Que estàs buscant?
L'ús del castellà possibilita la participació i mobilitat d'alumnat estranger al grau de Logística i Negocis Marítims.
Establir projectes de negocis marítims i de l'àmbit de la logística que permetin la creació de noves empreses o la millora de les ja existents, adoptant idees innovadores i creatives
Demostrar capacitat per comunicar de manera fluida en llengua espanyola, catalana i anglesa de forma oral i escrita en l'entorn de la logística i els negocis marítims
Mostrar coneixements i habilitats per a la coordinació dels departaments de compres, aprovisionament, producció i distribució d'un producte a qualsevol empresa, analitzant diferents tipus de tècniques
Aquesta assignatura, centrada en la direcció i gestió empresarial, constitueix una oportunitat per assolir els reptes que el futur professional els exigirà, en haver de treballar en un sector en què cada cop més es demana personal més qualificat i especialitzat.
Aquesta assignatura disposa de recursos metodològics i digitals per fer possible la seva continuïtat en modalitat no presencial en el cas de ser necessari per motius relacionats amb la Covid-19. D’aquesta forma s’assegurarà l’assoliment dels mateixos coneixements i competències que s’especifiquen en aquest pla docent.
El TecnoCampus posarà a l’abast del professorat i l’alumnat les eines digitals necessàries per poder dur a terme l’assignatura, així com guies i recomanacions que facilitin l’adaptació a la modalitat no presencial.
Esta asignatura dispone de recursos metodológicos y digitales para hacer posible su continuidad en modalidad no presencial en el caso de ser necesario por motivos relacionados con la Covid-19. De esta forma se asegurará el logro de los mismos conocimientos y competencias que se especifican en este plan docente.
El TecnoCampus posará al alcance del profesorado y el alumnado las herramientas digitales necesarias para poder llevar a cabo la asignatura, así como guías y recomendaciones que faciliten la adaptación a la modalidad no presencial.
This subject has methodological and digital resources to make possible its continuity with online teaching if necessary, for reasons related to Covid-19. In this way, we will make sure the achievement of the same knowledge and competences as specified in this teaching plan.
TecnoCampus will provide the teaching staff and students with the digital tools necessary to carry out the subject, as well as guides and recommendations that facilitate adaptation to online teaching and learning.
L'adquisició de les competències directives que els permetin gestionar oportuna i convenientment els recursos humans disponibles en els àmbits relacionats amo la logística i negocis marítims que hagin de dirigir.
Sessions teòriques
Aprenentatge dirigit
Seminaris en els quals es potencien dinàmiques en petits grups tipus debats, gammificacions, estudis de casos, comentari d’articles, exposicions orals o teatralitzacions.
Aprenentatge autònom
Tema 1
El comportament organitzatiu:
El nou paradigma socio-econòmic mundial impacta directament en el disseny de les organizacions actuals. Entendre aquest canvi ajudarà els líders del futur a avançar-se en les seves estratègies per tal d'adaptar-se a futurs escenaris incerts, situant la gestió de les persones, com a valor afegit i nuclear de toda organizació.
Tema 2
Motivació i satisfacció laboral
Els diners ja no són el principal propulsor laboral. En aquest nou paradigma, la gestió es basa en el compromís i la confiança. En fer allí que un s'ha compromès a fer. La fidelització del talent és qüestió de motivació interna, de projecte, flexibiltat i de motivació i satisfacció laboral.
Tema 3
Lideratge a l’àmbit laboral
Els nous models organitzatius cada vegada presenten una estructura entorn d'una col·laboració entre tots els seus membres, més centrada en l'autogestió i la inteligencia col·lectiva, que exigeix repensar la figura del líder.
Tema 4
Gestió de persones
La nova era digital afavoreix el desenvolupament d'equips més eficients, innovador i transformacionals. Un nou paradigma d'organització de persones, amb equips més conscients, responsables i autònoms.
Tema 5
Avaluació de persones
L'avaluació com a oportunitat de millora, més enllà de l'avaluació per a la promoció interna.
Tema 6
La Comunicació en les organitzacions
La comunicació és la base de la relació interpersonal, que reflecteix la manera com l'organització entén i es relaciona amb el món. Actualment és la metacompetència laboral del segle XXI.
Tema 7
Competències comunicatives i lideratge
Sessions teòriques
Aprenentatge dirigit
Seminaris en els quals es potencien dinàmiques en petits grups tipus debats, gammificacions, estudis de casos, comentari d’articles, exposicions orals o teatralitzacions.
Aprenentatge autònom
Consistirà en l’avaluació contínua, amb els següents percentatges:
30%: participació en activitats plantejades dins de l’aula. Haurà d’assistir a un 80% de les sessions. No recuperable.
10%: treball en equip
10%: presentació oral del treball escrit. No recuperable.
50%: examen final.
Per poder realitzar aquestes ponderacions, és requisit indispensable la presentació a l'exposició oral del treball i superar tant l’examen final com el treball escrit amb una nota mínima de 5.
Si obté una qualificació inferior a 5 a l’examen final o al treball escrit, la qualificació a la convocatòria ordinària serà de suspès, amb una nota final de l'assignatura igual a la de la part suspesa, sense opció a establir cap percentatge. En el cas de suspendre ambdues parts -examen i treball- la nota final de l'assignatura suspesa serà la de l'examen final.
Quan el resultat final a la convocatòria ordinària no arribi a 5, producte d'haver aplicat les ponderacions i haver obtingut una nota inferior a 5, o bé producte d'haver suspès l'examen i/o el treball escrit , l'alumne té l'opció de presentar-se a recuperació.
En el període de recuperació, ha de recuperar la part o parts suspeses:
Part escrita del treball en equip: 10%
Examen final: 50%
No podran realizar la recuperació aquells estudiants que no s’hagin presentat a la convocatòria ordinària, amb l'excepció extraordinària dels casos comptemplats en el punt 2.3 de la Normativa per a l'avaluació i qualificació dels aprenentatges de l'Escola Superior de Ciències Socials i de l'Empresa-Tecnocampus.
Robbins, Stephen P.; Judge, Timothy A. Comportamiento organizacional. Naucalpan de Juárez: Pearson, 2013. 13ª edición
Laloux, Frederic. Reinventar las organizaciones. Barcelona: Arpa y Alfil Editores, 2017. 4a ed.
Alcaide, Francisco. Aprendiendo de los mejores I - 21ª edición. Barcelona: Alienta, 2020.
Lencioni, Patrick. Las cinco disfunciones de un equipo: un inteligente modelo para formar un equipo cohesionado y eficaz. Madrid: Empresa activa. 2003. 14ª edición
http://www.rrhhmagazine.com/inicio.asp?url=/secciones/gescon.asp
http://www.factorhuma.org/index.php?lang=es
Csikszentmihalyi, Mihaly. Aprender a fluir. Barcelona: Kairós, 2007.
Pink, Daniel. La sorprendente verdad sobre lo que nos motiva. Barcelona: Gestión 2000, 2010.
Blog de Francisco Alcaide
https://www.franciscoalcaide.com/blog/208-lo-mejor-de-2019-articulos-entrevistas-libros-y-mas
Bock, Laszlo, La nueva fórmula del trabajo. Barcelona: Conecta. 2018
Covey, Stephen, Los 7 hábitos de la gente altamente efectiva. Barcelona: Planeta. Última edición.
García, Santi. El arte de dirigir personas. Barcelona: Libros de cabecera. 2016. 2ª edición
Guarnieri, Silvia. Distinciones de coaching. LID Editorial. 2020