La Global Game Jam va reunir els passats dies 28, 29 i 30 de gener un total de 61 participants, que van presentar 10 projectes i 3 mencions d’honor. Aquest esdeveniment se se celebra de manera síncrona a tot el món, i per primer cop el TecnoCampus s'ha adherit a la inciiativa, en què es creen prototips de videojocs.

l format de l’esdeveniment contempla una hackathon internacional de caràcter anual, per a fomentar la innovació, l’experimentació i la creació en equips de prototips de videojocs jugables al voltant d’una sola temàtica. Aquest any la temàtica ha estat la dualitat en les creacions.

La Global Game Jam la va fundar el 2008 la IGDA (International Game Developers Association) com un projecte del SIG (Special Interest Group) d’educació. A 2020 ja contemplava 934 seus locals a 118 països amb més de 48.000 jammers  (nom que prenen els participants de la jam) que vàren crear més de 9.600 jocs durant l’esdeveniment. Aquest any, la seu local mataronina Tecnocampus GGJ22, amb 61 inscrits i 10 projectes realitzats, ha acollit el 5% de tots els participants (jammers) d’arreu del món.

L'edició 2022, de la seu de Mataró ha liderarada per personal de TecnoCampus i pels Alumni de Marco Santoro (Organitzador Principal) i Alexander Elwood (Co-organitzador) a càrrec de l’equip format per Álvaro Colom, Alessandro Bonifacio i Daniel Moreno (Operativa), Enric Tena i Sergio Rodríguez (Producció), Manel Lozano i Albert Pujante (Tècnic), i Adirán Cañas i Marc Fontanals (Marketing de la seu).

Les Game Jams prenen el nom de les típiques sessions d’improvització entre músics i, tot i que la màxima és "la cooperació", la creació de jocs trencadors i el networking, com a reconeixement a l'esforç un petit jurat composat per professionals de la indústria de l’empresa Zeptolab i Gameloft (patrocinadors de l’esdeveniment) i la professora del TecnoCampus Alexandra Samper, van votar els millors projectes per a celebrarar l'acte de cloenda, que va tenir lloc el diumenge 30 de gener via la plataforma Zoom. 

La menció honorífica al joc més complet se l’emportà un grup d’alumnes de segon del Grau en Disseny i Producció de Videojocs de Tecnocampus pel projecte Zappie.

La menció honorífica al joc més innovador, se l’endú un grup d’alumnes de cinquè del Doble Grau d’Ingenieria Informàtica i Disseny i Producció de Videojocs de Tecnocampus pel projecte Ducktonic Adventures.

Es repartiren regals com ara steam cards, camisetes i swag gràcies als patrocinadors. A més, s'oferí als participants l'oportunitat d’entrevistar-se amb Zeptolab, per a optar a un lloc de pràctiques dins l’empresa.


Anterior

Neix el Club Esportiu TecnoCampus per promoure l’esport i els hàbits saludables entre la comunitat universitària

Següent

La desena edició de TecnoChallenge premia solucions innovadores en salut i mobilitat