Que estàs buscant?
El Dia Mundial de la Televisió s’ha celebrat avui al TecnoCampus amb una jornada de debat en la qual han participat gestors de mitjans, crítics de televisió i professionals del sector. El periodista Espartac Peran ha recordat en l’obertura que el Maresme és bressol de periodistes amb una llarga trajectòria i de mitjans com Mataró Televisió (avui M1TV), una de les primeres televisions locals de Catalunya.
Roger Loppacher, president del Consell de l'Audiovisual de Catalunya, coorganitzador de l’acte amb el TecnoCampus, ha assenyalat els canvis que tenen lloc en el consum televisiu gràcies als dispositius mòbils, si bé ha indicat que el gran consum (250 minuts per persona i dia de mitjana) té lloc davant de la pantalla tradicional. El director general del TecnoCampus, Jaume Teodoro, ha agraït la participació del sector per a la celebració d’aquesta jornada de debat.
En la primera taula rodona, els crítics Fernando de Felipe (La Vanguardia), Manuel de Luna (El Periódico) i Paula Hernández (Vertele.com) han apuntat que caldria major innovació, especialment en els mitjans públics, per captar noves audiències sobretot entre la gent jove.
En la segona taula, Antoni Pemán (Corporació Catalana de Mitjans Audiovisuals), Àngel Casas (Barcelona Televisió), Joan Foguet (Xarxa de Comunicació Local) i Óscar Nogueira (8TV) han alertat del duopoli en el mercat publicitari (dos grans grups acaparen el 90% de la publicitat) que, sumat a les retallades públiques, estan reduint la producció audiovisual catalana.
En la tercera i darrera taula, Xavier Fisa (Lavínia Interactiva), Ferran Clavell (Corporació Catalana de Mitjans Audiovisuals), Xavier Redón (Abertis Telecom), Jaume Ripoll (Filmin) i Álex del Olmo (Tecnocampus) han indicat l’auge del directe, la interactiviat, l’aparició de nous operadors que ofereixen continguts via Internet i la dificultat de convertir en negoci les noves formes de consum com a reptes del present i el futur de la televisió.