |
Ponderació |
Competències avaluades |
Examen |
60% |
B5, G1, G11 |
ASPECTES PARTICULARS DE LA PART II
L'examen a fi de trimestre suposa el 60% de la nota
L’examen consisteix en preguntes teòriques i pràctiques a desenvolupar.
Cal treure una nota mínima de 4 en la part de l'examen per ser sumat el 40% de les activitats avaluades de treballs.
En recuperació només es podrà fer la prova final que computarà el 60 % de la qualificació final, ja que es conservaran les notes de les activitats.
La còpia total o parcial en qualsevol de les activitats d'aprenentatge significarà un "No Presentat" en l'assignatura, sense opció a presentar-se a la prova de recuperació i sense perjudici de l'obertura d'un expedient per aquest motiu.
SOLÀ ,Magda.; VILARDELL, Inmaculada. (2009): Introducción a la contabilidad general. McGrawHill
Derecho del trabajo. Alfredo Montonya Melgar. Editorial Tecnos. Ultimes edicions.Mínim edició 2011
PLAN GENERAL DE CONTABILIDAD DE PEQUEÑAS Y MEDIANAS EMPRESAS (2021): Reial Decret 1/2021, 30 de gener.
Curso Básico del derecho del trabajo(para titulaciones no jurídicas). Juan M. Ramírez Martínez. últimes edicions. Mínim edició 2011
Legislació Social básica Ed Civitas o Lex Nova que inclogui la següent normativa bàsica: Estatut del treballadors. Llei General de la Seguridad Social. Llei de Prevenció de Riscos Laborals. Llei de Procediment Laboral i Llei Orgànica de Llibertat Sindical.
Laboral: Material elaborat per la professora en Powerpoints per matèries.
AMAT, O. (2008): Análisis de estados financieros. 8ª edición. Gestión 2000
AMAT, O. (2008): Análisis integral de empresas. Profit Editorial
MUÑOZ MERCHANTE, A. (2021): "Introducción a la Contabilidad". Editorial Sanz y Torres, S.L. Depósito legal: M-756-2021.
Curso de derecho de Trabajo. Manuales de Tirant lo Blanch. Director Juan M. Ramírez Martínez. últimes edicions. Mínim edició 2011
Derecho del trabajo. Antonio Martin Valverde, Rodríguez-Sañudo Gutiérrez, Fermín, García Murcia, Joaquín. Editorial Tecnos. Últimes edicions. Mínim edició 2011
Articles i bibliografia complementària que s'anirà facilitant per temes a través de l'aulari.
LOSILLA, M.F. (2011): Prácticas de contabilidad financiera. Madrid: Garceta.
Práctica Laboral y de Seguridad Social. ANTONIO FERNANDEZ DIEZ, JOSE F. MARTINEZ SEPTIEN. Editorial Lex Nova
DIÉGUEZ, J. (Coord.) (2015): Contabilidad financiera. El Plan General de Contabilidad. Pirámide.
MONTESINOS JULVE, VICENTE (2009): Introducción a la contabilidad financiera: un enfoque internacional. Ariel. 6ª edición corregida y puesta al día adaptada al Plan General de Contabilidad.
ALBELDA, E. y SIERRA, L. (2014): Introducción a la contabilidad financiera. Ejercicios básicos. Pirámide.
Memento pràctico Francis Lefebre. Social. Últimes edicions. Maig 2010.
PLAN GENERAL DE CONTABILIDAD (2021): Reial Decret 1/2021, 30 de gener.
pàgines web:
www.gencat.cat/treball
www.mtas.es
www.seg-social.es