El TecnoCampus coordina la primera edició del Curs d’Agents d’innovació social digital, impulsat pel Departament de Polítiques Digitals i Administració Pública i l’I2Cat de la Generalitat de Catalunya.

Gràcies a la col.laboració dels laboratoris d’innovació social referents ara mateix a Catalunya, s’ha dissenyat aquest curs, que combina el treball a partir de casos i experiències amb les sessions síncrones de consolidació de conceptes i de treball en equip. Es parteix doncs de l’experiència del professorat per constuir un curs que vol fer xarxa a nivell de compromís social i digital i també col.laboració, entès com a una aposta de país. Els laboratoris que han dissenyat el curs són:

  • CitiLab, Laboratori ciutadà d’innovació i tecnología de Cornellà del Llobregat
  • CoBoi, Laboratori d’innovació social de Sant Boi del Llobregat
  • CoInnova de Sant Feliu de Llobregat
  • CoEbreLab, Espai d’innovació social, digital i col.laborativa de Ribera de l’Ebre

Amb el suport de:

  • Espai Cràter, d’Olot.
  • Diputació de Lleida.
  • Bibliolabs

El programa té com a objectiu Identificar els principis fonamentals de la innovació social i oberta, i formar agents locals facilitadors d’aquests reptes en els territori. Es desenvoluparà al llarg de set setmanes, en format online i amb una durada de 60 hores

El programa s’adreça a agents d’entitats públiques d’àmbit local que busquen implicar-se en la cerca de solucions innovadores amb impacte social a reptes locals, que necessiti desenvolupar projectes de forma col·laborativa, tenint la innovació com a actitud.

En total son 21 els participants confirmats al programa. Participants que són tècnics i tècniques d’ajuntaments i de consells comarcals de diferents punts de Catalunya (des de la Seu o Mataró, passant per Lleida, Igualada, Sant Boi o Amposta).

Els participants coneixeran de la mà de professionals implicat s en la innovació social  aspectes com

  • Com convertir les necessitats en oportunitat
  • Com activar un ecosistema d’innovació al territori 
  • Com treballar per reptes
  • L’impacte , comunicació i gestió del coneixement

El programa ha estat desenvolupat en la part metodologíca per Carme Rovira, responsable d’innovació educativa del TecnoCampus, i s'ha presentat en una sessió online celebrada avui, amb la presència de tots els agents implicats.

En la cloenda, la directora general de Societat Digital, Joana Barbany, ha agraït la presència dels assistents, encoratjant-los a donar suport als projectes que es dissenyaran en el marc de la formació i a impulsar comunitats de quàdruple hèlix locals per detectar i resoldre els reptes socials dels seus territoris.


Anterior

Oberta la convocatòria dels premis Creatic, una oportunitat per a les millors iniciatives emprenedores

Següent

Formula Student presenta el cotxe monoplaça que competirà amb altres equips universitaris