Start-UPFlama és un programa de suport a la creació d’empreses innovadores coorganitzat per la Universitat Pompeu Fabra i el TecnoCampus, amb premis en efectiu i incubació per als millors projectes. Està adreçat a estudiants i titulats de la UPF.

L’objectiu del programa és impulsar l’emprenedoria a la comunitat universitària aprofitant la creativitat, la iniciativa i els coneixements dels participants, tot ajudant-los a crear empreses innovadores que aportin riquesa i benestar a la societat.

Les presentacions finals del programa, en format de Pitch Competition, van tenir lloc a l’Auditori Campus de la Comunicació-Poblenou en Barcelona, el 15 de maig. L’esdeveniment va començar amb la benvinguda per part de la vicerectora de Transferència del Coneixement de la Universitat Pompeu Fabra, Vanesa Daza, i del director general del TecnoCampus, Josep Lluís Checa. Després, Felipe Ojeda, CEO de Refruiting, va compartir la seva experiència emprenedora amb inspiració i recomanacions pels equips participants. Refruiting es dedica a la distribució d'aliments saludables a oficines amb un fort impacte social. 

Seguidament, la Pitch Competition va reunir dotze equips, cinc del centre universitari TecnoCampus, adscrit a la UPF: Adwisor AI, e-Clue, Startupvest, Storymakers i Yo yo, i set de diverses facultats de la UPF: Bogomates, Delfos, Discream, PrainEye, Redo, Voy Car i WeWearWise. 

El jurat va a estar format per Vanesa Daza, vicerectora de Transferència del Coneixement de la Universitat Pompeu Fabra; Josep Lluís Checa, director general de TecnoCampus; Xavier Dumont, responsable de Serveis d'Emprenedoria de Barcelona Activa, i Pau Maspoch, responsable de Startups de Netmentora Catalunya. 

Els tres equips guanyadors van ser: •

  • Millor evolució dins del programa, 4.000 euros: StoryMakers, del TecnoCampus: plataforma de màrqueting digital que vol revolucionar la comunicació de les marques a través de la humanització del contingut, integrat per les estudiants Irati Oliva i Martina Díaz Vélez (Doble titulació en ADE i Gestió de la Innovació i Màrqueting i Comunitats Digitals) i Carles Rigat i Almansa (Doble Titulació en Enginyeria Informàtica i Videojocs).
  • Millor projecte de negoci innovador, 4.000 euros: Redo, app mòbil que vol oferir als viatgers una solució eficient i còmoda per a totes les seves necessitats de viatge (reserves de vols i hotels, opcions personalitzades), formar per Sergi Puig i Bertol, Raul Andrei Hategan, Antoni Fornés (Enginyeria Informàtica), i Alex Comas i Álvaro Monterrubio (Enginyeria en Sistemes).
  • Millor projecte d’impacte, 4.000 euros: Voy Car, plataforma per a propietaris de cotxes que volen estalviar. Lloguer de cotxes totalment digitalitzat i assequible, amb els seus integrants Ausiàs Obradors (Enginyeria Informàtica) i Víctor Van den Brand (Digital Business, Design and Innovation). 

Finalment, Ana Sagardoy, cap de la Unitat d’Innovació-UPF Business Shuttle, i Anahí Moyano, responsable d’Emprenedoria Universitària al TecnoCampus, a càrrec de la cloenda, van destacar que Start-UPFlama encara no ha acabat, perquè un membre de cada un dels dotze equips assistirà al South Summit a Madrid els dies 5 i 6 de juny i els tres equips guanyadors tindran mentoria i un espai per sis mesos a la Preincubadora del TecnoCampus, per continuar desenvolupant les seves iniciatives emprenedores. 

Pròximament, es comunicarà les dades per a la convocatòria de la quarta edició d’aquest programa conjunt entre la Universitat Pompeu Fabra i el TecnoCampus. 

Galeria d'imatges

Anterior

El primer Fòrum Valors Mataró-Europa constata les dificultats actuals del projecte europeu però considera que és possible superar-les

Següent

HUB4T, centre de formació permanent del TecnoCampus, rep un reconeixement com un dels "Trainer of the Year 2024" de la Unió Europea