El Dia Mundial de la Televisió a Catalunya ha omplert aquest matí l’Auditori del TecnoCampus per debatre les noves tendències d’aquest mitjà, en la línia del que s’havia fet els dos darrers anys. En aquesta ocasió s’ha abordat especialment la relació de la televisió amb les xarxes, i s’ha apuntat que en molts casos es retroalimenten, lluny d’una visió apocalíptica sobre el futur de la televisió convencional.

Així, ponents com Guillem Sans, director de l’APM?; Tomás Fuentes, guionista de YouPlanet; Ernest Codina, cofundador d’Adolescents.cat; o Mel Domínguez, ‘youtuber’ (Focusings Vlogs), han assenyalat que la televisió continua sent fonamental, tot i l’auge de canals com Youtube. Els continguts televisius tenen, amb les xarxes, una segona vida, han apuntat. I, en el mateix sentit, l’analista Elena Neira ha destacat: “S’equivoquen els que proclamen que la televisió no ha mort. Cal tenir en compte que allò que més es demana a nivell digital és allò que triomfa en la televisió lineal, la de tota la vida”.

Per la seva banda representants dels mitjans com Rosa Alba Roig, directora d’estratègia de BTV, i Cristina Muñoz, de TV3, han indicat que estan fent esforços per arribar a una generació amb productes com Merlí, La Embajada, Narcos i Paquita Salas. Una generació, la Z –nascuda entre 1994 i 2008-, que alhora és productora de continguts, una realitat que també s’ha abordat a la jornada d’avui.

Després de la inauguració oficial a càrrec de Dolors Guillén, presidenta de la Fundació TecnoCampus Mataró-Maresme, l’actor i ‘youtuber’ Bruno Oro ha fet la ponència inaugural, on ha explicat que la seva conversió a ‘youtuber’ durant un viatge als Estats Units. Un dels moments més divertits de la jornada ha estat l’enregistrament d’un vídeo que ha dut a terme Oro amb la complicitat del públic, a l’inici de la sessió.

La jornada s’ha pogut seguir en directe en streaming gràcies a M1TV. El dia Mundial de la Televisió a Catalunya se celebra a tot el món i, des de fa tres anys, el TecnoCampus, el Clúster Audiovisual de Catalunya i l’Associació GrausTIC (abans Col·legi d’Enginyers Tècnics i Pèrits de Telecomunicació de Catalunya) l’han duta a Catalunya. Compten amb la col·laboració amb el Consell de l’Audiovisual de Catalunya, el Col·legi professional de l’Audiovisual de Catalunya, la Corporació Catalana de Mitjans Audiovisuals, La Xarxa de Televisions Locals, m1tv, Grup Lavinia, Adolescents.cat i Clack.

Els assistents, molts d’ells estudiants del Grau de Mitjans Audiovisuals de Catalunya, han acabat l’acte triant el millor programa: la sèrie Merlí, de TV3.
 


Anterior

Oberta la convocatòria dels premis Creatic, una oportunitat per a les millors iniciatives emprenedores

Següent

La desena edició de TecnoChallenge premia solucions innovadores en salut i mobilitat