La Fundació TecnocampusMataró-Maresme va presentar el seu model d’incubació  en la Jornada internacional de vivers d’empreses que va tenir lloc el passat dijous dia 5 de maig  a Manresa  

El seminari va estar organitzat per l’Ajuntament de Manresa , la Diputació de Barcelona en el marc del projecte FEDER Catalunya 2007-2013 i  la xarxa Eurotowns, que actualment presideix la capital del Bages.

L’objectiu de la jornada era realitzar una reflexió sobre les polítiques públiques actuals de foment de l’emprenedoria i la creació d’empreses posant especial atenció als vivers-incubadores d’empreses, alhora que intercanviar experiències de bones pràctiques de diferents ciutats de Catalunya i d’altres països de la Unió Europea.

La primera part de la jornada es va centrar en l’intercanvi de bones pràctiques. Les ciutats de Gavlë i Varberg de Suècia, que formen part de la Xarxa Eurotowns, van presentar els seus models d’incubadora: Movexum (Gavlë) i l’Alexanderson Institute de Varverg.

Quant a la província de Barcelona, es van presentar el Tecnocampus Mataró-Maresme per part de Luz Fernández Cap de serveis empresarials de TCM, l’experiència de Barcelona Activa i el nou viver-incubadora del CEDEM de l’Ajuntament de Manresa.

Els principals aspectes a destacar de les diferents exposicions sobre les incubadores i la seva gestió van ser: la importància de l’equip tècnic i de fomentar la internacionalització, la comunicació i publicitat; el treball en xarxa i els espais comuns de trobada per fomentar aquesta interrelació; tractar la innovació de les possibles empreses que s’hi instal·lin en un sentit ampli; tenir en compte l’experiència d’empresaris consolidats per a tutoritzar nous projectes, i la vinculació amb la universitat.

La jornada va comptar amb prop d'un centenar d'assistents procedents d'ens locals de la província de Barcelona i també membres de la xarxa Eurotowns (xarxa europea integrada per ciutats amb una població d'entre 50.000 i 250.000 habitants).

La sessió va finalitzar amb un debat participatiu que es va centrar en els quatre elements crítics a treballar per assolir èxit amb aquestes infraestructures: l'estratègia a curt, mig i llarg termini, el catàleg de serveis a oferir, el procés constructiu, i la seva comercialització i comunicació.


Anterior

Oberta la convocatòria dels premis Creatic, una oportunitat per a les millors iniciatives emprenedores

Següent

La desena edició de TecnoChallenge premia solucions innovadores en salut i mobilitat