Que estàs buscant?
B2_Que els estudiants sàpiguen aplicar els seus coneixements a la seva feina o vocació d'una forma professional i tinguin les comptències que es solen demostrar mitjançant l'elaboració i defensa d'arguments i la resolució de problemes dins de la seva àrea d'estudi
B4_Que els estudiants puguin transmetre informació, idees, problemes i solucions a un públic tant especialitzat com no especilitzat
E5_Valorar l'estat funcional del pacient, considerant els aspectes físics, psicològics i socials
E6_Valorar el diagnòstic de cures de fisioteràpia segons les normes i amb els instruments de validació reconeguts internacionalment
E7_Dissenyar el pla d'intervenció de fisioteràpia atenent a criteris d'adequació, validesa i eficiència
E8_Executar, dirigir i coordinar el pla d'intervenció de fisioteràpia, utilitzant les eines terapèutiques propies i atenent a la individualitat de l'usuari
E9_Avaluar l'evolució dels resultats obtinguts amb el tractament en relació amb els objectius marcats
E10_Elaborar l'informe d'alta de les cures de fisioteràpia una vegada coberts els objectius proposats
E13_Capacitat per treballar en equips professionals com a unitat bàsica en la que s'estructuren de forma uni o multidisciplinar i interdisciplinar els professionals i altra personal de les organitzacions assistencials
E16_Capacitat per portar a terme intervencions fisioterapèutiques basant-se en l'atenció integral de la salut que suposa la cooperació multiprofessional, la integració dels processos i la continuitat assistencial
T2_Demostrar capacitat d'organització i planificació
En l'assignatura es presentaren les principals afeccions i tractaments en l'àmbit de la fisioterapia uroginecològica, abdominal, coloproctológica i sexual.
L'objectiu principal de l'assignatura és capacitar l'estudiant per:
• Coneixer i identificar les patologies dins l'ambit de la fisio uroginecologica.
• Valorar al pacient.
• Dissenyar i realitzar el tractament.
• Realitzar plans de treball en grup.
• Dissenyar estratègies de prevenció
- Identifica els principals tractaments utilitzats en les intervencions de fisioteràpia per a cadascuna de les especialitats clíniques. Classificar-los segons el seu efecte i importància i establir ordre de prioritats en la seva aplicació terapèutica.
- Analitza els efectes produïts per les intervencions. Avalua beneficis i riscos i establir un criteri d'intervenció en funció de les prioritats i efectes perseguits.
- Analitza les expectatives del pacient per a cadascuna de les especialitats clíniques respecte a la seva evolució, demandes i necessitats.
- Estableix el protocol d'intervenció en funció de la negociació conjunta entre terapeuta i pacient
- Avalua l'estat físic i mental del pacient. Determina el nivell de severitat, disfuncions, minusvalideses i limitacions tant a nivell individual com social.
- Aplica tecnologies per a l'avaluació del pacient. Incorpora nous instruments de mesurament que facilitin l'objectivació de les intervencions. Participa a la validació d'eines d'avaluació per a la seva incorporació a la pràctica clínica.
- Realitza el diagnòstic fisioterapèutic específic per a cadascuna de les especialitats clíniques per tal de determinar les disfuncions i minusvalideses que requeriran d'una intervenció específica de fisioteràpia.
- Interactua amb els altres professionals de la salut i de l'activitat física per fonamentar un pla d'intervenció basat en els diagnòstics clínics específics de cadascuna de les professions.
- Interactua amb els professionals mèdics per al guany d'eficàcia terapèutica.Establir objectius conjunts d'intervenció.
activitat |
hores |
metodologia |
competències |
classe magistral |
17,5 |
Sessió presencial a la qual assisteixen tots els estudiants matriculats a l'assignatura.En aquesta sessió, el professor presenta els continguts, normalment amb el suport de les presentacions multimèdia. |
CB2, E5, E6, E7, E8 E9, E10, E13, E16, |
treball grupal |
10 |
Realització d'activitats en grup |
CB2, CB4 T2, E5, E6, E7, E8 E9, E10, E13, E16,
|
treball individual |
5 |
Realització treball individual |
CB2, CB4 T2 , E5, E6, E7, E8 E9, E10, E13, E16,
|
tutoria grupal
|
2 |
Tutoria presencial a l'aula |
CB2, CB4 T2 , E5, E6, E7, E8 E9, E10, E13, E16,
|
tutoria individual
|
3 |
|
CB2, CB4 T2 , E5, E6, E7, E8 E9, E10, E13, E16,
|
pràctiques reglades |
17,5 |
Pràctiques realitzades en aules específiques |
CB2, CB4 T2, T3 , E5, E6, E7, E8 E9, E10, E13, E16, |
estudi personal |
45 |
Solució de problemes, recerca bibliogràfica, i estudi personal. |
CB2, CB4 T2, T3 E5, E6, E7, E8 E9, E10, E13, E16, |
total |
10 0 |
|
|
En l'assignatura es presentaren les principals afeccions i tractaments en l'àmbit de la fisioterapia uroginecològica, abdominal, coloproctológica i sexual.
ANATOMIA I FUNCIONALITAT DEL SÒL PELVIÀ
FISIOLOGIA: MICCIÓ, DEFECACIÓ, CICLE MENSTRUAL
EMBARÀS I PART
POSTPART
FISIOTERÀPIA OBSTÈTRICA
PRINCIPALS DISFUNCIONS DEL SÒL PELVIÀ
ALTRES DISFUNCIONS
DISFUNCIONS SEXUALS
ACTIVITAT FÍSICA I SÒL PELVIÀ
metodologia |
competències |
Sessió presencial a la qual assisteixen tots els estudiants matriculats a l'assignatura.En aquesta sessió, el professor presenta els continguts, normalment amb el suport de les presentacions multimèdia. |
CB2, E5, E6, E7, E8 E9, E10, E13, E16, |
Realització d'activitats en grup |
CB2, CB4 T2, E5, E6, E7, E8 E9, E10, E13, E16,
|
Realització treball individual |
CB2, CB4 T2 , E5, E6, E7, E8 E9, E10, E13, E16,
|
Tutoria presencial a l'aula |
CB2, CB4 T2 , E5, E6, E7, E8 E9, E10, E13, E16,
|
|
CB2, CB4 T2 , E5, E6, E7, E8 E9, E10, E13, E16,
|
Pràctiques realitzades en aules específiques |
CB2, CB4 T2, T3 , E5, E6, E7, E8 E9, E10, E13, E16, |
Solució de problemes, recerca bibliogràfica, i estudi personal. |
CB2, CB4 T2, T3 E5, E6, E7, E8 E9, E10, E13, E16, |
|
|
La qualificació final de l'alumne és el resultat d'una avaluació contínua i una avaluació final. L'aprovat de l'assignatura s'obté amb una qualificació igual o superior a 5 punts (sobre 10 punts) d'acord amb la següent taula de ponderació:
avaluació |
Activitat avaluadora |
ponderació |
És competència nci a s ivaluad a s |
continua |
treball grupal |
20% |
CB2, CB4 T2, T3 E5, E6, E7, E8 E9, E10, E13, E16 |
continua |
examen Pràctic |
30% |
CB2, CB4 T2, T3 E5, E6, E7, E8 E9, E10, E13, E16, |
final |
examen |
50% |
CB2, CB4 T2, T3 E5, E6, E7, E8 E9, E10, E13, E16 |
Criteris per fer la mitjana entre las activitats evaluadoras:
Avaluació |
Activitad avaluadora |
Criteri per fer la mitjana |
continua |
Treballs individual i grupal |
qualsevol nota |
final |
examen |
≥ 5/10 |
L'examen final comprendrà la totalitat dels continguts i es realitzarà en finalitzar l'assignatura, durant el període avaluador del trimestre en què s'imparteix i / o durant el període de recuperació.
recuperació
Dins el mateix curs, hi ha la possibilitat de recuperar competències no assolides durant l'assignatura. D'acord amb la normativa vigent, només es pot optar a la recuperació, si s'ha suspès l'assignatura. Si la qualificació es de No presentat tat / da, no es podràoptar a la recuperació.
Les qualificacions obtingudes en l'avaluació contínua seran conservades com a part de la nota final de l'assignatura, tant les superades com les no superades, per preservar els criteris de l'avaluació continuada, mantenint la mateixa ponderació que en la primera convocatòria.
cronograma i Guía d'activitats.
Totes les activitats avaluadores tindran unes dates concretes de realització i lliurament, que es comunicaran a l'alumne en començar l'assignatura mitjançant el Cronograma i la Guia d'activitats.
Activitats individual i participació en activitats a classe
Els treballs en grup formen part de l'avaluació continuada. Es publicarà al moodle de l'assignatura i aniran relacionades amb el temari. Es valoraran les participacions dels alumnes en les activitats proposades en les classes presencials i en els fòrums de l'aula.
Possibilitat d ' Obtenció de Matrícula d'Honor
Quan la qualificació final de l'assignatura sigui d'Excel·lent (de 9 a 10 punts), l'alumne / a podrà optar a obtenir la calificac ió de matrícula d'honor (MH) a criteri del docent.
Segons la normativa acadèmica de la UPF, el nombre màxim de MH possibles en una assignatura és del 5% en relació al total d'alumnes matriculats a la mateixa.
Walter, C arolina. Fisioteràpia en obstetricia i uroginecologia.1ºedicion. Barcelona. MASSON. 2014
Rehabilitacion del suelo pelvico femenino. Practica clinica basada en la evidencia.
Ramirez. Blanco. Kauffman
Rebeca G. Stephenson, Linda J.Connor. Fisioterapia en Obstetricia y Ginecologia Interamericana
Calais-Germain, Blandine. E l perineu femení i el part. 1º edició.Barcelona. Llebre de Març. 2004.
Kauffmann, Blanco, Ramirez. Reeducación de las disfunciones del cuelo pelviano. Drugs Expert, 2012.
Blandine Calais Germain. Abdominales sin riesgo. La liebre de marzo
Mercedes Blanquet Rochera . Fisioterapia en las disfunciones sexuales femeninas .
Calais-Germain, Blandine. Vives, Núria. Parir en moviment. 1º edició. Barcelona.Liebre de Març. 2009.
Dra.Bernadette de Gasquet. Abdomninales deten la masacre - RBA