El TecnoCampus ha acollit aquest matí la tercera edició d’OCTIUR, una jornada que enguany s’ha centrat en el màrqueting turístic, una de les disciplines més sensibles a la innovació i als canvis d’hàbits, comportaments i actituds del consumidor. Aquesta és una trobada bianual organitzada per l’Escola Superior de Ciències Socials i de l’Empresa amb l’objectiu d’acostar l’àmbit universitari al món de l’empresa, la societat i els professionals del sector del turisme.

La presidenta del TecnoCampus, Dolors Guillen, i la directora general de Turisme de la Generalitat de Catalunya, Marian Muro, han estat les encarregades de donar la benvinguda als assistents de la jornada. Guillen ha apuntat que el TecnoCampus és “el lloc idoni per parlar sobre màrqueting i innovació” ja que des del TecnoCampus formen i guien els futurs professionals que lideraran el sector del turisme i totes les professions que l’engloben. Per altra banda, la directora general de Turisme de la Generalitat de Catalunya ha remarcat la importància del màrqueting dins del turisme, sector clau de l’economia de Catalunya: “El màrqueting requereix una transforació digital i un aprenentatge constant”. Muro ha explicat que cada vegada és més difícil arribar als clients degut a la fragmentació de la demanda i és per això que actualment és imprescindible “fer promoció des de la demanda i no des de l’oferta”. En aquest sentit, ha insistit en la necessitat de vendre a partir d’una singularitat i aconseguir que els clients visquin una experiència memorable: “No només s'ha vendre el producte o serei sinó que s'ha d'aconseguir que després el recomanin”. La director general de Turisme de la Generalitat ha explicat que actualment a Catalunya el més important no és el número de turistes que venen sinó la qualitat en el tipus de turisme.

La coordinadora de la doble titulació en Turisme i Gestió del Lleure i Administració d’Empreses i Gestió de la Innovació, Maria Dolors Celma, ha presentat la jornada i ha explicat que enguany s’ha decidit apostar per un format més intensiu centrat en el màrqueting turístic, una de les disciplines més sensibles a la innovació i als canvis d’hàbits del consumidor. L’economista Miquel Puig, també exsecretari general d’Indústria de la Generalitat, ha estat el ponent de la conferència titulada “Un bon turisme no és un turisme low cost”, on ha explicat per què el turisme aporta molts diners a Catalunya però, en canvi, no fa més ric el país. En aquest sentit, l'economista ha remarcat que no ens hem de centrar en el número de llocs de treball que es creen sinó en la formació de les persones i dels treballadors que ocupen aquests llocs de treball.

Al llarg del matí, s’han presentat diferents projectes innovadors d’empreses, emprenedors i estudiants del sector turístic: “”Emotion experiencie Emex”, per Oscar Franco; “Gamer Ager”, per els estudiants Daniel GHarcia, Kevin Aguilar i Jordi Marfà; “Native Walks” per Rubén Monblant i “Llamaup” per Xavier Fàbrega. La tercera edició d’Octiur també ha acollit la taula rodona “Noves tendències en el màrqueting turístic”, on experts del sector ha parlat sobre les noves tendències en màrqueting turístic. La directora de l’Escola de Ciències Socials i de l’Empresa, Montserrat Vilalta, ha estat l’encarregada de posar punt i final a una jornada que ha omplert la Sala de Graus d’estudiants, professionals i docents interessats en el turisme i, especialment, en conèixer les noves tendències en màrqueting turístic.
 


Anterior

Oberta la convocatòria dels premis Creatic, una oportunitat per a les millors iniciatives emprenedores

Següent

La desena edició de TecnoChallenge premia solucions innovadores en salut i mobilitat