Que estàs buscant?
CB6-Posseir i comprendre coneixements que aportin una base o oportunitat de ser originals en el desenvolupament i / o aplicació d'idees, sovint en un context de recerca
CB7. Que els estudiants sàpiguen aplicar els coneixements adquirits i la seva capacitat de resolució de problemes en entorns nous o poc coneguts dins de contextos més amplis (o multidisciplinaris) relacionats amb la seva àrea d'estudi.
CB8 - Que els estudiants siguin capaços d'integrar coneixements i enfrontar-se a la complexitat de formular judicis a partir d'una informació que, sent incompleta o limitada, inclogui reflexions sobre les responsabilitats socials i ètiques vinculades a l'aplicació dels seus coneixements i judicis
CE1. Mostrar autonomia amb distància crítica en temes o qüestions vinculats a l'negoci marítim, la logística i la cadena de subministraments i en l'aplicació d'idees innovadores en aquests àmbits.
CE4. Gestionar estratègicament els processos d'innovació empresarial en la cadena de subministraments i el negoci marítim, des del diagnòstic fins a la seva aplicació, sent capaç d'alinear recursos, capacitats i habilitats per a posar-los en pràctica
CE7. Gestionar (planificar, programar i controlar) el flux de materials i informació (flux de la cadena de subministraments) a través de l'adreça i gestió coordinada de les àrees de compres, producció i distribució física de l'empresa.
CE8. Analitzar i diagnosticar diferents problemes que sorgeixin al llarg de tots els nodes de l'negoci marítim i, amb suport d'eines de gestió, dissenyar i implantar solucions eficients.
CT1. Mostrar disposició per conèixer noves cultures, experimentar noves metodologies i fomentar l'intercanvi internacional en el context de la logística, la cadena de subministraments i els negocis marítims.
CT2. Mostrar habilitats emprenedores de lideratge i direcció, que reforcin la confiança personal i redueixin l'aversió al risc.
CT3. Desenvolupar tasques aplicant amb flexibilitat i creativitat els coneixements adquirits i adaptant-los a contextos i situacions noves.
CADENA DE VALOR EN LA LOGÍSTICA.
Aquesta assignatura disposa de recursos metodològics i digitals per fer possible la seva continuïtat en modalitat no presencial en el cas de ser necessari per motius relacionats amb la Covid-19. D’aquesta forma s’assegurarà l’assoliment dels mateixos coneixements i competències que s’especifiquen en aquest pla docent.
El TecnoCampus posarà a l’abast del professorat i l’alumnat les eines digitals necessàries per poder dur a terme l’assignatura, així com guies i recomanacions que facilitin l’adaptació a la modalitat no presencial.
Analitzar la cadena de valor de l'empresa, tenint en comnte els factors de cada un dels processos.
La metodologia docent de l'assignatura es divideix en dues parts: sessions presencials i treball autònom.
En les sessions presencials el professorat impartirà la teoria, intercalant exemples pràctics que facilitaran l'aprenentatge dels coneixements explicats i ajudaran a l'estudiant en la resolució d'exercicis i activitats pràctiques.
De manera complementària, l'estudiant haurà de treballar de manera autònoma per a aprofundir en els conceptes teòrics i pràctics vists en classes, així com per a fer un treball en grup.
• La cadena de valor
• La cadena de valor com a eina estratègica: Avantatges competitius per mitjà d'estratègies de cost i diferenciació
• Disseny i gestió de la cadena de valor
• Estudi analític de la cadena de valor en l'àmbit logístic
• Elements que afecten el model de valor de la cadena logística:
• Estudi de casos : best practices i metodologia.
La metodologia docent de l'assignatura es divideix en dues parts: sessions presencials i treball autònom.
En les sessions presencials el professorat impartirà la teoria, intercalant exemples pràctics que facilitaran l'aprenentatge dels coneixements explicats i ajudaran a l'estudiant en la resolució d'exercicis i activitats pràctiques.
De manera complementària, l'estudiant haurà de treballar de manera autònoma per a aprofundir en els conceptes teòrics i pràctics vists en classes, així com per a fer un treball en grup.
La nota global de l'assignatura considera els següents aspectes:
• Exercicis, pràctiques i treballs: 20%.
• Treball en grup: 30%.
• Examen final : 50%
Bozicnik, S., Mulej, & M. (2009). Corporate Social Responsibility and Requisite Holism—Supported by Tradable Permits. Systems Research and Behavioral Science, 27 (1),23-35.
Anderson, D., Sweeney, D., &, Williams, T. (1999). Métodos cuantitativos para los negocios (7 ed.). México: International Thomson Editores.
Ansotegui, C. (Nov/Dic de 2010). ¿En qué consiste crear valor? Harvard Deusto. Finanzas & Contabilidad, 98, .
Bilgen, B. (2009). Application of fuzzy mathematical programming approach to the production allocation and distribution supply chain network problem. Expert Systems with Applications, 37(6) 4488–4495.