Que estàs buscant?
Els materials de treball i recursos docents (bibliografia, informació web, ...) poden estar en català, castellà i en anglès.
CE27: Gestionar la qualitat de les organitzacions.
CT1: Que els estudiants coneguin una tercera llengua, que serà preferentment l'anglès, amb un nivell adequat de forma oral i per escrit i d'acord amb les necessitats que tindran les graduades i els graduats en cada titulació.
Assignatura emmarcada en la matèria de direcció d’operacions.
L’assignatura pretén introduir a l’alumne en els conceptes, principis i fonaments bàsics de la gestió de la qualitat en l’empresa, considerant productes i serveis.
Es presenta la qualitat des d’una perspectiva estratègica, destacant la importància de la gestió per processos. S’estudien els sistemes de gestió de la qualitat i la seva connexió amb els sistemes de gestió mediambiental i de la seguretat, treballant els aspectes bàsics del disseny i certificació del sistema de gestió de la qualitat. També s’estudien els aspectes relacionats amb els mètodes estadístics de control de la qualitat. Finalment es treballa la qualitat des del punt de vista del management, revisant els conceptes bàsics de la gestió de la qualitat total (TQM) i dels projectes Kaizen i Six Sigma.
“Aquesta assignatura disposa de recursos metodològics i digitals per fer possible la seva continuïtat en modalitat no presencial en el cas de ser necessari per motius relacionats amb la Covid-19. D’aquesta forma s’assegurarà l’assoliment dels mateixos coneixements i competències que s’especifiquen en aquest pla docent.
El Tecnocampus posarà a l’abast del professorat i l’alumnat les eines digitals necessàries per poder dur a terme l’assignatura, així com guies i recomanacions que facilitin l’adaptació a la modalitat no presencial”
En acabar l’assignatura l’estudiant o estudianta ha de ser capaç de:
L’assignatura consta de 3 hores setmanals, de mitja, de classes presencials a l’aula, on es desenvoluparan els continguts teòrics i es resoldran exercicis i problemes de caire pràctic (en total 30 hores), i de 10 hores al llarg del curs de classes pràctiques, treballant en grups petits.
Preferentment s’aplica la metodologia de participació presencial a les sessions docents, sigui en el grup gran o en grups reduïts per realitzar treballs específics o pràctiques.
Durant el curs es farà un nombre reduït de sessions teòriques per a la presentació general dels temes centrals de l’assignatura, però es tractarà de maximitzar la presentació de casos concrets exposats per industrials de diferents sectors i la discussió sobre aspectes relatius a l’aplicació dels conceptes i metodologies tractades a les sessions teòriques. En aquest sentit, a les classes de teoria es proposaran discussions per dur a terme durant la mateixa classe i, també, treballs a realitzar fora de classe sobre temes concrets i que posteriorment podran ser presentats i discutits a classe amb la resta de companys del grup gran.
A les classes pràctiques es desenvoluparan projectes relacionats amb la gestió de la qualitat en la fabricació de peces i amb la gestió de qualitat en processos.
Sempre que es consideri escaient es posarà a disposició dels alumnes activitats de caire totalment opcional que l’ajudin a preparar i a preparar-se per a les de caire obligatori.
Conjunt de treballs i pràctiques: 65%
Examen: 35%
Es valora la assistència a les sessions de classe i el lliurament dels treballs i dels informes corresponents de les activitats desenvolupades.
Els lliuraments, per ser tinguts en compte en l’avaluació de l’assignatura, s’han de lliurar en la data establerta.
Qualsevol activitat no lliurada es considerarà puntuada amb zero punts. La no assistència a alguna sessió exclou de forma automàtica de l’avaluació de l’activitat corresponent, considerant-se puntuada amb zero punts.
Llibre:
Ayza, Jordi (2020). Enginyeria de la Qualitat. Mataró : Apunts propis de la ESUPT.
Llibre:
Cuatrecasas, Lluís (2005). Gestión integral de la calidad: implantación, control y certificación. Barcelona : Ediciones Gestión 2000.
Norma:
ISO (2015). Norma ISO 9001:2015 – Sistemas de Gestión de la Calidad. Requisitos. Secretaria central de ISO.
Llibre:
Beltran, J; Carmona, M.A; Carrasco, R; Rivas, M.A; Tejedor F (2003). Guia per a una Gestio Basada en Processos. Instituto Andaluz de Cultura (versió en català CIDEM).
Norma:
EFQM (1999). Introducción a la Excelencia. EFQM.
Llibre:
Palacios, M; Gisbert, V. (2018). Control Estadístico de la Calidad. Una Aplicación Práctica. 3 ciencias. Editorial Área de Innovación y Desarrollo.
Llibre:
CIDEM (2004). Sistemes Integrats de Gestió. CIDEM (Generalitat de Catalunya).
Guia pràctica:
Giralt, E (2010). Sistema de Producció Lean Manufacturing. CIDEM (Generalitat de Catalunya).
Guia pràctica:
CIDEM (2003). Eines de progrés. Millora Sis Sigma. CIDEM (Generalitat de Catalunya).
Guia pràctica:
CIDEM (2000). Eines bàsiques de la qualitat. AMFE. CIDEM (Generalitat de Catalunya).
http:// https://blog.wearedrew.co/control-estadistico-de-procesos-en-la-linea-de-montaje