Ahir dimecres 30 de novembre es va celebrar a l'Auditori del TecnoCampus una conferència sobre l'aprofitament de les xarxes socials a càrrec de Josef Ajram, broker i esportista que s'ha convertit en una celebritat en l'àmbit 2.0. 

La conferència era la sessió de cloenda de l'assignatura "Xarxes Socials", que els professors Àlex Araujo i Víctor Jordan han impartit aquest trimestre als estudiants de 3r curs del Grau en Administració d'Empreses i Gestió de la Innovació, de l'Escola Universitària del Maresme.

El primer èxit de la conferència va ser ja en la convocatòria. Les entrades (gratuïtes) eren a disposició de tota la ciutadania a través del bloc de la Unitat Tecno-Didàctica i de Twitter. Hi havia 300 entrades a disposició de tothom, que es van exhaurir en pocs dies. 

Josef Ajram va encarar la conferència amb naturalitat i senzillesa. Amb un llenguatge planer i molt accessible, que va connectar molt bé amb el públic jove que conformava l'audiència, va explicar com va iniciar la seva carrera i quin paper hi han jugat les xarxes socials, que van començar amb un bloc per tenir informada la família de les seves activitats esportives i s'ha acabat convertint en una web que és tot un fenomen mediàtic.

Ajram va manifestar que el futur, pel que fa a la connectivitat, està en els smart phones, dispositius més portables que un ordinador portàtil i que et permeten estar sempre connectat. En quant a l'estratègia dins les xarxes, va manifestar que el principal factor d'èxit és el retorn o feedback:"Què fa que jo, que sóc pitjor esportista, tingui més seguidors i visites que Jorge Lorenzo, per exemple? Que responc el que la gent em pregunta". Per tant, va aconsellar, en la mesura del possible, no tenir community manager i que les persones es representin a sí mateixes a la xarxa: "Cal mantenir vives les xarxes socials. La gent vol la vostra opinió, no la del vostre community manager". 

La conferència, molt ben valorada pels assistents, també es va poder seguir per streaming gràcies a la tasca de tots els membres de la Unitat Tecno-Didàctica del Tecnocampus, i va ser comentada via twitter pels assistents, des de casa o des de l'auditori, a través de l'etiqueta "#ajramtcm".


Anterior

Oberta la convocatòria dels premis Creatic, una oportunitat per a les millors iniciatives emprenedores

Següent

La desena edició de TecnoChallenge premia solucions innovadores en salut i mobilitat