L'entrevista de la setmana està dedicada a l'empresa MisterLopez. Per això, hem conversat amb Isaac Mayolas, fundador i CEO de MisterLopez, una empresa instal·lada a la incubadora del Tecnocampus. MisterLopez és una aplicació mòbil que soluciona el problema de la cerca i contractació de professionals qualificats per a reparacions i reformes de la llar. Ara, trobar professionals adequats i de confiança és tan fàcil com escriure el que necessites i en un minut podràs començar a xatejar amb professionals interessats en resoldre qualsevol reparació o reforma. Aquesta empresa tecnològica va néixer l’estiu del 2015 a partir de detectar aquesta necessitat al mercat i van quedar segons en la última edició dels Premis Creatic,

Com funciona exactament tot el procés?
Com a client publiques la teva sol·licitud i fins a quatre professionals disposats a resoldre-la, et contacten a través del xat de l'aplicació. Els professionals faran les preguntes necessàries per donar-te un preu el més ajustat possible. Finalment, n’escolliràs un ja sigui pel tracte rebut o perquè has fet servir com a referència les opinions i valoracions d’altres usuaris. Posteriorment també podràs valorar la feina rebuda. Com a professional ets notificat cada vegada que es publica una nova feina a la teva categoria i zona. Pots consultar els detalls de la sol·licitud i xatejar amb el client si la feina t’interessa. Factors com la rapidesa de resposta, el tracte amable amb el client o el preu de la reparació poden ser determinants a l’hora de ser escollit. Després de cada feina ets valorat pel client i dependrà de tu com a professional construir una bona reputació fins la plataforma.

Quin és el principal tret diferencial de MisterLópez?
Creiem que el principal tret diferencial de la nostra aplicació respecte la competència és la instantaneïtat i l’absència d’intermediaris que dificultin la comunicació directa. Ni nosaltres mateixos ens imaginàvem que la interacció entre client i professional fos tan ràpida, de fet hem calculat un promig d’un minut des que el client sol·licita la reparació fins que el primer professional inicia el xat.

Què us va aportar quedar en segona posició en el Premis Creatic 2015?
Guanyar els premis ens va servir tant per validar la idea com per donar-nos a conèixer, a més de rebre una ajuda econòmica. Però el més important va ser la dosi d’energia i d’il·lusió que et dóna que es reconegui el teu esforç i dedicació diària amb un premi com a aquest.

Quina ha estat l’evolució de la vostra empresa des dels premis Creatic?
Hem funcionat de varies maneres, quan vam guanyar els premis teníem una versió web que constava d’un formulari on sol·licitar la teva reforma o reparació, i nosaltres assignàvem al professional més adequat per al teu cas (fent també tota la gestió que comportava el procés). Com que el nostre objectiu era l’escalabilitat, vam posar-nos un repte: automatitzar tot aquest procés mitjançant la tecnologia. L’escalabilitat ens permetria enfocar-nos cap a altres àrees com el màrqueting i, en definitiva, el creixement del negoci. Podem dir que des de l’octubre fins ara, ho hem aconseguit.

Què us aporta estar a la incubadora del Tecnocampus?
Estar a la incubadora del Tecnocampus ens aporta estar dia a dia “al peu del canó” i viure-ho amb intensitat. Som en un entorn on hi ha dinou empreses que disposen de tres anys per aixecar els seus negocis i no és fàcil. També estem en contacte amb totes les persones que en formen part i això ens aporta molt de valor: és interessant tenir punts de vista d’altres emprenedors
 


Anterior

Oberta la convocatòria dels premis Creatic, una oportunitat per a les millors iniciatives emprenedores

Següent

Formula Student presenta el cotxe monoplaça que competirà amb altres equips universitaris