Que estàs buscant?
Anglès (10%).
B2_F Que els estudiants sàpiguen aplicar els seus coneixements a la seva feina o vocació d'una forma professional i tinguin les comptències que es solen demostrar mitjançant l'elaboració i defensa d'arguments i la resolució de problemes dins de la seva àrea d'estudi
B9 Poder transmetre informació, idees, problemes i solucions a un públic tant especialitzat com no especialitzat
E1 Realitzar els processos d'ensenyament - aprenentatge relatiu a l'activitat física de l'esport, amb atenció a les caractarístiques individuals, col·lectives i contextuals de les persones
E5 Programar el procés d'entrenament d'habilitats motrius en els seus diferents nivells i entorns de pràctica
E7 Identificar els riscos que es deriven per a la salut, de la pràctica d'activitats físiques i esportives inadequades i proposar alternatives
G4 Descriure els factors fisiològics i biomecànics que condicionen la pràctica de l'activitat física i l'esport
G5 Descriure els factors comportamentals i socials que condicionen la pràctica de l'activitat física i l'esport
G6 Reconèixer els efectes de la pràctica de l'exercici físic sobre l'estructura i funció del cos humà
G10 Entendre els fonaments del joc i de l'esport
T4 Aplicar los conocimientos a su trabajo de forma profesional con la elaboración y defensa de argumentos y de resolución de problemas dentro del área de las Ciencias de la Actividad Física y del Deporte
T5 Desarrollar habilidades de liderazgo, relación interpersonal y trabajo en equipo
T6 Generar recursos para la adaptación a nuevas situaciones y resolución de problemas, y para el aprendizaje autónomo y la creatividad
L’assignatura Esports Col·lectius II es concreta en les modalitats d'Hoquei i de Voleibol, no obstant, la pretensió és donar les pautes bàsiques que capacitaran als alumnes per a ser professors i entrenadors competents en qualsevol activitat d’equip; aplicant l’observació i l’anàlisi per prendre decisions en la modificació eficient dels factors que determinen el rendiment de les accions individuals i, especialment, de les accions col·lectives de comunicació positiva (col·laboració i ajuda) i negativa (oposició); generant propostes metodològiques didàctiques adequades per a l’aprenentatge i la iniciació a l’entrenament d’aquest tipus de modalitats esportives; i dinamitzant petits esdeveniments lúdics i esportius.
Les diferents característiques d’ambdós esports permetran una visió àmplia i diferenciada a nivell tècnic i tàctic però concreta i rellevant en aspectes de precisió en les accions i entesa motriu. En ambdós casos es coneixeran també els aspectes històrics, de reglament, tècnics, tàctics i organitzatius.
L'aula (física o virtual) és un espai segur, lliure d'actituds masclistes, racistes, homòfobes, trànsfobes i discriminatòries, ja sigui cap a l'alumnat o cap al professorat. Confiem que entre totes i tots puguem crear un espai segur on ens puguem equivocar i aprendre sense haver de patir prejudicis d'altres.
Continguts comuns:
Continguts de vòlei:
Continguts de hoquei:
1. Introducció i contextualització històrica del hoquei herba
1. Orígens de l'esport.
2. Distribució i organització de les federacions i clubs.
3. El Hoquei herba modern i la seva evolució
2. Fonaments tècnics en atac i defensa.
1. Principis metodològics per l'ensenyament i la correcció de la tècnica.
2. Principals tècniques. Anàlisis i ensenyament.
3. Identificació de tècniques en situacions jugades
3. Lesions i preparació física en hoquei.
1. Epidemiología de les lesions en hoquei.
2. Prevenció de lesions.
3. Les capacitats físiques en hoquei herba.
4. Metodología.
4. Metodología i desenvoluapament del model de joc en hoquei herba .
1. Fases del joc.
2. Principis i premises del joc.
3. Comportaments tàctics.
4. Planificació del microciclo tipus.
5. Desenvolupament de sessions de hoquei herba.
5.- Reglament i adaptacions.
Sistema de qualificació (Real decreto 1125/2003, de 5 de septiembre) que estableix el sistema europeu de crèdits i el sistema de qualificacions a les titulacions universitàries de caràcter oficial i validesa a tot el territori estatal:
0 - 4,9: Suspès
5,0 - 6,9: Aprovat
7,0 - 8,9: Notable
9,0 - 10: Excel·lent
L'assignatura es composa de dos parts diferenciades: voleibol i hoquei. La nota final s'obté realitzant la mitjana aritmètica de la nota final de cada part. Per poder fer mitjana, cal aprovar per separat cadascuna de les parts. Cada part s'aprova amb un 5 sobre 10.
Per aprovar l’assignatura serà obligatori que l’alumne/a hagi assistit i participat activament a un mínim al 80% de les sessions pràctiques de cadascuna de les parts (voleibol i hoquei). En cas de lesió, el ponent descriurà a l'alumne/a el treball actiu presencial a fer.
Cada alumne/a haurà de justificar la lesió aportant un certificat mèdic. En cap cas, les faltes d'assistència seran justificades.
Avaluació continuada:
L’avaluació continuada (participació, treballs individuals i grupals) de cada part (voleibol i hoquei) farà mitjana amb els exàmens només en el cas que s’obtingui una nota igual o superior a 5 punts en ambdues parts.
D’acord amb la normativa vigent, només es pot optar a la recuperació si s’ha suspès l’assignatura. Si la qualificació és de No presenta/da, no es podrà optar a la recuperació. La única activitat en període de recuperació serà l'examen equivalent al 50% de la nota final de l'assignatura; la resta d'elements quedaran amb la nota obtinguda en primera avaluació( s'ha d'assolir un mínim de 5 tant en els exàmens com en l'evaluació continuada).
La qualificació final de l'alumne/a és el resultat de l'avaluació contínua a través de les diferents activitats avaluadores. L'aprovat de l'assignatura s'obté amb una qualificació igual o superior a 5 punts (sobre 10) d'acord amb la següent taula de ponderació:
Activitat avaluadora |
Ponderació |
Competències avaluades |
Treballs individuals i grupals de caire teòric-pràctic |
40% |
CB2, G4, G5, G10, T4, T6, E1, E9 |
Seminaris (exàmens pràctics) |
10% |
CB2, CB4, G4, G5, G10, T4, T5, T6, E1, E7, E9 |
Exàmens (teòrics) |
50% |
CB2, CB4, G4, G5, G10, T4, T5, T6, E1, E7, E9 |
Criteris necessaris per fer mitjana entre les activitats avaluadores:
Activitat avaluadora |
Criteri necessari |
Treballs individuals i grupals de caire teòric-pràctic |
Entrega obligatòria de tots els treballs |
Seminaris |
Presentació obligatòria |
Exàmens (teòric i pràctic) |
5/10 |
Avaluació de recuperació:
Activitat avaluadora en període de recuperació |
Ponderació |
Competències avaluades |
Examen |
50% |
CB2, CB4, G4, G5, G10, T4, T5, T6, E1, E7, E9 |
M. Perla Moreno (2009). Manual para la formación de técnicos voleibol.Ed. Wanceulen.
Swope, Bob. (2011) Youth Field Hockey Drills, Strategies, Plays & Games handbook. Jacobob Press,
García, L. G. (2013) Voleibol fundamentación técnica y táctica. Armenia: Kinesis.
Cadman, John. Indoor hockey: Tactics, technique, training. Pelham, 1978
Slocombe, S. Ward, C. Indoor Hockey. A & C Black Publishers Ltd, 1985
Blázquez, D. (1998) (3).La iniciación deportiva y el deporte escolar. Barcelona: INDE.
Conocer el deporte (2013). Voleibol. International Volleyball Federation, Real Federación Española de Voleibol, The English Volleyball Association.
Wein, Horst. (1991). Hockey. Ed COI
Diversos autors. Voleibol básico. Armenia: Kinesis, 2002
Peña, J (2013) EL ENTRENAMIENTO DE LA CONDICIÓN FÍSICA EN EL VOLEIBOL. Ed: Fundación CIDIDA
Lucas, Jeff (2005) El voleibol: Iniciación i perfeccionamiento (7ª Edición) Ed: Paidotribo
Anders, E. Meyers, S.(2008) Field Hockey: Steps to Success. Human Kinetics
Bertante, Nicoletta. (004) Manual de Voleibol. Madrid: Susaet
Dearing, J. (2003). Volleyball fundamentals. Human kinetics
Díaz, José. Voleibol: Un programa para las escuelas. Sevilla: Wanceulen, 1993
Díaz, J. (2001). Voleibol español. Reflexión y acción. Sevilla: Junta de Andalucía
Mata, D.; De la encarnación, G.; Rodríguez, F. (1994). Voley Playa. Aprendizaje, entrenamiento y organización. Alianza Deporte, Madrid
Parlebas, P. (2001). Léxico de praxiología motriz. Juegos, deporte y sociedad. EditorialPaidotribo
Martinez de Dios, Cármen (1996). Hockey: La actividad física y deportiva extraescolar en los centros educativos. Ed. Ministerio de Educación y Cienca
Hernández Moreno, José (1998). Fundamentos del Deporte: Análisis de las estructuras del juego deportivo. INDE
Ortiz, Alejandro (2019). El entrenador en busca del sentido. Ed. LEO RODRIGUEZ
Díaz Lucea, Jordi (1999). La enseñanza y aprendizaje de las habilidades y destrezas motrices básicas. INDE
Pieron, Maurice (2005). Para una enseñanza eficaz de las actividades Físico-Deportivas. INDE
Martín Barrero, Alberto y Camacho Lazarraga, Pablo (2019). Nuevas tendencias en entrenamiento y planificación de los deportes colectivos. WANCEULEN
Seirul·lo Vargas, Francisco (2017). El entrenamiento en los deportes de equipo. MASTERCEDE