El TecnoCampus ha acollit aquest dijous al matí la setena edició de la Matinal de la Reempresa, un matí d’activitats i conferències destinades a persones que busquen vendre la seva empresa i a emprenedors que busquen agafar el relleu d’un negoci que ja està en funcionament.

L’acte, que ha reunit a un centenar d’assistents, ha estat coordinat conjuntament per l’Ajuntament de Mataró, el Tecnocampus, l’Ajuntament del Masnou i el Centre Innova de l’Ajuntament de Pineda de Mar en la seva qualitat de punts d’atenció de Reempresa.

David Bote, alcalde de Mataró i president del TecnoCampus; Roger Pumares, cap del Servei de Teixit Productiu de la Diputació de Barcelona; Antoni Abad, president del Centre de Reempresa de Catalunya i de la patronal Cecot i Albert Colomer, director del Centre de Reempresa de Catalunya, han estat presents a l’acte de benvinguda de la matinal.

A la jornada també hi ha assistit la primera tinenta d’alcalde de la ciutat, Núria Moreno, així com la presidenta de la Federació d’Associacions i Gremis Empresarials del Maresme (FAGEM), Roser Moré, entre diversos tècnics i tècniques i caps de promoció econòmica dels diferents punts d’atenció participants a la matinal i altres representants d’entitats i associacions de la comarca.

L’alcalde de Mataró, David Bote, ha posat en valor que Reempresa serveix per “mantenir viu el teixit empresarial del nostre territori” i ha destacat que “des del 2013, 58 negocis mataronins no han hagut de tancar gràcies a aquest servei”.

Per altra banda, el president de Cecot i del Centre de Reempresa de Catalunya, Antoni Abad, ha agraït el suport de la Diputació de Barcelona i de l’Ajuntament de Mataró així com també d’entitats i associacions empresarials del territori “que comparteixen un mateix objectiu: fer créixer econòmicament la ciutat i la comarca”.

Aquesta acció de treball en xarxa promoguda des de la Diputació de Barcelona i coordinada pel Centre de Reempresa de Catalunya, s’emmarca en el conveni de col·laboració que el 2016 van renovar la Diputació i la patronal Cecot per consolidar un mercat organitzat i transparent de compravenda de petites i mitjanes empreses mitjançant els 35 punts d’atenció de la demarcació de Barcelona.

L’acte s’ha estructurat en diverses activitats: dues conferències amb l’objectiu d’assessorar possibles cedents i reemprenedors interessats en el programa, un elevator pitch on diferents empresaris han pogut presentar la seva empresa a diferents emprenedors en poc més d’un minut i mig i un espai de matchings, on els participants han disposat de 30 minuts per poder-se entrevistar amb diferents cedents que busquen vendre el seu negoci. 
Durant l’espai de matchings, les persones cedents d’una empresa també han tingut l’oportunitat de reunir-se amb Gestors de Negoci de CaixaBank i han pogut resoldre dubtes relacionats en com poder finançar la compra d’una empresa.

 


Anterior

Oberta la convocatòria dels premis Creatic, una oportunitat per a les millors iniciatives emprenedores

Següent

HUB4T, centre de formació permanent del TecnoCampus, rep un reconeixement com un dels "Trainer of the Year 2024" de la Unió Europea