Que estàs buscant?
Consulta els horaris dels diferents grups per saber l'idioma d'impartició de classes. Tot i que el material pot estar en qualsevol dels tres idiomes.
B4_Que els estudiants puguin transmetre informació, idees,problemes i solucions a un públic tant especialitzat com no especialitzat
B5_Que els estudiants hagin desenvolupat aquelles habilitats d'aprenentatge necessàries per emprendre estudis postriors amb un alt grau d'autonomia
E4_Avaluar i definir les polítiques de personal d'una empresa o organització empresarial, seleccionar equips de treball, definir perfils i establir necessitats de personal
G1_ Ser capaç de treballar en equip, participant activament en les tasques i negociant enfront opinions discrepants fins arribar a posicions de concens, adquirint així l'habilitat per aprendre conjuntament amb altres membres de l'equip i crear nous coneixements
Comunicar con propiedad de forma oral y escrita en las dos lenguas oficiales en Cataluña
T4_Dominar les eines informàtiques i les seves principals aplicacions per a l'activitat acadèmica i professional ordinària
L'assignatura examina com les persones creen i mantenen organitzacions complexes per poder arribar a uns objectius i a unes fites.
Els estudiants estudiaran les organitzacions des de la perspectiva de la teoria clàssica organitzacional amb un èmfasi posat en l'eficiència, la capacitat d'adaptació i altres perspectives com la cultural o la política.
Mitjançant l'ús de la "metodologia de el cas", els estudiants podran vincular el material teòric de l'assignatura a casos reals.
Sessions teòriques |
MD1. Classe magistral: Sessions de classe expositives basades en l'explicació del professor en la qual assisteixen tots els estudiants matriculats en l'assignatura |
Aprenentatge dirigit |
MD5. Seminaris: Format presencial en petits grups de treball (entre 14 i 40). Són sessions lligades a les sessions presencials de l'assignatura que permeten oferir una perspectiva pràctica de l'assignatura i en la qual la participació de l'estudiant és clau. MD7. Estudi de casos: Dinàmica que parteix de l’estudi d’un cas, que serveix per contextualitzar a l’estudiant en una situació en concret, el professor pot proposar diferents activitats, tant a nivell individual com en grup, entre els seus estudiants. |
Aprenentatge autònom |
MD10. Investigació i lectura crítica d’articles: Els estudiants parteixen d’una hipòtesis de treball que van desenvolupant, seguint les fades de la metodologia d’investigació, entre les quals la lectura crítica d’articles. MD11. Tutories no presencials: per a les quals l'alumne disposarà de recursos telemàtics com el correu electrònic i els recursos de la intranet de l'ESCSET. |
Aquesta assignatura disposa de recursos metodològics i digitals per fer possible la seva continuïtat en modalitat no presencial en el cas de ser necessari per motius relacionats amb la Covid-19. D’aquesta forma s’assegurarà l’assoliment dels mateixos coneixements i competències que s’especifiquen en aquest pla docent.
El Tecnocampus posarà a l’abast del professorat i l’alumnat les eines digitals necessàries per poder dur a terme l’assignatura, així com guies i recomanacions que facilitin l’adaptació a la modalitat no presencial.
L'aula física o virtual és un espai segur, lliure d'actituds masclistes, racistes, homòfobes, trànsfobes i discriminatòries, ja sigui cap a l'alumnat o cap al professorat. Confiem que entre totes i tots puguem crear un espai segur on ens puguem equivocar i aprendre sense haver de patir prejudicis d'altres
Tema 1: Què són les organitzacions i quins són els seus principals reptes?
- Què és una organització?
- Dimensions del disseny organitzatiu
- L'evolució de la teoria i el disseny de les organitzacions
Tema 2: Disseny organitzatiu i estructura organitzativa
- Finalitat organitzativa
- Marcs de selecció d'estratègia i disseny
- Avaluació de l'eficàcia organitzativa
- Estructura organitzativa
- Alternatives de disseny organitzatiu
Tema 3: L'entorn extern i les relacions interorganitzatives
- El context ambiental
- Incertesa ambiental
- Teoria de la dependència dels recursos
- Teoria de l'ecologia de la població
- Visió institucional del disseny de l'organització
Tema 4: L'organització i l'entorn internacional
- Oportunitats globals vs locals
- Dissenyar l'estructura per adaptar-se a l'estratègia global
- Diferències culturals
- Nous enfocaments del disseny organitzatiu global
Tema 5: Cultura organitzativa i valors ètics
- Disseny i cultura de l'organització
- Cultura organitzativa, aprenentatge i rendiment
- Valors ètics i responsabilitat social
- Com els líders configuren la cultura i l'ètica
Tema 6: Tecnologies de la informació i control
- Informació per a la presa de decisions i control
- Enfortiment de la coordinació interna
- Enfortiment de les relacions externes
- Impacte de les TIC en el disseny de l'organització
Tema 7: Processos de presa de decisions
- La presa de decisions individual
- Presa de decisions organitzatives
- Marc de presa de decisions de contingència
- Errors de decisió i aprenentatge
Tema 8: Conflicte, poder i política
- Conflicte intergrupal a les organitzacions
- Poder i organitzacions
- Processos polítics a les organitzacions
- Utilitzar el poder, la política i la col·laboració
Classe magistral: Sessions de classe expositives basades en l'explicació del professor en la qual assisteixen tots els estudiants matriculats a l'assignatura.
Seminaris en grups.
Resolució d'exercicis i problemes: Activitat no presencial dedicada a la resolució d'exercicis pràctics a partir de les dades subministrades pel professor.
Sistema d’avaluació:
Exposicions |
10% |
Examen final |
50% |
Tests d'avaluació continuada | 10% |
Treball individual i / o en grup |
30% |
L'examen final de trimestre suposa el 50% de la nota. Es necessita una nota mínima de 5 sobre 10 per aprovar.
En recuperació només es podrà realitzar l'examen final que computarà el 50% de la qualificació final, ja que es conservaran les notes de les activitats.
Un alumne que no s'hagi presentat a la primera convocatòria NO es pot presentar a la recuperació.
Gareth R. Jones (2013). Organizational Theory, Design, and Change, Pearson, 7th edition
Colella, Fabrizio; Dalton, Patricio S.; Giusti, Giovanni. You'll Never Walk Alone: The Effect of Moral Support on Performance. 2018.
Giusti, Giovanni; Dopeso-Fernández, Roberto. Incentive magnitude and reference point shifting: a laboratory experiment. International Journal of Manpower, 2020.
Daft, R.L., Murphy, J., Willmott, H. (2020).Organization Theory & Design: An International Perspective 4th Edición
Daft L. Richard. (2013). Organization Theory and Design, 12th Edition
Triana, M. D. C., Jayasinghe, M., Pieper, J. R., Delgado, D. M., & Li, M. (2018). Perceived workplace gender discrimination and employee consequences: a meta-analysis and complementary studies considering country context. Journal of Management, 0149206318776772.
Orazalin, N., & Baydauletov, M. (2020). Corporate social responsibility strategy and corporate environmental and social performance: The moderating role of board gender diversity. Corporate Social Responsibility and Environmental Management, 27(4), 1664-1676.