Que estàs buscant?
L'assignatura s'impartirà en català. Els alumnes podran adreçar-se al professor en l'idioma que els sigui més còmode.
Alguns continguts, transparències i bibliografia estaran en anglès.
B2_Que els estudiants sàpiguen aplicar els seus coneixements a la seva feina o vocació d'una forma professional i tinguin les comptències que demostren mitjançant l'elaboració i defensa d'arguments i la resolució de problemes dins de la seva àrea d'estudi
B3_Que els estudiants tinguin la capacitat de reunir i interpretar dades rellevants (normalment dins de la seva àrea d'estudi), per emetre judicis que incloguin una reflexió sobre temes rellevants de caire social, científica o ètica
B4_Que els estudiants puguin transmetre informació, idees, problemes i solucions a un públic tan especialitzat com no especialitzat
B5_Que els estudiants hagin desenvolupat aquelles habilitats d'aprenentatge necessàries per emprendre estudis posteriors amb un alt grau d'autonomia
EIS1_Capacitat per a desenvolupar, mantenir i avaluar serveis i sistemes software que satisfacin tots els requisits de l'usuari i que es comportin de forma fiable i eficient, siguin assequibles de desenvolupar i mantenir i compleixin normes de qualitat, aplicant les teories, principis, mètodes i pràctiques de l'enginyeria del software
EIS2_Capacitat per a valorar les necessitats del client i especificar els requisits software per a satisfer aquestes necessitats, reconciliant objectius en conflicte, mitjançant la cerca de compromisos acceptables, dins de les limitacions derivades del cost, del temps, de l'existència de sistemes ja desenvolupats i de les pròpies organitzacions
EIS3_Capacitat per donar solució a problemes d'integració en funció de les estratègies, estàndards i tecnologia disponibles
EIS4_Capacitat d'identificar i analitzar problemes i dissenyar, desenvolupar, implementar, verificar i documentar solucions software sobre la base d'un coneixement adequat de les teories, models i tècniques actuals
EIS5_Capacitat d'identificar, avaluar i gestionar els riscos potencials associats que es puguin presentar
EIS6_Capacitat per a dissenyar solucions apropiades en un o més dominis d'aplicació, utilitzant mètodes de l'enginyeria del software que integren aspectes ètics, socials, legals i econòmics
ESI1_Capacitat per integrar solucions de Tecnologies de la Informació i de les Comunicacions i processos empresarials per a satisfer les necessitats d'informació de les organitzacions, permetent arribar als seus objectius de forma efectiva i eficient, aconseguint així avantatges competitives
ESI2_Capacitat per determinar els requisits dels sistemes d'informació i comunicació d'una organització, atenent a aspectes de seguretat i compliment de la normativa i legislació vigent
ESI3_Capacitat per participar activament en l'especificació, disseny, implementació i manteniment dels sistemes d'informació i comunicació
ESI4_Capacitat per comprendre i aplicar els principis i pràctiques de les organitzacions, de manera que puguin exercir com a enllaç entre les comunitats tècniques i de gestió d'una organització i participar activament en la formació dels usuaris
ESI5_Capacitat per comprendre i aplicar els principis de l'avaluació de riscos i aplicar-los correctament en l'elaboració i execució de plans d'actuació
ESI6_Capacitat per comprendre i aplicar els principis i les tècniques de gestió de la qualitat i de la innovació tecnològica en les organitzacions
T1_Que els estudiants coneixin un tercer idioma, que serà preferentment l'anglès, amb un nivell adequat de forma oral i per escrit, d'acord amb les necessitats que tindran les graduades i els graduats a cada titulació
T2_Que els estudiants tinguin capacitat per a treballar com a membres d'un equip interidisciplinar ja sigui com un membres més, o realitzant tasques de direcció amb la finalitat de contribuir a desenvolupar projectes amb pragmatisme i sentit de la responsabilitat, assumint compromisos tenint en compte els recursos disponibles
L’objectiu general de l’assignatura és introduir els conceptes clau relacionats amb els sistemes d’informació (SI), les tecnologies de la informació (TI) i el seu ús a les organitzacions on juguen un rol estratègic i on han esdevingut un component molt important de la infraestructura empresarial. L’assignatura permet ajudar a descobrir com els SI i les TI actuals condicionen l’assoliment dels objectius de les organitzacions i l’obtenció d’avantatges competitius sostenibles.
Igualment, és propòsit de l’assignatura mostrar l’actual mercat tecnològic d’aplicacions informàtiques empresarials i els avantatges per a les organitzacions de cadascuna d’aquestes aplicacions, com ERP, CRM, SCM, DSS entre d’altres.
Aquesta assignatura disposa de recursos metodològics i digitals per fer possible la seva continuïtat en modalitat no presencial en el cas de ser necessari per motius relacionats amb la Covid-19. D’aquesta forma s’assegurarà l’assoliment dels mateixos coneixements i competències que s’especifiquen en aquest pla docent.
El TecnoCampus posarà a l’abast del professorat i l’alumnat les eines digitals necessàries per poder dur a terme l’assignatura, així com guies i recomanacions que facilitin l’adaptació a la modalitat no presencial.
A nivell general, aquesta assignatura contribueix als següents resultats d'aprenentatge especificats per a la matèria a la qual pertany:
A un nivell més concret, en acabar l’assignatura l’estudiant ha de ser capaç de:
1 - Classes teòriques en gran grup en les quals el professorat o els professionals convidats introdueixen els continguts de l'assignatura. 10 sessions de 2 hores
Es realitzen petites activitats docents i estudis de casos que persegueixen que l'estudiant sigui un protagonista actiu en l'adquisició dels seus coneixements.
2. Pràctiques en equips petits que tenen una part que es realitza al laboratori conduïdes o supervisades pel professorat i una part en la que l'equip ha de funcionar autònom. 5 sessions de 2 hores.
3- Un examen de matèria que englobarà els continguts dels temes 1 i 2, que es durà a terme a les dates previstes per l'escola pels exàmens finals.
|
Dedicació |
||
Hores |
Tant per cent |
||
Aprenentatge dirigit |
Grup gran/teoria (GG) |
30 |
30% |
Grup petit/laboratori |
10 |
10% |
|
Aprenentatge autònom |
|
60 |
60% |
Normes de realització de les activitats
A totes les activitats és obligada l'assistència per a ser avaluades.
Les activitats són obligatòries. Les activitats no realitzades -o a les que no s'ha assistit- són avaluades com a 0.
Títol contingut 1: Introducció als Sistemes d’Informació per a les Organitzacions |
Dedicació: GG:15h GP:5h AA:30h |
|
|
Descripció |
Introducció als conceptes d’organització, empresa, informació, recurs informació, sistema d’informació, tecnologia de la informació, avantatge competitiu i la relació d’aquests conceptes amb l’ús estratègic dels SI en les organitzacions d’avui. |
||
Temari |
1.1 Introducció al rol dels sistemes d’informació en les empreses 1.2 Estratègia, organitzacions i sistemes d’informació 1.3 Aspectes ètics i socials dels sistemes d’informació |
Títol contingut 2: Tecnologies de la informació |
Dedicació:GG:15h GP:5h AA:30h |
|
|
Descripció |
Introducció al concepte de Tecnologia de la Informació i revisió de les propostes del mercat tecnològic per a la gestió de les organitzacions |
||
Temari |
2.1 Concepte de Tecnologia de la Informació (TI) 2.2 Oferta en TI del mercat tecnològic 2.3 Fonaments dels sistemes decisionals: Business Intelligence, Data Warehouse i Big Data. 2.4 Aplicacions empresarials: ERP, CRM i SCM |
Activitat 1: Pràctiques de SIO
(MECES 2, descriptors a, b, c, d, e i f)
Activitat 2: Casos de SIO
(MECES 2, descriptors a, b, c, d, e i f)
Activitat 3: Examen de l'assignatura
(MECES 2, descriptors a, b, c, d i e)
Normes de realització de les activitats
A totes les activitats és obligada l'assistència per a ser avaluades.
Les activitats són obligatòries. Les activitats no realitzades -o a les que no s'ha assistit- són avaluades com a 0.
Pràctiques de SIO: 50% (RA10 i RA11)
Casos SIO: 30% (RA1..RA9)
Examen de l'assignatura: 20% (RA1..RA9)
Totes les notes són obligatòries. Les activitats no realitzades -o a les que no s'ha assistit- són avaluades com a 0.
Cal una nota superior a 3,5 a l'examen per a superar l’assignatura i poder fer la mitja.
Seguint la normativa general, la còpia en les activitats d’avaluació porta com a conseqüència l’avaluació amb una nota SUPENS(0) de tota l’assignatura.
Laudon,K.C,Laudon,J.P. “Management Information Systems: managing the digital firm,15th edition Global edition”. G. Pearson, 2018. ISBN-13 978-1-292-21175-6.