L’empresa Snackson, que particpa en aquesta edició del Pla Embarca des de l'acceleradora del TecnoCampus, va participar el passat 13 de juny en una sessió sobre innovació i transformació de centres formatius corporatius que es va dur a terme a l’edifici Media-TIC de Barcelona Activa, ubicat al districte tecnològic 22@. El CEO de Snackson, Miguel Angel Muras, va ser l’encarregat de realitzar una formació sobre mobile learning on va explicar les possibilitats que ofereix el mòbil com a canal de formació

“Dediquem casi tres hores i mitja a navegar des del mòbil i només l’11% de la formació es realitza en aquest entorn”, afirma Muras mentre explica que hi ha molt de camp per recórrer en el sector. En aquest sentit, el CEO de Snackson considera que el mòbil és una eina clau per aprendre: “És un canal que ara s'utilitza per realitzar aprenentatge informal però és necessari que es desenvolupin continguts i dinàmiques específiques per a aquest tipus de pantalla”. Això no significa que tota la formació sigui a través del mòbil sinó que s'ha de convertir en un bon complement per als altres canals.

Snackson va néixer a principis del 2015 i cap a finals d’any ja oferien un aplicació per a IOS i Android amb l'objectiu que les empreses i organitzacions acostin la formació i la comunicació als seus treballadors, clients i col·laboradors. Com a empresa, aposten per un model basat en el microlearning, una formació organitzada en formats petits i fàcils de reutilitzar, i en dinàmiques per convertir en un joc una activitat: “La gamficiació permet fer més interessant i amena una determinada acció quotidiana”. Segons Mura, no és complex aplicar determinades dinàmiques i estratègies de gamnificació a la formació i aconseguir que qui accedeix als cursos no ho faci com una obligació sinó com una manera d’aprendre i divertir-se. “Els reforços positius contribueixen a que la persona que realitza l’acció formativa ho percebi com una cosa positivia”, afegeix el CEO de Snackson.

L’objectiu de Snackson per als propers anys és convertir-se en un dels principals canals de formació i comunicació per a empreses. En aquest sentit, Mura explica que estan desenvolupant noves funcionalitats, un marketplace (mercat web) de “microcursos” i una expansió internacional a través de la venta totalment online.

 


Anterior

Oberta la convocatòria dels premis Creatic, una oportunitat per a les millors iniciatives emprenedores

Següent

Formula Student presenta el cotxe monoplaça que competirà amb altres equips universitaris