Que estàs buscant?
RAE11 - Identificarà els conceptes d'avaluació, els fonaments i les bases teòriques en el desenvolupament dels mètodes i procediments fisioterapèutics aplicant-los en els àmbits científics i professionals.
RAE26 - Serà capaç de presentar i defensar davant el Tribunal universitari un projecte de fi de grau, consistent en un exercici d'integració dels continguts formatius rebuts i les competències adquirides.
RAE27 - Desenvoluparà la capacitat d'avaluar les desigualtats per raó de sexe i gènere, per a dissenyar solucions en l'àmbit professional.
RAE28 - Desenvoluparà competències de ciutadania global, que ajuden a desenvolupar la capacitat d'examinar amb perspectiva global el món i els seus reptes, des del compromís amb els drets fonamentals, la justícia social, la democràcia...
El Treball Fi de Grau es concep com la culminació, per part de l’estudiant, d’un procés de desenvolupament de competències de la metodologia del treball intel·lectual, de lectura especialitzada, d’aplicació integral de diferents àrees del coneixement i del domini expressiu del discurs acadèmic oral i escrit.
Aquesta assignatura comporta la realització que l’alumne/a realitzi d’un projecte d’investigació, una revisió sistemàtica o la realització d’un estudi sobre un tema de rellevància en qualsevol de les especialitats de la fisioteràpia. En l’elaboració del TFG l’alumne/a aplicarà, integrarà i desenvoluparà els coneixements, capacitats, competències i habilitats adquirides a la resta de matèries del Grau de Fisioteràpia. El TFG conclou amb presentació d’una memòria escrita i l’aprovació i defensa pública davant d’un tribunal tal com s’estableix en el Real Decret RD 1393/2007 de 29 d’octubre d’ordenació de les ensenyances universitàries oficials.
Aquesta assignatura segueix les directrius de la Normativa reguladora de Treball Fi de Grau aprovada pel Consell de Govern de la UPF el 2 de març de 2011 i modificacions posteriors, l'última de maig de 2020.
La organització del TFG és responsabilitat de la comissió de TFG formada per el coordinador de la mateixa i 3 membres vocals, professors del TecnoCampus. Aquesta s’encarrega d’assignar la relació de professors directors i temes de TFG, així com impartir seminaris, organitzar els tribunals, cronogrames i comunicar les qualificacions als alumnes.
La distribució dels continguts teòrics i/o pràctics de l’assignatura, es podran consultar al cronograma i seccions de l’aula virtual corresponent abans del seu inici.
Aquesta assignatura vetlla per introduir la perspectiva de gènere en el seu contingut i desenvolupament. A més els objectius estan alineats amb els Objectius de Desenvolupament sostenible (ODS) de l’Agenda 2030 de les Nacions Unides.
L'aula (física o virtual) és un espai segur, lliure d'actituds masclistes, racistes, homòfobes, trànsfobes i discriminatòries, ja sigui cap a l'alumnat o cap al professorat. Confiem que entre totes i tots puguem crear un espai segur on ens puguem equivocar i aprendre sense haver de patir prejudicis d'altres.
Els continguts específics del Treball Fi de Grau (TFG) s’estableixen d’acord amb el tema i modalitat (projecte, revisió sistemàtica o estudi) que l’alumnat esculli. De forma que aquets permeten a cada alumne/a elaborar un treball d’investigació que doni resposta de nou coneixement en qualsevol de les especialitats de la fisioteràpia. A l’aula virtual de l’assignatura es troba la guia general i el guions (annexes) amb les indicacions per l’elaboració del TFG segons modalitat.
Els directors de TFG, a través de les tutories, orientaran a l’alumne/a en l’aprenentatge del mètode científic sobre el que es desenvolupa el coneixement de la fisioteràpia basada en l’evidència científica.
A tots els alumnes se’ls donarà, a través de seminaris presencials i/o online, temes relacionats amb les diferents fases de l’elaboració d’un treball d’investigació en fisioteràpia.
Aquesta assignatura podrà considerar en la seva proposta d'avaluació els següents indicadors detallats a la taula següent:
Sistemes d’avaluació |
Ponderació mínima |
Ponderació Màxima |
SE6. Elaboració del TFG |
60% |
80% |
SE7. Defensa del TFG |
20% |
40% |
S'utilitza un sistema de qualificació quantitativa (de 0 a 10) i qualitativa (suspens, aprovat, notable, excel·lent, matrícula d'honor) segons RD 1125/2003.
Les assignatures tindran activitats d'avaluació i recuperació d'acord amb a la guia docent i el pla d’aprenentatge de l’assignatura, publicats a la seva aula virtual i que establiran els requisits necessaris per poder-hi concórrer.
D'acord amb la normativa UPF vigent, podran concórrer al procés de recuperació tots els estudiants que, havent participat a les activitats d'aprenentatge i avaluació durant el trimestre, hagin obtingut la qualificació de suspens de l'assignatura corresponent en l'avaluació trimestral. No hi podran concórrer els que no hagin participat en les activitats d'aprenentatge i avaluació o hagin renunciat a l'avaluació. Si la qualificació és de "no presentat/da", no podrà optar a la recuperació i per tant l'assignatura s'haurà de tornar a cursar íntegrament al curs acadèmic següent.
En cas de còpia, plagi o ús il·legítim de la intel·ligència artificial generativa en qualsevol activitat avaluativa, cal consultar la Normativa d’avaluació dels ensenyaments de Grau i Màster del Centre Universitari TecnoCampus.
Josep M.ª Argimón, Josep Jiménez. Métodos de investigación clínica y epidemiológica (5a Edición). Elsevier 2019.
Martín, J. L. R., Tobías, A., & Seoane, T. (2006). Revisiones sistemáticas en las ciencias de la vida. Toledo: FISCAM
Oriol Amat, Albredo Rocafort, et al. Introducción a la investigación. In Cómo investigar: trabajo de final de grado, tesis de máster, tesis doctoral y otros trabajos de investigación. Profit, 2017.